Man vd race: Spa

Gestart door 0634, 23 augustus 2015 - 15:37:10

« vorige - volgende »

Wie was de beste vandaag?

HAM
0 (0%)
ROS
0 (0%)
GRO
9 (34.6%)
KVY
0 (0%)
PER
1 (3.8%)
MAS
0 (0%)
RAI
0 (0%)
VES
16 (61.5%)
BOT
0 (0%)
ERI
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 26

Jehoentelaar

Citaat van: meatball op 27 augustus 2015 - 21:32:02
Citaat van: Jehoentelaar op 27 augustus 2015 - 21:28:00
Hoezo? Een langzamere auto dat binnen één seconde zit krijgt ook DRS. En dat snellere auto's in de regel weglopen en inlopen op langzamere auto's is nooit anders geweest.
En hoe komt een tragere wagen op 1 sec ?
Inlopen is niet hetzelfde als inhalen he , eigenlijk zeg je het nu zelf , de snellere hebben altijd ingelopen maar kregen vroeger geen extra voordeel .

Kwam een Toleman ooit op eigen kracht bij een McLaren?
Kwam een Minardi ooit op eigen kracht bij een Ferrari?
Komt een Manor ooit op eigen kracht bij een Mercedes?

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 27 augustus 2015 - 21:54:41
Citaat van: meatball op 27 augustus 2015 - 21:32:02
Citaat van: Jehoentelaar op 27 augustus 2015 - 21:28:00
Hoezo? Een langzamere auto dat binnen één seconde zit krijgt ook DRS. En dat snellere auto's in de regel weglopen en inlopen op langzamere auto's is nooit anders geweest.
En hoe komt een tragere wagen op 1 sec ?
Inlopen is niet hetzelfde als inhalen he , eigenlijk zeg je het nu zelf , de snellere hebben altijd ingelopen maar kregen vroeger geen extra voordeel .

Kwam een Toleman ooit op eigen kracht bij een McLaren?
Kwam een Minardi ooit op eigen kracht bij een Ferrari?
Komt een Manor ooit op eigen kracht bij een Mercedes?

Als die ingehaald zijn liggen ze in no time weer op [meer] dan een seconde. En krijgen ze DRS als ze ingehaald worden zelfs dan krijgen ze niet de kans in te lopen op die snellere auto [waardoor ze net zijn ingehaald]. Voegt niets toe dus [qua voordeel] voor de mindere goden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Maar moet dat? DRS is bedoeld om het inhalen te bevorderen, niet om de grid dichter bij elkaar te krijgen.

0634

Aan het einde van de streep is er nog nooit een winnaar geweest die puur vanwege DRS won. Er waren vroeger ook helemaal nooit verrassende winnaars zoals gesteld werd, die op eigen kracht wonnen. De beste auto/rijder wint normaal gesproken. Die zeges van Button (06), Alesi of Panis of dat soort jongens, die kwamen voort uit bizarre wedstrijden die je zo af en toe eens hebt. Niet omdat er geen DRS was of zo. Als je dan per se een reden wilt hebben waarom ze toen misschien iets meer voorkwamen dan nu is omdat er toen vaker mensen uitvielen. 

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 27 augustus 2015 - 22:28:51
Aan het einde van de streep is er nog nooit een winnaar geweest die puur vanwege DRS won.
Sterker nog, winnaars hebben per definitie minder profijt van DRS, omdat ze (een deel van de race) vooraan reden en dus geen gebruik konden maken van DRS.

Wat wel zo is, is dat het makkelijker is om door het veld te snijden als je je kwalificatie hebt verprutst. Als een topteam zijn kwalificatie verprutst zal hij uiteraard verder wegzakken op de grid dan als een achterhoedeteam zijn kwalificatie verprutst.

meatball

Citaat van: Jehoentelaar op 27 augustus 2015 - 21:54:41
Citaat van: meatball op 27 augustus 2015 - 21:32:02
Citaat van: Jehoentelaar op 27 augustus 2015 - 21:28:00
Hoezo? Een langzamere auto dat binnen één seconde zit krijgt ook DRS. En dat snellere auto's in de regel weglopen en inlopen op langzamere auto's is nooit anders geweest.
En hoe komt een tragere wagen op 1 sec ?
Inlopen is niet hetzelfde als inhalen he , eigenlijk zeg je het nu zelf , de snellere hebben altijd ingelopen maar kregen vroeger geen extra voordeel .

