Renault Sport F1 topic

Gestart door 0634, 15 september 2015 - 19:42:39

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Denk dat Renault op de hoogte is geweest van Maldonado en Palmer dus verwacht daar geen wijzigingen. Er lijkt mij ook geen noodzaak om nu ineens een topcoureur te gaan aantrekken, ze moeten eerst de motor op order krijgen.

Maikel0230



http://www.gppits.net/nieuws/renault_lanceert_f1_team/

De diamant heeft het presentatieseizoen gelanceerd met een wagen (die dan blijkbaar een showmodel was) en een livery (die blijkbaar nog voor Melbourne alweer de vuilbak in gaat).

Ben wel bang dat mensen die veel verwachten van Renault dit jaar (zoals een zekere vader hier in huis) vies bedrogen uit gaan komen.

Nick Chester heeft al verklaard at de auto gewoon een evolutie is van die van volgend jaar met aanpassingen voor het Renault blok. Dus dat voorspelt al weinig goeds. Zelf geven ze aan nu al zich dit jaar vooral te willen richten op de nieuwe reglementen van 2017.

Gezien dat Manor nu eindelijk een nieuwe wagen heeft met nog wel een Mercedes blok, en van Haas ook wordt aangenomen dat ze wel eens hoge ogen gaan gooien. Waar zien we het Franse merk?

Persoonlijk denk ik dat ze het wel eens moeilijk zouden krijgen om zich te mengen in het gevecht van het middenveld. Het gaat druk worden in dat segment van de F1 dit jaar.

Discuss!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Tja, Haas is sowieso een grote onbekende. Sommigen hebben enorme verwachtingen, ikzelf zou verbaasd zijn als ze beter doen dan de 9de plaats in het constructeurskampioenschap. Het zou me niet verbazen als ze het seizoen eindigen met 0 punten.

Van Manor verwacht ik dat ze een grote stap voorwaarts maken maar de kloof met het Lotus van vorig jaar was wel gig-gan-tisch groot. Ik verwacht dat Manor gaat strijden met Sauber en Haas, maar niet met Renault.

Renault zelf zal inderdaad ook niet heel goed zijn, want zoals ik al zei in een ander topic is die auto ontwikkeld door een Lotus dat zonder geld zat. Het zal dus wel niet veel soeps worden. Bovendien gaan ze waarschijnlijk op gebied van de motor achteruit, zeker ten opzichte van de concurrentie.

Ik zet Renault dus op plek 8, achter McLaren en Toro Rosso maar wel voor het drietal Sauber/Manor/Haas.

JS JTD

Renault verwacht 50 pk te hebben gewonnen t.o.v. 2015:
Ik hoop voor ze dat het ook heel blijft... 

http://www.grandprix247.com/2016/02/08/renault-expect-50-horsepower-more-for-start-of-2016/

Matthijs

Citaat van: JS JTD op 08 februari 2016 - 10:41:11
Renault verwacht 50 pk te hebben gewonnen t.o.v. 2015:
Ik hoop voor ze dat het ook heel blijft... 

http://www.grandprix247.com/2016/02/08/renault-expect-50-horsepower-more-for-start-of-2016/

Zelfs dan is de motor van Red Bull in het meest gunstige geval slechts gelijkwaardig aan die van Toro Rosso.

lieven

Citaat van: JS JTD op 08 februari 2016 - 10:41:11
Renault verwacht 50 pk te hebben gewonnen t.o.v. 2015:
Ik hoop voor ze dat het ook heel blijft... 

http://www.grandprix247.com/2016/02/08/renault-expect-50-horsepower-more-for-start-of-2016/

idd hopen dat hij wat betrouwbaar geworden is.
Anders hebben ze er niet veel aan :/

Matthijs

Eerlijk is eerlijk, in de tweede helft van 2015 was de Renault-motor behoorlijk betrouwbaar geworden.

gloudiesaurus

Citaat van: JS JTD op 08 februari 2016 - 10:41:11
Renault verwacht 50 pk te hebben gewonnen t.o.v. 2015:
Ik hoop voor ze dat het ook heel blijft... 

http://www.grandprix247.com/2016/02/08/renault-expect-50-horsepower-more-for-start-of-2016/

Stel dat het waar is.
Verstappen zei dat Toro Rosso met de Ferrari krachtbron een sprongetje maakt van 70-80 paardenkrachten.
Dus ligt Renault nog altijd 30 paardenkrachten achter op de Ferrari van 2015.

Grote vraag is hoeveel Ferrari en Mercedes dan nu winnen.
Als Renault het gat kleiner maakt is het natuurlijk een goede zaak...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Overigens verwacht ik niet zoveel van Renault in 2016. Het team moet weer gaan bouwen.
De winter is onzeker geweest en de teamleden zijn erg voorzichtig over 2016.
Ik denk dat er door Lotus in de laatste maanden van vorig jaar nauwelijks geïnvesteerd is. Dat zal zeker in de eerste Grand-Prix straks wel te merken zijn denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Inderdaad. Het team is nu volop personeel aan het ronselen om terug op het niveau te komen van een topteam. We weten dat de uiteindelijke bolide een evolutie is van de oude, die sowieso al niet echt 'top of the cream' was.

2016 wordt een opbouwjaar om met de hoop om er in 2017 tot een zekere mate te staan naast de andere constructeurs.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

En vergeet niet vorig jaar reden ze met Mercedes-motoren.
Die Renault-motoren zijn sowiezo een flinke stap terug...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Of Renault moet echt een gouden vondst doen, maar in 2016 word het niks. Zullen met Sauber en Manor strijden.
Maar voor 2017 zie ik wel grote mogelijkheden. Het tokensysteem is officieel van de baan en dat betekend dat Renault nu wel volledig kan door ontwikkelen om de motor beter te krijgen. Ik vermoed ook dat het akkoord van het afschaffen van de tokens een van de redenen is dat Renault heeft besloten terug te keren.

NielsD

Vanwaar al die speculaties over dat ze het slecht gaan doen? De motor is verbeterd en de E24 is een doorontwikkelde E23, die zeker niet slecht was. Tuurlijk, toen hadden ze een Mercedes-krachtbron, maar ik denk wel dat ze gewoon Q2 kunnen halen hoor en in de race de top-tien.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Nou die Mercedes was vorig jaar echt goed.
Nu stappen ze over van Mercedes naar Renault.
Volgens eigen zeggen wint Renault 50 PK.
Toro Rosso zegt dat de Ferrari-motor van vorig jaar 80 tot 90 PK meer heeft dan de 2015-Renault motor.
Het gat met Mercedes zal nog groter zijn.

Dat zou betekenen dat Renault dit jaar sowiezo nog minder PK's heeft dan Ferrari en Mercedes.
Het F1-team Renault levert ten op zichten van vorig jaar dus heel veel PK's in...

Ik denk dat het Lotus-chassis van vorig jaar al niet zo heel goed was (ik denk bijv. dat het chassis van Toro Rosso beter was), maar dat ze vooral baat hebben gehad van de Mercedes-power.

Nu er in de winter ook nog eens weinig is geïnvesteerd verwacht ik er niet veel van. Maar ik denk wel dat ze de weg omhoog weer gaan vinden. Maar dat heeft ook tijd nodig  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

http://www.gppits.net/nieuws/renault_positief_over_debuut_in_australie/

Het debuut was dus zeker positief. Toch kan ik me niet ontdoen van het gevoel dat ze toch niet zo snel als ze lijken. Melbourne is een beetje een atypisch circuit.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25