Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Ze 'blokken' daarmee wel jong talent, McLaren en Ferrari zijn 1 van de weinige teams die het zich kunnen veroorloven coureurs zonder (groot) sponsorbudget in te zetten.

Matthijs

Als je terugkijkt in de geschiedenis van de F1 lijken de grootheden van een tijdperk vaak min of meer op hetzelfde moment te stoppen. De plaatsen worden dan weer overgenomen door nieuwe grootheden:

Begin jaren '90: Mansell, Senna, Piquet en Prost stoppen --> Schumacher, Häkkinen, Hill en Alesi worden de nieuwe grootheden
Rond eeuwwisseling: Häkkinen, Hill en Alesi stoppen --> Räikkönen, Alonso worden de nieuwe grootheden (en Button en Montoya)

Rond 2016-2017 lijkt opnieuw zoiets te gebeuren. Als Alonso, Button en Raikkonen allemaal kort na elkaar met pensioen gaan, komen er veel gewilde stoeltjes vrij. Dat moet een enorme stoelendans veroorzaken.

Perton

Ik vraag me alleen af of er in 2017 wel veel echt talent is, zoals je in 2001 de generatie Montoya, Alonso, Raikkonen (en een jaar eerder Button) had. Vandoorne heb je dan natuurlijk (ik gok dat ie dan derde coureur wordt, met een garantie voor 2017), misschien Ocon als ie een goede ontwikkeling doormaakt in 2016 en dat is het dan ook wel. Maar goed, we weten natuurlijk nog niet wie het in 2016 verder nog meer goed gaan doen. Giovanizzi? Leclerc?

Matthijs

Met coureurs als Verstappen, Ocon, Vandoorne en Leclerc zou je potentieel een hele sterke nieuwe lichting moeten hebben. Waarbij het natuurlijk nog maar de vraag is of ze de transitie naar F1 goed doorstaan.

Robbert65

Mij valt op, dat men Frijns, Robin, volledig heeft afgeschreven. Me dunkt, dat hij wellicht op de slipstream van de populariteit van Max en zijn eventuele successen in de komende jaren wellicht best nog een kans zou kunnen krijgen, gezien zijn kunde en talenten.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 01 oktober 2015 - 12:16:22
Mij valt op, dat men Frijns, Robin, volledig heeft afgeschreven. Me dunkt, dat hij wellicht op de slipstream van de populariteit van Max en zijn eventuele successen in de komende jaren wellicht best nog een kans zou kunnen krijgen, gezien zijn kunde en talenten.
Kunde, daar twijfel ik niet aan. Maar hij is van de radar en er staan nieuwe talenten te trappelen. Ik hoop dat hij een mooie carrière krijgt maar ik vrees dat hij de boeken ingaat als de man die Bianchi, Kvyat, Sainz en Vandoorne heeft verslagen maar zelf nooit een F1-stoeltje kreeg.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Sturen kan ie inderdaad wel, dat is het punt niet, maar denk dat hij zijn kans gemist heeft.

Gerard

Mooi om te zien dat we Button niet " verliezen" , wel jammer voor Stoffel

Jehoentelaar

Button is een toffe vent maar het houdt wel een keer op. Had Vandoorne graag willen zien debuteren.

Hamilton#44

Ja wat heeft Button nog te winnen met een jaar achteraan keutelen.  :-\

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Citaat van: Matthijs op 01 oktober 2015 - 11:20:07
Als je terugkijkt in de geschiedenis van de F1 lijken de grootheden van een tijdperk vaak min of meer op hetzelfde moment te stoppen. De plaatsen worden dan weer overgenomen door nieuwe grootheden:

Begin jaren '90: Mansell, Senna, Piquet en Prost stoppen --> Schumacher, Häkkinen, Hill en Alesi worden de nieuwe grootheden
Rond eeuwwisseling: Häkkinen, Hill en Alesi stoppen --> Räikkönen, Alonso worden de nieuwe grootheden (en Button en Montoya)

Rond 2016-2017 lijkt opnieuw zoiets te gebeuren. Als Alonso, Button en Raikkonen allemaal kort na elkaar met pensioen gaan, komen er veel gewilde stoeltjes vrij. Dat moet een enorme stoelendans veroorzaken.

Is Alesi ooit een grootheid geweest?  ???

Pancake Shield

Citaat van: Jeroen op 01 oktober 2015 - 17:23:01
Is Alesi ooit een grootheid geweest?  ???

Alesi is een van de grotere talenten van die jaren, jah. Ik schaal Alesi hoger in dan Hill. Alesi kon destijds kiezen voor Ferrari of Williams, hij koos toen voor Ferrari. De kenners twijfelen er niet aan dat als hij naar Williams was gegaan dat hij meervoudig wereldkampioen was geworden
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

C.G. de Beaufort

#854
Haas : ""Niet verstandig voor ons om rookie te nemen"

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/331021/haas-niet-verstandig-voor-ons-om-rookie-te-nemen/

Het ligt eraan. Max bv. doet het errug goed bij de Torro Rosso. Maar goed, ik denk dat hij het nieuwe team bedoeld. En dan moeten dingen op z'n plaats vallen, kortom, effectiviteit en efficiency.

Groet,

C.G. de Beaufort


[verbetering v/d spelling]