Hongarije: man van de race

Gestart door 0634, 26 juli 2015 - 16:23:49

« vorige - volgende »

Wie was de beste vandaag?

VET
14 (63.6%)
KVY
1 (4.5%)
RIC
3 (13.6%)
VES
2 (9.1%)
ALO
2 (9.1%)
HAM
0 (0%)
GRO
0 (0%)
ROS
0 (0%)
BUT
0 (0%)
ERI
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Maikel0230

Vettel omdat hij zo dominant wegreed met Kimi van de rest van het veld en eigenlijk gewoon foutloos de race afwerkte. Zelfs nadat de SC roet in het eten gooide bleef hij koel en trok aan het langste eind.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Had wel willen zien als Ricciardo niet was aangesloten of hij het had gehouden. Die Mercedessen liepen echt hard op het rechte stuk.

Arthur

Dan had het serieus lastig geworden denk ik. Alhoewel de aktie dan op de DRS zone zou hebben plaats gevonden. Maar we zullen het nooit weten....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Algemeen denk ik wel dat Rosberg goede kans maakte om Vettel te passeren, en stel dat hij dan ook nog eens de softs had laten opleggen... was Vettel zeer zeker een vogel voor de kat geweest.

Aan de andere kant mogen we ook niet vergeten dat Rosberg al gans het weekend een beetje rondreed als een natte dweil. Hij leek nooit echt in een goed ritme te komen en moest aan het begin gewoon toezien hoe de roden ervandoor glipten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Arthur

Citaat van: Maikel0230 op 26 juli 2015 - 21:23:27
Algemeen denk ik wel dat Rosberg goede kans maakte om Vettel te passeren, en stel dat hij dan ook nog eens de softs had laten opleggen... was Vettel zeer zeker een vogel voor de kat geweest.

Aan de andere kant mogen we ook niet vergeten dat Rosberg al gans het weekend een beetje rondreed als een natte dweil. Hij leek nooit echt in een goed ritme te komen en moest aan het begin gewoon toezien hoe de roden ervandoor glipten.

Vandaar ook mijn opmerking dat een eventuele aktie op het makkelijkste gedeelte zou plaatsvinden.... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Wings op 26 juli 2015 - 20:11:42
Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 juli 2015 - 17:08:00
Verstappen, met de Toro Rosso. Alonso is een goede tweede. Dat Vettel wint, was te verwachten. Hij rijdt altijd op de 3e plaats. Maar deze keer, geen Mercedes...  :D

Groet,

C.G. de Beaufort

Mercedessen zijn niet voor hem uitgevallen hé. Fair and square verslagen.
Daarbij wil ik nog wel de kanttekening maken dat we niet moeten vergeten dat toen de SC kwam Verstappen nog gewoon een ronde achterstand had. Dat hij die vanwege pitstops van de leiders terugkreeg en daardoor na de SC ook daadwerkelijk bij het gevecht betrokken raakte, heeft hem wel een beetje geholpen. Anders was ie, ook met de fouten van de Mercedes-coureurs waarschijnlijk gewoon achter ze geëindigd. In ieder geval achter Rosberg.

Begrijp me niet verkeerd, dit is geen kritiek op zijn prestatie. Zoals ik in het Verstappen-topic al zei: als je de kans hebt, moet je er wel staan om die te grijpen en dat deed Verstappen 100% netjes. Super. Hulde. Lofzang en alles voor zijn prestatie vandaag. Maar die Mercedessen (misschien Hamilton wel, hoe die rondreed) had ie never nooit gepakt zonder SC.

Volgens mij lag Verstappen toen achtste, dan was Raikkonen alsnog weggevallen en dan was ie onder normale omstandigheden denk ik zevende geworden (want zonder SC was het veld natuurlijk niet in elkaar gezakt wat al die andere incidenten veroorzaakte ;)). Wat alsnog een prima resultaat is natuurlijk.

Jehoentelaar

Reed 'ie een ronde achter? Kan best, maar bij de herstart zag ik hem geloof ik aan de staart van de kleine kopgroep rijden. De hele meute die z'n ronde terugkreeg reed ergens achterop het circuit toen de herstart plaatsvond.

Wings

@Perton: O het resultaat is geweldig en ik stond ook op de bank te juichen wat niet wegneemt dat er ook ruimte is voor kritiek. Zijn start was niet héél jofel (verloor 4 plaatsen) en hij rijdt te hard in een SC-situatie. Op het moment van geven was ik vrij pissed maar achteraf relativeer ik en vind dat hij dat gewoon niet moet doen. Er is niet voor niks een Safetycar. Dus wat noten van kritiek kan prima naast de lofzang bestaan hoor.

Perton

Dat van die kopgroep heb je inderdaad gelijk in. Hoe dat zit, durf ik ook niet te zeggen, want ik heb natuurlijk alleen gezien wat Veronica toonde. Maar goed, misschien kan dat juist wel verklaard worden door de drive through die Verstappen later ontving. In dat geval heeft ie zijn plek door valsspelen behaald. Maar aangezien ik daar geen bewijs voor heb, ga ik dat natuurlijk ook niet beweren. Ik hou het er dan maar op dat ie het gewoon goed heeft gespeeld toen de SC kwam.

