Hongarije: man van de race

Gestart door 0634, 26 juli 2015 - 16:23:49

« vorige - volgende »

Wie was de beste vandaag?

VET
14 (63.6%)
KVY
1 (4.5%)
RIC
3 (13.6%)
VES
2 (9.1%)
ALO
2 (9.1%)
HAM
0 (0%)
GRO
0 (0%)
ROS
0 (0%)
BUT
0 (0%)
ERI
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Perton

Citaat van: Matthijs op 27 juli 2015 - 08:58:50
Nee, Verstappen reed niet op een ronde achterstand, net niet. Daarom reed hij helemaal achteraan de groep en Sainz juist helemaal vooraan.
raar want op het scherm stond toch echt +1 toen hülkenberg crashte.  Daar had ik juist op gelet omdat ik dankzij een iets te ijverige radionieuwslezer al wist dat Max een mooi resultaat had gehaald. Dus toen de vsc (en later de sc) kwam vroeg ik me af hoe die dat ging bereiken  met een ronde achterstand

Matthijs

Ok dat had ik niet gezien. In ieder geval reed hij uiteindelijk in dezelfde ronde achter de SC. Wellicht had hij het geluk dat hij weer in dezelfde ronde kwam doordat Vettel pitte onder de VSC en Verstappen niet?

Pancake Shield

Citaat van: Matthijs op 27 juli 2015 - 13:27:44
Ok dat had ik niet gezien. In ieder geval reed hij uiteindelijk in dezelfde ronde achter de SC. Wellicht had hij het geluk dat hij weer in dezelfde ronde kwam doordat Vettel pitte onder de VSC en Verstappen niet?

Ja, dit dus. Vettel, Hamilton en al die voorste jongens zijn tijdens de VSC gelijk naar binnen gegaan. Verstappen is toen buiten gebleven en heeft tijdens de SC zijn pitstop gemaakt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

BMW.WilliamsF1

Ik heb gekozen voor Vettel, maar Max, Kvyat, Raikkonen (tot ie helaas problemen kreeg) en Alonso gingen ook wel goed allemaal.

FolkertE

Vettel, Max, Alonso, Kvyatt, Daniel en Kimi. Ik kan niet kiezen. Al moet ik bij Vettel kleine kanttekening zetten dat ik het een beetje vreemd vind dat bijna alles bij Kimi gebeurt en zelden bij Vettel. Maar goed, verder geen kritiek op Vettel, want die reed gewoon super.

Hamilton krijgt van mij wel een eervolle vermelding, dat ondanks en dankzij zijn foutje na de herstart en het foutje bij bocht 9? een prima race reed. De race werd wel erg spannend. Veranderd natuurlijk niks aan de foutjes die hij maakte.

0634

Met alle respect, maar iemand die zijn start verkloot, vervolgens nog twee keer door eigen schuld botst, reed geen prima race in mijn ogen. Dat is onmogelijk. Door eigen toedoen is Hamilton niet geeindigd waar hij had kunnen eindigen. Dan doe je het niet goed vind ik.

Perton

Citaat van: Matthijs op 27 juli 2015 - 13:27:44
Ok dat had ik niet gezien. In ieder geval reed hij uiteindelijk in dezelfde ronde achter de SC. Wellicht had hij het geluk dat hij weer in dezelfde ronde kwam doordat Vettel pitte onder de VSC en Verstappen niet?
dat denk ik inderdaad. Is niet erg natuurlijk, zo won villeneuve ook ooit eens een indy 500. Daarom is het kansen pakken die je krijgt en dat heeft verstappen uitstekend gedaan in Hongarije. Als het bij een vsc was gebleven was verstappen natuurlijk nooit vierde geworden,  dus inc dat opzicht kwam de timing van de sc perfect voor hem. Uitstekend geprofiteerd.

Perton

Ik snap wat folkert bedoelt wel, maar aangezien ik het bizar vond dat mensen rosberg man van de race noemden in Rusland,  kan ik moeilijk nu gaan beweren dat hamilton wél thuishoort in dit topic.

0634

Nee, ik snap dat niet, sorry. Met één foutje okee, dan kan je het nog op 'smaakmaker' gooien, maar met 3 forse fouten die gewoon een plek of 5 kosten, snap ik dat niet. Maar nogmaals, dat is ieders eigen beoordeling.

Perton

Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben verder, alleen dat ik snap wat ie bedoelt ;)

Zelf vond ik het bijvoorbeeld ook heel raar dat Rosberg van Autosport een 3 kreeg en Hamilton een 5. Nu weet ik dat ze het hele weekend beoordelen en niet alleen de race, maar dan nog vind ik dat erg rare cijfers.

Wings

Citaat van: FolkertE op 27 juli 2015 - 16:29:11
Vettel, Max, Alonso, Kvyatt, Daniel en Kimi. Ik kan niet kiezen. Al moet ik bij Vettel kleine kanttekening zetten dat ik het een beetje vreemd vind dat bijna alles bij Kimi gebeurt en zelden bij Vettel. Maar goed, verder geen kritiek op Vettel, want die reed gewoon super.

Daar kan Vettel niks aan doen.

CitaatHamilton krijgt van mij wel een eervolle vermelding, dat ondanks en dankzij zijn foutje na de herstart en het foutje bij bocht 9? een prima race reed. De race werd wel erg spannend. Veranderd natuurlijk niks aan de foutjes die hij maakte.

