Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Pancake Shield op 27 september 2015 - 09:58:05
Dan kunnen ze serieus beter dat hele talentenprogramma gaan opdoeken. Want buiten het feit dat Magnussen nu al bijna een jaar in de wachtkamer zit, schuift daar Vandoorne straks achteraan met De Vries op beider hielen. Ik gun het Alonso en Button allebei wel, maar het stroopt zo toch op daar.

Dat zou wel mooi zijn, dat wanneer Alonso en Button eindelijk gestopt zijn, De Vries in stapt omdat Magnussen en Vandoorne dan inmiddels te oud zijn geworden  ;D

Kootje

Citaat van: Wings op 27 september 2015 - 10:09:46
Citaat van: Jeroen op 27 september 2015 - 09:55:54
De instroom is uitstekend. Misschien plaatsen ze die nu elders, geen idee. Maar een jaar als dit is voor een rookie niks, daar ben ik van overtuigd. En hoe groot zal de winterse sprong zijn?

Het is misschien niet ideaal aan de andere kant is het ook een drogreden: Formule 1 rijden is Formule 1 rijden. Stel Vandoorne kan debuteren zal de lat sowieso niet hoog zijn, wetende in welke situatie McLaren zich bevindt en hij kan leren van Alonso en ervaring opdoen. Geen idee hoe je het bedoeld maar als moet worden gewacht op een ideale situatie kan het bij McLaren nog wel even duren en zou Vandoorne dus nooit kunnen debuteren. Hoewel dat niet helemaal mijn punt was.

Voor Vandoorne en co zullen de matige prestaties van McLaren idd geen struikelblok vormen, maar voor het team zelf lijkt het mij verstandiger om voor twee ervaren  coureurs te gaan zolang ze nog in wederopbouw zijn. De keuze voor nog 'n jaar Alonso en Button begrijp ik dan ook volkomen, ondanks de wachtkamer vol talenten.

0634


Wings

Citaat van: Kootje op 27 september 2015 - 10:31:52
Voor Vandoorne en co zullen de matige prestaties van McLaren idd geen struikelblok vormen, maar voor het team zelf lijkt het mij verstandiger om voor twee ervaren  coureurs te gaan zolang ze nog in wederopbouw zijn. De keuze voor nog 'n jaar Alonso en Button begrijp ik dan ook volkomen, ondanks de wachtkamer vol talenten.

Ik niet. De tijd na Button en Alonso is niet zo heel ver weg. Ik zou er dus een talent bij zetten zodat hij al kan ontwikkelen en de vruchten kan plukken als de tijd rijp is. Je kunt niet nog 2 jaren gaan wachten om talent te laten doorstromen. Vandoorne debuteert op z'n vroegst op 25-jarige leeftijd: dan staat er gewoon een nieuwe generatie te popelen om te debuteren.

Kootje

Maar dat is kijken naar wat het beste is voor het talent, maar niet naar wat het beste is voor het tam. Het team heeft momenteel meer aan coureurs die 'n auto kunnen ontwikkelen, dan aan 'n coureur die zichzelf eerst nog moet ontwikkelen. Lullig voor die talenten die daardoor de boot missen, zou Vandoorne graag in de F1 zien debuteren, maar je zegt het zelf al ... de volgende generatie dient zich vanzelf aan.

gloudiesaurus

Ik snap de beslissing van McLaren.

Wel een streep door de rekening van Magnussen en Vandoorne.
Magnussen moet iets anders zoeken nu, 2 jaar langs de zijlijn is te lang.

Vandoorne kijken of hij op vrijdag wat sessies kan doen om toch kilometers te maken en dan in 2007 zijn kans pakken?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Citaat van: gloudiesaurus op 27 september 2015 - 11:10:39
Ik snap de beslissing van McLaren.

Wel een streep door de rekening van Magnussen en Vandoorne.
Magnussen moet iets anders zoeken nu, 2 jaar langs de zijlijn is te lang.

Vandoorne kijken of hij op vrijdag wat sessies kan doen om toch kilometers te maken en dan in 2007 zijn kans pakken?

2007? Moet ie terug in de tijd rijden, Hamilton neermeppen en zijn plaats bij McLaren innemen?  :D

En ja Magnussen, moet wel echt iets anders gaan zoeken. Desnoods in een andere klasse, want 2 jaar stilzitten is achterstand en dat maak je niet meer goed.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

2017  ;)
Het was vroeg vanochtend!

WEC/ 24 uur van Le Mans, dat was iets wat Magnussen begin dit jaar al wilde doen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Kootje op 27 september 2015 - 10:57:29
Maar dat is kijken naar wat het beste is voor het talent, maar niet naar wat het beste is voor het tam. Het team heeft momenteel meer aan coureurs die 'n auto kunnen ontwikkelen, dan aan 'n coureur die zichzelf eerst nog moet ontwikkelen. Lullig voor die talenten die daardoor de boot missen, zou Vandoorne graag in de F1 zien debuteren, maar je zegt het zelf al ... de volgende generatie dient zich vanzelf aan.