Perton

Citaat van: Wings op 26 juli 2015 - 22:20:40
@Perton: O het resultaat is geweldig en ik stond ook op de bank te juichen wat niet wegneemt dat er ook ruimte is voor kritiek. Zijn start was niet héél jofel (verloor 4 plaatsen) en hij rijdt te hard in een SC-situatie. Op het moment van geven was ik vrij pissed maar achteraf relativeer ik en vind dat hij dat gewoon niet moet doen. Er is niet voor niks een Safetycar. Dus wat noten van kritiek kan prima naast de lofzang bestaan hoor.
Uiteraard. Bij mij heerst ook vooral de lofzang hoor, no worries ;)

Arthur

Hoe dan ook, kansen, omstandigheden etc. MAXimaal geprofiteerd. Hulde [om maar eens een uitspraak van Mol te gebruiken]. Toppie dus 8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Nee, Verstappen reed niet op een ronde achterstand, net niet. Daarom reed hij helemaal achteraan de groep en Sainz juist helemaal vooraan.
Daarom was het ook zo slim van Toro Rosso om de harde banden te wisselen voor nieuwe softs, want hij reed toch al achteraan. Alleen, hij reed te hard naar de groep toe met zijn nieuwe banden en daar heeft hij straf voor gekregen. Volgens Verstappen kreeg hij te horen van zijn team dat hij mocht pushen. Anyway zal wel gedeelde schuld zijn.

Verstappen heeft megamazzel gehad met de SC, want de achterblijvers werden zo laat doorgestuurd dat ze nooit meer aansluiting konden vinden. De kopgroep werd dus losgelaten met 20 seconden voorsprong op de groep erachter. Daarom kon Verstappen ongestraft zijn drive-through maken.

Weer pech voor Sainz. Was gewoon 6e of misschien wel 5e geworden.

Van Wijk

Citaat van: Jehoentelaar op 26 juli 2015 - 22:20:05
Reed 'ie een ronde achter? Kan best, maar bij de herstart zag ik hem geloof ik aan de staart van de kleine kopgroep rijden. De hele meute die z'n ronde terugkreeg reed ergens achterop het circuit toen de herstart plaatsvond.

Herstel mij rustig als ik het mis heb:
Net voor de SC situatie reed Max zevende, echter.....hij had net vers rubber ( medium compound ) waar hij waarschijnlijk de race mee uit kon rijden. De drie rijders voor hem moesten nog een keer naar binnen om het eind van de race te halen. Maw woorden hier had nog iets in gezeten.
Toen de SC nar buiten kwam dacht ik: Shit, Max heeft net gewisseld....
Wat er toen gebeurde....Max kwam ook naar binnen ( ze moesten toch door de pitlane ) en ze wisselde heel snel weer naar soft. ( hierbij heeft hij ook te snel in de pitlane gereden ).
Taktisch super van STR, had hij niet gewisseld naar soft had hij als vierde gezeten achter de SC, wel op medium compound, met alle andere op softs...
Top beslissing van STr.

Matthijs

Citaat van: Van Wijk op 27 juli 2015 - 09:02:31
Citaat van: Jehoentelaar op 26 juli 2015 - 22:20:05
Reed 'ie een ronde achter? Kan best, maar bij de herstart zag ik hem geloof ik aan de staart van de kleine kopgroep rijden. De hele meute die z'n ronde terugkreeg reed ergens achterop het circuit toen de herstart plaatsvond.

Herstel mij rustig als ik het mis heb:
Net voor de SC situatie reed Max zevende, echter.....hij had net vers rubber ( medium compound ) waar hij waarschijnlijk de race mee uit kon rijden. De drie rijders voor hem moesten nog een keer naar binnen om het eind van de race te halen. Maw woorden hier had nog iets in gezeten.
Toen de SC nar buiten kwam dacht ik: Shit, Max heeft net gewisseld....
Wat er toen gebeurde....Max kwam ook naar binnen ( ze moesten toch door de pitlane ) en ze wisselde heel snel weer naar soft. ( hierbij heeft hij ook te snel in de pitlane gereden ).
Taktisch super van STR, had hij niet gewisseld naar soft had hij als vierde gezeten achter de SC, wel op medium compound, met alle andere op softs...
Top beslissing van STr.

Prima analyse, met 1 maar: Verstappen kreeg geen straf voor speeding in the pitlane, maar voor speeding under SC. Dus volgens mij wou hij weer te snel aansluiting vinden na de pitstop. Zie ook mijn post hierboven.

janke

Ik ga hier toch voor Vettel. Vloog uit de startblokken en gaf het niet meer weg. Prima weekend voor Seb. En ben ik nou de enige die ziet aan hem dat hij volwassen is geworden met zijn gedrag cq attitude?? Sjapo.
Some things are too important to be left in the past.