Eervolle vermelding voor zijn race verprutsen als hij een kans op een goed resultaat op een zilver schaaltje krijgt aangereikt? Met al mijn respect maar Hamilton verprutst zijn start, is daarna te gretig en komt naast de baan terecht. Met veel gehark worstelt hij zich langs concurrenten (vaak meer geluk dan wijsheid dat het goed afloopt), krijgt een twee kans die hij vervolgens weer verprutst. Dus geen idee waar die eervolle vermelding voor is, waarschijnlijk voor het aantal malen verprutsen van je race want meer kan ik er niet van maken.

Gelukkig (en daarvoor neem ik mijn hoed écht af) was Hamilton zelf wel zo reëel om

A. over de boordradio excuses te maken aan zijn team.
B. te roepen dat dit misschien wel zijn slechtste race van zijn carrière was.
C. publiekelijk nog eens excuses aan te bieden voor zijn ondermaatse prestatie.

Maar verder prima om hem complimenten te maken hoor. ;D

Wings

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2015 - 17:32:58
Nee, ik snap dat niet, sorry. Met één foutje okee, dan kan je het nog op 'smaakmaker' gooien, maar met 3 forse fouten die gewoon een plek of 5 kosten, snap ik dat niet. Maar nogmaals, dat is ieders eigen beoordeling.

Het is zeker ieder z'n beoordeling maar als Hamilton zelf ruiterlijk toegeeft dat het één van zijn slechtste races uit zijn carrière was en publiekelijk excuses maakt hiervoor is het op z'n minst opmerkelijk als mensen complimenten uitschrijven. Nu ben ik geen directe voorstander van mensen in hokjes te plaatsen en heb ik recent bezwaar gemaakt wat zelfs achter de schermen wat stof heeft doen opwaaien (voorkomend uit mijn onvrede over de afhandeling met al mijn begrip voor Peter) maar in dit specifiek geval maak ik een uitzondering. Als een rijder een race lang loopt de duwen en te trekken, fout op fout stapelt en zijn (her)kansen vergooit, kun je je afvragen of je complimenten wel serieus moet nemen.

Ik wil wel gezegd hebben dat ondanks mijn kritiek op Hamilton na Monaco, ik nu mijn hoed afneem voor zijn zelfreflectie. Het team deed niks verkeerds volgens Hamilton, de auto was prima, alleen heb 'ik' er een zooi van gemaakt! Prima Lewis, zo kan het ook, tranen drogen en verder. O en Lewis, stiekem vond ik het wel fun dat Rosberg meedeed met je en zijn race verprutst in het duel met Ricciardo. Alsof hij daar op kon lossen. En dus heb je hem toch verslagen. Nou ja, toch maar een compliment dan. ;D

0634

Citaat van: Perton op 27 juli 2015 - 17:47:54
Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben verder, alleen dat ik snap wat ie bedoelt ;)


Dat zei ik dus ook: ik snap dat niet  ;).

CitaatZelf vond ik het bijvoorbeeld ook heel raar dat Rosberg van Autosport een 3 kreeg en Hamilton een 5. Nu weet ik dat ze het hele weekend beoordelen en niet alleen de race, maar dan nog vind ik dat erg rare cijfers.

Naja, Rosberg had het hele weekend geen pace, koos de verkeerde banden bij de laatste stop en had de aanrijding met Ricciardo kunnen (moeten) vermijden. Dus een 3 vind ik niet vreemd. Maar dat had Lewis inderdaad ook wel verdiend.

Perton

Dat was mijn punt vooral inderdaad, dat Hamilton 2 punten hoger krijgt. Gezien de cijfers die Ben Anderson doorgaans geeft, had ik een 3 of een chauvinistische 4 verwacht bij het aanklikken van het artikel, maar zeker geen 5.

Arthur

Citaat van: Wings op 27 juli 2015 - 19:11:11
Citaat van: Jeroen op 27 juli 2015 - 17:32:58
Nee, ik snap dat niet, sorry. Met één foutje okee, dan kan je het nog op 'smaakmaker' gooien, maar met 3 forse fouten die gewoon een plek of 5 kosten, snap ik dat niet. Maar nogmaals, dat is ieders eigen beoordeling.

Het is zeker ieder z'n beoordeling maar als Hamilton zelf ruiterlijk toegeeft dat het één van zijn slechtste races uit zijn carrière was en publiekelijk excuses maakt hiervoor is het op z'n minst opmerkelijk als mensen complimenten uitschrijven. Nu ben ik geen directe voorstander van mensen in hokjes te plaatsen en heb ik recent bezwaar gemaakt wat zelfs achter de schermen wat stof heeft doen opwaaien (voorkomend uit mijn onvrede over de afhandeling met al mijn begrip voor Peter) maar in dit specifiek geval maak ik een uitzondering. Als een rijder een race lang loopt de duwen en te trekken, fout op fout stapelt en zijn (her)kansen vergooit, kun je je afvragen of je complimenten wel serieus moet nemen.

Ik wil wel gezegd hebben dat ondanks mijn kritiek op Hamilton na Monaco, ik nu mijn hoed afneem voor zijn zelfreflectie. Het team deed niks verkeerds volgens Hamilton, de auto was prima, alleen heb 'ik' er een zooi van gemaakt! Prima Lewis, zo kan het ook, tranen drogen en verder. O en Lewis, stiekem vond ik het wel fun dat Rosberg meedeed met je en zijn race verprutst in het duel met Ricciardo. Alsof hij daar op kon lossen. En dus heb je hem toch verslagen. Nou ja, toch maar een compliment dan. ;D

Je zou een compliment kunnen geven voor het feit dat hij ruiterlijk toegeeft dat het allemaal aan hem lag en hij er zijn excuses voor aangeboden heeft. Verder was dit optreden inderdaad bar slecht en een om heel snel te vergeten.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel