Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Kootje op 17 september 2015 - 20:26:15
Ben nooit helemaal weg geweest Folkert, ben altijd mee blijven lezen. Voelde alleen niet meer de behoefte te reageren, maar deze kon ik niet voorbij laten gaan. Of dat dan ook de opmaat is om weer actief te worden, dat betwijfel ik nog ten zeerste. Vind de gezelligheid in de meeste discussies nog steeds ver te zoeken en blijf me mateloos storen aan diverse forummers. Maar hé, misschien ligt dat wel aan mij.  ;D

Je bent toch alweer actief nu  ;) Maar good to be back!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Renault heeft inderdaad aangegeven geen motoren meer te willen leveren. Historisch gezien heeft Sauber een hele goede band met Ferrari. Denk dat Sauber de Ferrari-motor ook graag in huis houdt. De FIA dan alleen dispensatie geven.

Maar ik denk dat Ferrari dit aan kan, en ik denk ook dat Bernie Red Bull heel graag in de Formule 1 houdt met Ferrari motoren.

Voor Manor ook een mooie kans. Van Ferrari motoren van 2014 naar een actuele Mercedes-motor zal een enorme stap vooruit zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Op de grid zal het echter weinig uitmaken wat Manor betreft.

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 17 september 2015 - 22:28:34
Renault heeft inderdaad aangegeven geen motoren meer te willen leveren. Historisch gezien heeft Sauber een hele goede band met Ferrari. Denk dat Sauber de Ferrari-motor ook graag in huis houdt. De FIA dan alleen dispensatie geven.

Maar ik denk dat Ferrari dit aan kan, en ik denk ook dat Bernie Red Bull heel graag in de Formule 1 houdt met Ferrari motoren.

Voor Manor ook een mooie kans. Van Ferrari motoren van 2014 naar een actuele Mercedes-motor zal een enorme stap vooruit zijn.
Het wordt geen actuele motor. Tenzij je bedoelt 'de motor die nu actueel is', want dat is waar het om zou gaan bij Manor: een 2015-Mercedes.

Jozef

Dan moet het wel nog goedgekeurd worden, dat oude motoren geleverd mogen worden. Manor heeft daar dit jaar een unanieme goedkeuring van alle teams voor nodig gehad.

Ben overigens erg benieuwd naar Manor volgend jaar. Hun nieuwe 2015-auto geen ze dit jaar helemaal niet meer lanceren en ze blijven eraan doorwerken om in 2016 goed aan de start te verschijnen. Met de motor zullen ze ook een sprong voorwaarts maken, wat er ook gebeurt (de Ferrari van 2014 doet altijd onder voor de Ferrari of Mercedes van 2015 of 2016). McLaren mag nog gaan oppassen. ;D

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 17 september 2015 - 23:18:04
Op de grid zal het echter weinig uitmaken wat Manor betreft.
Dat is nog maar de vraag. Nu rijden ze met een 2014-motor in een 2014-chassis. Het is niet gezegd dat ze volgend jaar een grote stap maken, maar het ligt in de lijn der verwachtingen dat ze met een nieuw chassis en een nieuwe (Mercedes-)motor een grote stap maken. Wellicht groot genoeg om de strijd met Haas en/of Sauber aan te gaan.

lieven

Je zou toch verwachten dat RB vergevorderd zou zijn in hun deal om een motor.
Er zijn nog 7 races, iedereen zal nu al aan volgend seizoen denken/werken.
En een nieuwe motor inbouwen zal ook veel aanpassingen nodig hebben.

Dus een gek idee: Renault neemt RB over.

