Round 13: Singapore Grand Prix, Marina Bay Circuit, Singapore

Gestart door Maikel0230, 10 september 2015 - 19:42:30

« vorige - volgende »

0634

Zwaar gestoord dat Toro Rosso: waarom die call? Slaat helemaal nergens op.

Van Wijk

Denk dat deze race nog een " staartje " gaat krijgen?
A)Max zijn laatste pitstop was volgens mij net voor het uitkomen van SC.
B) positie wisseling negeren in de laatste ronde ?

Pancake Shield

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 16:09:33
Zwaar gestoord dat Toro Rosso: waarom die call? Slaat helemaal nergens op.

Enige reden dat ik mij kan bedenken is dat ze dachten dat Sainz sneller zou zijn dan Verstappen en Perez voorbij zou kunnen. De boordradio zal sowieso van een aantal ronden eerder zijn dan ze hem lieten horen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 16:09:33
Zwaar gestoord dat Toro Rosso: waarom die call? Slaat helemaal nergens op.

Inderdaad. Vooropgesteld dat die call waarschijnlijk drie ronden voordat wij 'm hoorden al gegeven werd, maar wat dan nog? Alsof Sainz wel Perez voorbij zou kunnen.

0634

Iemand suggereert op twitter dat Max alleen voor Sainz reed door een teamorder. Maar dan zou het helemaal nergesn op slaan. Eerst laat je Max voorbij Sainz om het vervolgens andersom te doen?

Pancake Shield

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 16:17:28
Iemand suggereert op twitter dat Max alleen voor Sainz reed door een teamorder. Maar dan zou het helemaal nergesn op slaan. Eerst laat je Max voorbij Sainz om het vervolgens andersom te doen?

Dat is sowieso klinkklare onzin, want Verstappen ging Sainz voorbij tijdens zijn laatste pitstop. En dat was toen Sainz problemen kreeg bij zijn pitstop dus ja.

EDIT: Kan iemand ff die double post verwijderen.  ::)
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Arthur

Ik vind het top van Max dat hij zo resoluut reageert met NO!!! Beter als het slappe gedoe van een Massa of Barrichello destijds. Geeft maar weer eens blijk van zijn determination!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

janke

Och, Tost heeft het terug geroepen. Spaanse media in rep en roer. Er is een filmpje hoe Sainz het ziet na de race. Mag hij. Maar die call vind ik op zijn minst duister/merkwaardig. Als je ziet als team hoe Verstappen zich weer na zijn start manifesteert in de race. Oké, twee SC op de baan. Maar voor de rest een prima race van Verstappen. En Sainz net zo. Maar de koning was vandaag Vettel. Nee het hele weekend al.
Some things are too important to be left in the past.

Fietser

Op de Duitse RTL - wat een gruwel trouwens, die twee chauvinistisch keuvelende Germanen - wist men zeker dat Massa de penalty zou krijgen na het incident met Hulkenberg. Groot was hun verbazing dat Hulkenberg de zwarte piet kreeg toebedeeld van de wedstrijdleiding. Genoot ik zeer van, want (ook) ik zag niet in wat Massa daar zo erg fout deed. Had hij soms in het luchtledige moeten verdwijnen?

janke

Citaat van: Fietser op 20 september 2015 - 19:53:59
Op de Duitse RTL - wat een gruwel trouwens, die twee chauvinistisch keuvelende Germanen - wist men zeker dat Massa de penalty zou krijgen na het incident met Hulkenberg. Groot was hun verbazing dat Hulkenberg de zwarte piet kreeg toebedeeld van de wedstrijdleiding. Genoot ik zeer van, want (ook) ik zag niet in wat Massa daar zo erg fout deed. Had hij soms in het luchtledige moeten verdwijnen?

RTL, zum kotzen. Maar een race incident vind ik. Hier Hulkenberg voor te bestraffen vind ik kul.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Het is ook een beetje een gekke bocht eigenlijk. Massa vond ik in ieder geval niks verkeerds doen. Hij blijft keurig aan de goede kant van de witte lijn en pakt dan gewoon zijn bocht, wat moet ie anders doen? Stapvoets rijden tot hij die bocht door is?

Hülkenberg stuurt een beetje lomp in, omdat ie (ik overdrijf uiteraard) een halve neuslengte voor Massa rijdt, omdat ie nou eenmaal met een andere lijn de voorgaande bocht doorkomt. Het was allerminst slim wat Hülkenberg daar deed. Een reprimande, of zelfs een no further action, had ik ook prima gevonden, maar ik snap wel waarom Hülkenberg een straf heeft gekregen.

Mickey

Ben het wel eens met het aanwijzen van de schuldige, wordt wel wat zwaar bestraft misschien. Hulkenberg kon vanuit zijn positie op de baan zien dat Massa niet in het luchtledige kon opgaan. En dan toch zo weinig ruimte laten. Of mag je spreken van afsnijden?  Massa had het in elk geval niet kunnen voorkomen.

0634

Hulkenberg lag wel gewoon voor, helemaal zijn schuld vond ik het ook weer niet. Wel gaf hij - en dat zie je heel vaak in die situaties - gewoon veel te weinig ruimte. Daar word je soms niet goed van, geef toch gewoon eens ruimte aan een ander. Dit is gewoon onzinnig veel risico nemen terwijl dat niet nodig is. Maar een straf? Kom op zeg, dit is een race-ongeval.

Mickey

Ik vermoed dat hij louter is bestraft vanuit de gedachte van 'causing an avoidable accident'. Dat dus alléén Hulkenberg degene was die dit had kunnen voorkomen. En dat  dus ook eigenlijk gewoon had moeten doen. Heb het nu vanuit verschillende hoeken teruggezien. Hulkenberg had de snelheid van de track (Massa alleen pit exit snelheid) en zat er achter, en trachtte met dat in gedachte de bocht te halen, maar had simpelweg kunnen weten dat Massa daar niet weg kon.

Perton

Citaat van: Jeroen op 20 september 2015 - 20:25:27
Hulkenberg lag wel gewoon voor, helemaal zijn schuld vond ik het ook weer niet. Wel gaf hij - en dat zie je heel vaak in die situaties - gewoon veel te weinig ruimte. Daar word je soms niet goed van, geef toch gewoon eens ruimte aan een ander. Dit is gewoon onzinnig veel risico nemen terwijl dat niet nodig is. Maar een straf? Kom op zeg, dit is een race-ongeval.
bij een brake test lig je ook voor. Uiteraard een vergelijking van niks,  dat weet ik ook, maar het gaat me erom dat je als achterligger soms ook niet zoveel eraan kan doen. Ik vind dat in dit geval, van massa hoeft niet verwacht dat ie vol op de rem gaat stappen. Ik ben het met je eens dat de straf niet per se had gehoeven, maar hülkenberg was op zijn minst dom bezig.