Melbourne 2016: Man van de Race

Gestart door Maikel0230, 20 maart 2016 - 10:06:19

« vorige - volgende »

Wie sprong voor jou het meest in het oog.

HAM
0 (0%)
ROS
1 (3.8%)
VET
2 (7.7%)
KIM
0 (0%)
MAS
0 (0%)
BOT
0 (0%)
RIC
6 (23.1%)
KVY
0 (0%)
PER
0 (0%)
HUL
0 (0%)
PAL
1 (3.8%)
MAG
0 (0%)
VES
0 (0%)
SAI
0 (0%)
NAS
0 (0%)
ERI
0 (0%)
ALO
1 (3.8%)
BUT
0 (0%)
GRO
15 (57.7%)
GUT
0 (0%)
WHE
0 (0%)
HAR
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 23 maart 2016 - 10:24:40

Kootje

@Tuesday,

Voor de fout had hij nog kans op P2, na z'n fout niet meer. Dus in welk opzicht heeft hij de kans niet vergooid dan? Maar nogmaals, daar ging de discussie niet om. Die ging erom of zijn actie zonder gevolgen was. In mijn optiek niet, omdat hij daarmee de kans op P2 verspeelde. In de ogen van Matthijs wel, omdat hij er geen positie mee verloor.
Over de oorzaak vd fout heb ik het niet. Die zou idd voort kunnen komen uit 'n poging van Vettel om Hamilton in nocht 1 te pakken, maar net zo goed uit 'n moment van onachtzaamheid. Tot zover ik weet heeft Vettel daar nog geen uitsluitsel over gegeven. Ik ga zelf voor het laatste. Voor 'n inhaalpoging bij bocht 1 heb je immers 'n betere exit uit bocht 15 nodig dan je voorganger. Dit bereik je niet door later dan laat, maar juist door iets eerder te remmen. Rem je iets eerder, dan blokkeer je niet en schiet je ook niet rechtdoor.

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 21 maart 2016 - 12:07:03Ik heb trouwens Rosberg Vettel niet in zien halen. Volgens mij heeft Rosberg zelfs helemaal niemand ingehaald op de baan.

Alleen HAM bij de start denk ik.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

meatball

Grosjean , sterke eerste race voor nieuw team dat is altijd een beetje verrassend . Had ik niet verwacht. 
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Kootje

#33
Citaat van: Matthijs op 21 maart 2016 - 14:01:30
Citaat van: Tuesday op 21 maart 2016 - 12:07:03
Ik heb trouwens Rosberg Vettel niet in zien halen. Volgens mij heeft Rosberg zelfs helemaal niemand ingehaald op de baan.
Iemand had geloof ik uitgerekend dat van de 15 overwinningen die Rosberg heeft behaald, hij er bij 12 niemand heeft ingehaald.
Citaat van: Maikel0230 op 21 maart 2016 - 19:37:41
Alleen HAM bij de start denk ik.

Heren ... Jullie hebben volkomen gelijk. :-[ Het moment waaraan ik refereerde was in ronde 14, direct na Vettel's stop. Hierbij zette Rosberg hem ernaast, maar Vettel trok aan het langste eind. :-\ Kennelijk heeft de euforie bij de start eindelijk 'n agressieve Nico te zien, m'n geheugen beïnvloed . Kan me namelijk nog herinneren dat ik bij de poging Seb te passeren hardop dacht: "Yes ... lekker Nico! Eindelijk toon je ballen. En dan nu doorpakken." 8)  Deed hij niet, maar datgeen dat bij mij door moet gaan voor brein, dacht daar blijkbaar anders over. :D Gelukkig klopten de rest van m'n voorbeelden wel en is het punt dat ik wou maken niet ontkracht.  ;D

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 20 maart 2016 - 14:37:46
Heb op Rosberg gestemd, Pole en de overwinning  :)

Grosjean was ook erg goed, met wel wat geluk tijdens die rode vlag. Maar dan nog.

Hamilton had pole. Dus 50% van je argumenten vervallen hierbij. ;)