Hongarije: man van de race

Gestart door 0634, 26 juli 2015 - 16:23:49

« vorige - volgende »

Wie was de beste vandaag?

VET
14 (63.6%)
KVY
1 (4.5%)
RIC
3 (13.6%)
VES
2 (9.1%)
ALO
2 (9.1%)
HAM
0 (0%)
GRO
0 (0%)
ROS
0 (0%)
BUT
0 (0%)
ERI
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

FolkertE

Citaat van: Wings op 01 augustus 2015 - 08:49:01
Ja kom op Folkert, je kunt ook gruwelijk doorschieten in het supporteren. Hamilton heeft zijn race compleet verprutst en vergooit zelfs een twee kans op een goed resultaat. Hamilton geeft dat ook ruiterlijk toe, zegt dat het één van zijn slechtste races was uit zijn carrière en biedt zelfs meerdere keren zijn excuses daar voor aan. Lijkt me helder, correct, boek sluiten, vakantie vieren en op naar Spa.
Zoals jij altijd gruwelijk doorschiet in het bekritiseren van Hamilton. Ook al heeft hij zijn race compleet verpest, dan nog kan of mag je wel positieve er uit halen. Maar dat kan bij jou natuurlijk niet, want het is Hamilton. Ik heb ook al toegegeven dat hij een slechte race heeft gereden, maar ondanks dat, heeft hij toch wel een paar mooie dingen laten zien. Dat is gewoon een feit. Dat het resultaat gewoon ver beneden pijl is in vergelijking met wat de auto kan, maakt niet uit.
Of ben jij zo'n zwart wit figuur? Of alles is slecht of alles is goed?

Wings

Ik zeg niet veel meer dan Hamilton zelf ook doet. Verder nagel ik hem ook niet aan de schandpaal omdat zijn race slecht was. Kan gebeuren toch? Hij ziet dit zelf ook in en biedt zijn excuses er zelfs voor aan. Dus boek sluiten. Veel meer dan dit heb ik er niet van gemaakt. Ook zeg ik niet dat hij alles slecht deed maar overall bekeken is er geen ruimte om een eervolle vermelding te maken. Dat staat los van een inhaalactie op zichzelf goed te kunnen vinden. Ik vind het echt het toppunt van doorschieten in het fan zijn. Ik supporter ook Max Verstappen dat betekend niet dat ik geen kritiek lever. Zo vind ik dat Max de schuld niet telkens buiten zichzelf moet en zijn fout op Silverstone heb ik zelfs losgekoppeld van het rookie zijn en hem een flinke duw voor gegeven. Ik had ook krampachtig kunnen zoeken naar wat wel goed ging en daar het accent op gaan leggen om er een eervolle vermelding uit te putten: hij vloog weliswaar de muur in maar zijn start was toch subliem! Laat ik er toch een eervolle vermelding tegenaan smeren.' Ik vind niet dat het zo werkt. Maar goed, het doet mij verder geen pijn en het ging zich in dit geval niet eens om Hamilton zelf maar om de eervolle vermelding die jij hem geeft. En nogmaals en afsluitend wijkt die eervolle vermelding niet alleen af van wat ik er van vind maar ook wat Hamilton er zelf van vind.

FolkertE

Als rijder kan je natuurlijk ook niet tevreden zijn over dit resultaat, maar mag ik als fan en buitenstaander dan niet een paar positieve mee nemen?
Je schiet compleet door in het maken van je punt en vergist je in het punt wat ik probeer te maken.
Het punt van eervolle vermelding was niet omdat hij een super race heeft gereden, maar omdat hij wel voor actie op de baan zorgde, wat voor mij voldoende is om een eervolle vermelding te krijgen. Want ik heb al uitgelegd dat dankzij zijn foutjes, er wel een race ontstond. Was Hamilton rustig gebleven achter Rosberg, had hij nu gewonnen. Maar goed, als als.
Ik vind het ook top punt van door schieten als anti fan zijn. Überhaupt als fan zijnde. Je leest gewoon niet wat ik zeg, of wilt het niet lezen. Ik lever ook kritiek, want nergens zeg ik dat Hamilton de absolute beste was en dat hij alles goed deed. Want dat deed hij niet. Verre van zelfs. Echter vind ik dat hij daarna wel zijn hoofd koel hield en toch nog de nodige punten had gepakt die nodig waren om de leiding in de stand te houden. (los van wat Rosberg daarna verprutste). Over het algemeen erg slechte race, echter vond ik dat hij ook zeker goede momenten had en liet zien dat inhalen zeker mogelijk was.

Waar je niet krampachtig naar positieve van Max probeerde te zoeken, heb jij wel regelmatig krampachtig gezocht naar negatieve voor Hamilton.
Max reed in Engeland 8 rondjes? Of 3? Voor hij uitviel, daar kan je met de beste wil in de wereld niet vergelijken met Hamilton deze race. Je kan zijn start positief noemen, maar dat is het enige. Kan je een eervolle vermelding van maken, want eervol is volgens mij gebonden aan persoonlijke argumenten en niet aan regels waar aan iemand moet voldoen.
De vermelding sloeg niet op het resultaat van Hamilton of wat hij had moeten presteren, maar op de actie op de baan. Veel actie, maakte  er een mooie race van met een verrassende en zeer verdiende overwinning van Vettel.

Zoals ik al zei, zijn race was slecht en had dik moeten winnen, want ik denk dat Hamilton Vettel wel had verslagen. Maar ondanks zijn foutjes liet hij nog wel mooie dingen zien. Genoeg voor mij om hem een eervolle vermelding te geven, maar bij lange na niet genoeg om de man van de wedstrijd te worden.

Wings

Prima. Een eervolle vermelding voor iemand die fouten opstapelt en met veel geluk zesde wordt in een auto waarin hij met twee vingers kan winnen vind ik in ieder geval ronduit belachelijk. Ik zeg nergens dat je Lewis tot op de schoenveters moet afbranden en hem standrechtelijk moet neerschieten voor zijn belabberde race maar wat jij doet vind ik doorschieten in het fan zijn. Gezien we herhalen ben ik ook meteen weer klaar hier.

FolkertE

Citaat van: Wings op 01 augustus 2015 - 13:08:49
Prima. Een eervolle vermelding voor iemand die fouten opstapelt en met veel geluk zesde wordt in een auto waarin hij met twee vingers kan winnen vind ik in ieder geval ronduit belachelijk. Ik zeg nergens dat je Lewis tot op de schoenveters moet afbranden en hem standrechtelijk moet neerschieten voor zijn belabberde race maar wat jij doet vind ik doorschieten in het fan zijn. Gezien we herhalen ben ik ook meteen weer klaar hier.
Wat ik opmerkelijk vind is dat jij het belachelijk vind dat ik nog positieven kan zien of benoemen in de race van Lewis, maar dat jij het raar vind als ik kritiek geef op jou commentaar bij Lewis zijn beoordeling.

Het is toch wel jammer dat jij mijn mening over Hamilton belachelijk vind en dat ik door schiet, terwijl jij jou mening gerechtvaardigd vind. Zelfs na dat het feitelijk is bewezen dat Hamilton wel degelijk tegenslagen kan omzetten in goede resultaten.