Ik kan me niet helemaal verenigen met het bovenstaande. McLaren verkeert in zwaar weer en zal flink aan de bak moeten om weer mee te doen om de knikkers. Dat kan alleen als rijder en auto één worden. Het is leuk om ervaren mensen deze rol toe te bedelen maar wat heb je er aan als zij dadelijk met pensioen gaan en je gaat dan pas kijken naar mannen als Vandoorne? Het heeft toch veel meer om het lijf om Vandoorne, als voorbeeld, nu al mee te nemen in het proces als het je voornemens is om in de toekomst zaken te doen? Je gaat samen op reis. Plus hij kan dan ook ervaring opdoen. De tijd die hem nu ontnomen wordt is onomkeerbaar. Uiteindelijk denk ik dat het team het meeste profijt heeft als je je coureurs meeneemt in dat ontwikkelingsproces waarbij je rijder niet alleen ervaring opdoet, maar het team en auto van binnen en van buiten kent. Dat alles bij elkaar opgeteld is de sleutel tot succes. Overigens hoeft dat niet per se een debutant te zijn, eerder gaf ik aan dat mij Ricciardo geschikt lijkt deze honneurs waar te nemen. 

0634

Ik ben het nooit eens met dat 'één worden van auto en rijder' om de simpele reden dat als een wagen goed is, deze gewoon goed is voor de meeste getalenteerde rijders. Het beste voorbeeld daarvan was Button die aansloot bij McLaren in 2010.

Velen voorspelden dat Button daar moeite zou krijgen omdat de auto om Hamilton heeft gebouwd was en hij een compleet andere rijstijl had dan Button. Button was echter direct snel in die wagen. Een goede wagen is een goede wagen. Een goede rijder is een goede rijder. Dat één worden bestaat niet in mijn ogen.

Bovendien, als je volgend jaar Alonso naast Vandoorne zet en dat nog twee, drie jaar in stand houdt totdat Alonso stopt, zal die auto om Alonso heen gebouwd worden en pas om Vandoorne als Alonso gestopt is.

Bottom line: zoals het dit jaar gaat (volgend jaar moeten we afwachten) is er geen ruimte bij McLaren voor een rookie in mijn ogen.

Kootje

@Wings,

Wat je daar aan hebt is dat mannen als Alonso en Button niet meer hoeven te leren hoe alles er aan toe gaat in de wondere wereld der F1, weten wat er nodig en mogelijk is om 'n auto beter te maken en zich daar ook volledig op kunnen richten zonder zich ook nog druk te hoeven maken alle randzaken onder de knie te krijgen. Aangezien het in mijn optiek eerst zaak is weer competitief te worden, lijkt ervaring mij zwaarder wegen dan talent alleen. Was de keuze idd op 'n Ricciardo gevallen, al is die niet eens in de markt, dan had ik die ook begrepen. Maar ja ... die heeft zichzelf dan ook allang bewezen. Magnussen, Vandoorne en De Vries hebben dit nog niet en dus begrijp ik de keuze volkomen, al kan ik me ook in jouw betoog vinden. Echter is dat 'n visie voor de lange termijn en ik ben van mening dat McLaren zich momenteel niet in de positie bevind om er 'n lange termijn visie op na te houden, aangezien er juist op korte termijn significante verbetering nodig is willen ze weer 'n topteam worden.

Kootje

#776
Overigens zou ik dan eerder Alonso de wacht aanzeggen dan Button, want hoewel hij racend weliswaar de betere is, is hij ook:

1, Financieel 'n zwaardere last.
2, Erg lastig om mee te werken wanneer de zaken niet naar z'n zin gaan.
3, De mindere ontwikkelingsrijder.
4, Niet direct de posterboy voor goede pr met z'n uitlatingen. ("we look like amateurs", "it's a gp2 engine")

Perton

Zei Dennis dat button volgend jaar  voor mclaren rijdt of zei Dennis dat button nog een contract heeft? Want dat zijn twee verschillende dingen en vergeet niet dat Dennis precies weet hoe gij politieke antwoorden moet geven

Pancake Shield

De link van Sky Sports over het Alonso/Button-verhaal: http://www.skysports.com/f1/news/12479/10008301/ron-dennis-says-fernando-alonso-and-jenson-button-will-race-for-mclaren-in-2016

Helemaal onderin staat het hele interview.

En de belangrijkste stukken:

CitaatSo Jenson will be driving for McLaren next year? That is breaking news?

"The contract is completely intact and is going to be unchanged and I have spoken to Jenson about it and he is happy. So I don't want to, I never discuss contract matters if I can help it, and even acknowledging that it was an option is more than I would normally do. But the drivers are all contracted and that is the end of it."

It is interesting that you say that because that is not the message that has been coming across from Jenson's side.

"I could have, I probably should have..[told him earlier]. In any relationship, if you feel that the other party is not particularly comfortable and you are doubting that other party's commitment, that is not a good way forward. If that doubt is removed things change. Do you want me? Do you care? Do you believe in me? That is the kind of sentiment I believe was in Jenson's thinking."

But that then goes back to your other driver who is coming out and saying that he doesn't want to be here, he is not happy?

"No, everyone is hanging on everybody's word. It is simple; what is simpler than they all have contracts and everyone has to live by their contracts, so why don't we just leave it at that."

You're ducking and diving Ron. Saying something without quite saying it. Are Button and Alonso in your two cars next year?

"Yes. What more do you want?"

Als ik het zo lees (met uitzondering van de laatste vraag) blijft hij goed in ontwijken en bevestigt hij eigenlijk niets. Ik heb het beeldmateriaal zelf niet gezien, maar het leek meer alsof hij bij de laatste vraag geirriteerd was.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Misschien ligt het aan mij maar zoals ik dit stuk lees is dit geen 100% bevestiging voor de line up van volgend jaar.