Want als RB weg gaat bij renault gaat het hun veeel centjes kosten.
Ze gaan moeten betalen voor hun motoren, grote sponsoren gaan weg: infiniti en total.
En gaat mateschitz wel nog veel geld willen investeren als ze waarschijnlijk altijd achter Ferrari rijden? (uitgaand van dat ze klantenmotoren krijgen)

Dus Misschien koopt Renault RB en sponsort RB alleen nog maar en dan krijg je: RENAULT Red Bull

Matthijs

Niet waarschijnlijk maar wel een interessante gedachte. In een ander topic schreef ik al dat er twee vereisten zijn om een topteam te worden/blijven: voldoende geld en een eigen fabrieksmotor. Met Renault als eigen fabrieksmotor hebben ze beide.

Nu zit ik niet helemaal in het motorenverhaal, maar kan Renault niet een vergelijkbaar grote stap over de winter maken als Ferrari dat heeft gedaan?

lieven

zal allemaal afhangen waar de problemen zitten.
Ik heb ook al geruchten gehoord dat het echte probleem zich situeert in een onderdeel dat ze pas mogen aanpassen in het tussenseizoen.
Als dit echt zo is en ze kunnen dit oplossen dan zou het goed kunnen dat ze een grote stap vooruit maken.

Ik verschiet van niks meer in de F1.
Ik vrees enkel dat RB nog meer gaat afglijden als ze renault buiten gooien.
Klantenmotor + veel sponsorgeld weg.
Of heeft RB nog een verassing achter de hand? (nieuwe motor van een andere leverancier? zelf gemaakte motor?)

Sphinx

probleem zit hem schijnbaar in de positie van de MGK-unit. Mercedes heeft die net als Ferrari aan de binnenzijde van het blok gemonteerd, Renault koos er voor die aan de buitenzijde te monteren. Het gevolg is flinke oververhitting en dit probleem kan niet met tokens worden aangepakt (ontwerp is immers bevroren). De verbrandingsmotoren van Renault waren ivm de concurrentie al niet zo sterk, maar omdat er een geniale auto van RBR omheen zat kon dat gecamoufleerd worden. Nu zie je dus dat Renault door die ontwerpfout weer achter de feiten aanloopt. Peugeot heeft hetzelfde in de rallysport, waar ze zich voor hun 206 T16 aan een ontwerp hebben geconformeerd zonder te testen of de positie van de turbo voor oververhitting zorgt.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

lieven

En gaan ze dit op een of andere manier kunnen oplossen?
Het is Renault hun eigen fout maar er zou toch een kans moeten zijn om dit op te lossen?

Sphinx

#26
het is het ontwerp waar renault zich aangeconformeerd heeft. To be honest ik weet eigenlijk niet zeker of het compleet bevroren is voor dit jaar of dat je het nog met het spenderen van tokens kan oplossen. In ieder geval vrees ik dat na de ruzie die uitbrak Renault er aan denkt eventuele oplossingen niet aan RBR of STR aan te bieden, maar lekker voor hun eigen over te nemen team te houden.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

Scoop van Eddie Jordan: VW koopt Red Bull. Red Bull blijft sponsoren, in 2016 en 17 komen er Ferrari motoren, daarna VW.

Wow. Die zag ik niet aankomen dus...

Edit de link: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/34297046

Van Wijk

Citaat van: gloudiesaurus op 17 september 2015 - 15:48:43
Ben ook benieuwd. Manor wordt ook in verband gebracht met Mercedes.

En zou een tweede team voor Honda niet wat zijn? Hebben ze wel meer teams om data te verzamelen.

Fantastische vraag: ik heb het antwoord niet, ik gooi hem terug in de groep om jullie visie te lezen.

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 18 september 2015 - 20:45:22
Scoop van Eddie Jordan: VW koopt Red Bull. Red Bull blijft sponsoren, in 2016 en 17 komen er Ferrari motoren, daarna VW.

Wow. Die zag ik niet aankomen dus...

Edit de link: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/34297046

Tja, eindelijk een constructeur die de gok durft wagen. Red Bull Audi F1 Team, heeft wel iets vind ik.

Maarja, er vloeit nog heel wat water door de maas eer het 2018 is.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25