Kwam een Toleman ooit op eigen kracht bij een McLaren?
Kwam een Minardi ooit op eigen kracht bij een Ferrari?
Komt een Manor ooit op eigen kracht bij een Mercedes?

Natuurlijk kwamen ze niet op eigen kracht bij die wagens , maar nu draai je wat ik zeg om.
Vroeger bv Hill die bijna Hongarije won in een rotte Arrows moest die betere wagen op eigen kracht voorbij de langzamere.
Nu krijgt diezelfde betere nog eens een extra voordeel.
Nu zou iemand als Hill toen ,nooit nog een kans hebben om zichzelf ronde na ronde te verdedigen met een Arrows.
Gewoon tot op 1 sec komen ,vleugeltje open en dag meneer Hill.
Dus ik blijf bij mijn stelling DRS is gewoon beter voor de beste wagens.
Een verpeste kwali is nu voor de betere gewoon een paar rondjes vervelend, dan ben je weer vooraan.
Vroeger moest je voor iedere plaats vechten , want het verschil was kleiner.
Dat zie je toch wanneer de tragere voorligger nu het geluk heeft van ook eens even DRS te hebben omdat ze iemand dubbelen , dan komt de snellere er niet over, een rondje later wanneer er geen gedubbelde meer zijn gaat het vanzelf.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Citaat van: Matthijs op 28 augustus 2015 - 10:06:37
Citaat van: Jeroen op 27 augustus 2015 - 22:28:51
Aan het einde van de streep is er nog nooit een winnaar geweest die puur vanwege DRS won.
Sterker nog, winnaars hebben per definitie minder profijt van DRS, omdat ze (een deel van de race) vooraan reden en dus geen gebruik konden maken van DRS.

Wat wel zo is, is dat het makkelijker is om door het veld te snijden als je je kwalificatie hebt verprutst. Als een topteam zijn kwalificatie verprutst zal hij uiteraard verder wegzakken op de grid dan als een achterhoedeteam zijn kwalificatie verprutst.

Mwah. Door het veld heen snijden na een start achteraan hebben toppers altijd al gedaan. Ik sta ook nooit op de banken als een Ferrari van 15 naar 4 rijdt of zo. Dat heb ik al 100 keer gezien.

Bovendien, vroeger kon je gewoon slipstreamen en hadden de snelleren daar weer voordeel van. Omdat dat nu niet meer kan hebben we DRS. 

Wings

Max. Inhaalactie in Blanchimont was groots. Verder een eervolle vermelding voor Ricciardo. Zonder motorproblemen had hier een goed resultaat ingezeten. Waar reed Kvyat toen Ricciardo uitviel? Leuk dat hij als vierde eindigt maar volgens mij reed Kvyat er toch een paar plaatsen achter. Dus zo sensationeel vond ik zijn optreden niet. Of heb ik wat gemist?

Wings

Citaat van: Fietser op 25 augustus 2015 - 09:30:23
Deze Wilson kwam overigens afgelopen dagen om na een raceongeval.

Lees dit nu pas (gemist tijdens mijn vakantie). Bizar! Net meteen de crash opgezocht maar zo verschrikkelijk ziet het er toch niet uit? Verliest de controle over zijn auto en gaat de muur in. Wordt verder door niemand geraakt. Wel schrikken hoor!!

R.I.P.

0634

Citaat van: Wings op 03 september 2015 - 23:50:19
Citaat van: Fietser op 25 augustus 2015 - 09:30:23
Deze Wilson kwam overigens afgelopen dagen om na een raceongeval.

Lees dit nu pas (gemist tijdens mijn vakantie). Bizar! Net meteen de crash opgezocht maar zo verschrikkelijk ziet het er toch niet uit? Verliest de controle over zijn auto en gaat de muur in. Wordt verder door niemand geraakt. Wel schrikken hoor!!

R.I.P.

Dat is niet Wilson. Karam knalt in de muur en een neusstuk valt op het hoofd van Wilson (blauwwitte wagen) die direct out is en stuurloos over de baan zwalkt en de banden in.

Wings

Ik ga nog eens kijken! Thanks!