Round 12: Gran Premio d'Italia, Autodromo Nazionale Monza, Monza

Gestart door Maikel0230, 03 september 2015 - 11:41:47

« vorige - volgende »

Maikel0230



Officiele naam GP: Formula 1 Gran Premio d'Italia 2015
Baan: Autodromo Nazionale Monza
locatie: Monza, Monza en Brianza, Lombardije, Italiaanse Republiek  (ITA )
Baanlengte: 5,793 km
Raceafstand: 53 laps, 306.720 km
Ronderecord: 1:21.046 Rubens Barichello (2004, Scuderia Ferrari Marlboro)
Winnaar 2014: Lewis Hamilton, Mercedes AMG Petronas Formula One Team
Snelste Ronde 2014: 1:24.109 Lewis Hamilton, Mercedes AMG Petronas Formula One Team



Banden compounds van Pirelli: Soft en Medium


vrijdag 4 september
VT1   10:00 - 11:30
VT2   14:00 - 15:30

zaterdag 5 september
VT3   11:00 - 12:00
Qua   14:00

zondag 6 september
Race   14:00

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Maikel0230

Kijk elk jaar uit naar de dubbele klassieker Spa-Monza.

Het is daarom maar weer eens dubbel pijnlijk om te zien dat dit circuit op het punt staat van de kalender te verdwijnen. Waar zijn ze in godsnaam mee bezig?

Dat zou hetzelfde zijn als men in wielrennerij ineens besluit om Parijs-Roubaix of pakweg Luik-Bastenaken-Luik te schrappen. Wat mij nog het meest frustreert is dat 'historische teams' extratjes krijgen terwijl historische circuits als maar meer geld moeten ophoesten om het circus te mogen ontvangen.

Dieptreurig noemt zoiets.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Zeker, qua traditie hoort Monza gewoon op de kalender en het is ook leuk om een hardcode lowdownforce circuit te hebben.

Maar qua layout vind ik een circuit van niks. Chicane, gassen, chicane, gassen.

(duikt weg)

gloudiesaurus

Ik vind het altijd wel een leuk circuit. Low-downforce, historie, de Scuderia, het mooie podium...
Hoort gewoon uit historisch oogpunt op de kalender!

Ik verwacht weer een Hamilton-weekend  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

De races zijn alleen bij uitzondering leuk, meestal kijk ik meer uit naar de GP2-races hier waar de chaos altijd van aardig niveau is. Het moet alleen vanwege de topsnelheden wel weer een mogelijkheid zijn voor Lotus en Force India om wat te laten zien.

Matthijs


Jehoentelaar

Een rommelige grid kan in elk geval voor een leuke openingsfase zorgen.

0634

Citaat van: Matthijs op 03 september 2015 - 12:52:34
Zeker, qua traditie hoort Monza gewoon op de kalender en het is ook leuk om een hardcode lowdownforce circuit te hebben.

Maar qua layout vind ik een circuit van niks. Chicane, gassen, chicane, gassen.

(duikt weg)

Helemaal mee eens. Het hoort erbij maar de baan zelf is geen reet aan en de races zijn vaak ook niet bijzonder.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser

Citaat van: Jeroen op 03 september 2015 - 17:45:48
Citaat van: Matthijs op 03 september 2015 - 12:52:34
Zeker, qua traditie hoort Monza gewoon op de kalender en het is ook leuk om een hardcode lowdownforce circuit te hebben.

Maar qua layout vind ik een circuit van niks. Chicane, gassen, chicane, gassen.

(duikt weg)

Helemaal mee eens. Het hoort erbij maar de baan zelf is geen reet aan en de races zijn vaak ook niet bijzonder.

Inderdaad weinig aan. Misschien wordt het tijd om te zeggen: 'het hoorde erbij'. Tja, hoe belangrijk is traditie?

0634

Die is belangrijk. Een aantal historische circuits horen op de kalender in mijn ogen. Welke dat zijn is aan anderen om te bepalen.

Feitelijk zijn er nog maar 4 over (Monza, Spa, Monaco, Silverstone). Canada, hongarije en Suzuka zijn nog niet zover. 

Matthijs

Monza draagt bij aan de populariteit van de F1. Kijk maar eens naar de commitment van de Italiaanse fans, terwijl groot succes al lange tijd uitblijft. Net zo goed als het oude Hockenheim en Silverstone bijdraagt aan de populariteit en de uitstraling van F1. Niet alleen voor de fans van het thuisland, maar voor alle fans.

Dus hoewel ik Monza geen bijzondere baan vind is het wel meer dan traditie. Het is een uithangbord van je sport.

0634


gloudiesaurus

Ben het met Matthijs eens.

En nog erger is, wat krijg je ervoor terug als Monza verdwijnt?
Waarschijnlijk een race in Qatar. En ik denk dat niemand zit te wachten op nog een sfeerloze baan in de zandbak ipv Monza.
Alleen Ecclestone zal het toejuichen, die zal zijn bankrekening weer zien groeien  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser

Citaat van: gloudiesaurus op 04 september 2015 - 17:32:32
Ben het met Matthijs eens.

En nog erger is, wat krijg je ervoor terug als Monza verdwijnt?
Waarschijnlijk een race in Qatar. En ik denk dat niemand zit te wachten op nog een sfeerloze baan in de zandbak ipv Monza.
Alleen Ecclestone zal het toejuichen, die zal zijn bankrekening weer zien groeien  ;)

Naast Ecclestone juich ik dat ook toe, en dat heeft weinig met mijn bankrekening van doen. Ik schreef dit al eerder: niks mis met een goede zandbak in Kamelistan of een stratenrace in Mogadishu. En die zo bejubelde sfeer? Daar kijk ik doorheen, is bovendien vaak gehypet en overspannen. Ik ben niet meer de jongste, maar die hang naar verleden en traditie deel ik niet. Sorry, now is better.