Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

0634

Een week geleden zei Mol nog dat Maldonado in de problemen zat bij Lotus en zie eens wie er een dag later verlengde... Mol lult soms wel heel veel.

Pancake Shield

Citaat van: gloudiesaurus op 26 september 2015 - 10:00:30
Olav Mol vertelde het vanmorgen, Kvyat wordt in verband gebracht met Lotus.
Kan het zelf haast niet geloven...

Ik ga ff op zoek, maar er zijn meer mensen die dat al roepen. Kvyat zou met Renault mee verhuizen. Het lijkt mij heeel sterk, omdat Kvyat gewoon een Red Bull-protege heeft. Maar dat zou wel de reden zijn waarom Franz Tost vanochtend tegen de pers gezegd heeft dat Max Verstappen volgend jaar voor Toro Rosso rijdt. Kvyat is nog niet bevestigd bij Red Bull en de media zien daar gelijk van alles in.

Overigens heeft Lotus al zowat bevestigd dat Grosjean vertrekt: http://en.f1i.com/news/26717-grosjean-exit-takes-lotus-by-surprise.html. Ik weet niet hoe betrouwbaar dit is, maar goed het is weer een gerucht.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Dat van Grosjean en Haas is inmiddels zo'n sterk gerucht dat ik er niet meer aan twijfel.

Perton

Bij Lotus hadden ze het nu ook al over een opvolger zoeken enzo. Dat ie daar weg is, is inmiddels wel zeker. En aangezien er verder geen echte opties zijn, moet haas inmiddels wel zonder twijfel zijn.

Maikel0230

Citaat van: Pancake Shield op 26 september 2015 - 11:17:33
Citaat van: gloudiesaurus op 26 september 2015 - 10:00:30
Olav Mol vertelde het vanmorgen, Kvyat wordt in verband gebracht met Lotus.
Kan het zelf haast niet geloven...

Ik ga ff op zoek, maar er zijn meer mensen die dat al roepen. Kvyat zou met Renault mee verhuizen. Het lijkt mij heeel sterk, omdat Kvyat gewoon een Red Bull-protege heeft. Maar dat zou wel de reden zijn waarom Franz Tost vanochtend tegen de pers gezegd heeft dat Max Verstappen volgend jaar voor Toro Rosso rijdt. Kvyat is nog niet bevestigd bij Red Bull en de media zien daar gelijk van alles in.

Overigens heeft Lotus al zowat bevestigd dat Grosjean vertrekt: http://en.f1i.com/news/26717-grosjean-exit-takes-lotus-by-surprise.html. Ik weet niet hoe betrouwbaar dit is, maar goed het is weer een gerucht.

Ik neem wat Mol zegt vaak met een grote korrel zout maar hier zit wel wat in misschien. We stellen vaker dat buiten het (mogelijke) zitje van Button en de twee zitjes bij Haas dat alles vol zit maar er zijn in principe nog twee andere stoeltjes vrij. Kvyat en Sainz moeten nog door hun teams bevestigd worden voor volgend jaar.

Kvyat mag dan wel een Red Bull protogé zijn, als Renault hem graag wil dan zijn ze in principe vrij om hem te benaderen en gezien de twijfelachtige omstandigheden bij Red Bull denkt Kvyat misschien hetzelfde als Grojsean.

Ik zeg niet dat het zo is maar wie weet lult Mol toch voor een keer niet uit zijn nek.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Kvyat zou een slechte relatie hebben met Red Bull...
Ik verwacht hem vooralsnog gewoon bij Red Bull volgend jaar.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Jeroen op 26 september 2015 - 10:09:13
Een week geleden zei Mol nog dat Maldonado in de problemen zat bij Lotus en zie eens wie er een dag later verlengde... Mol lult soms wel heel veel.

Achteraf ja. Maar dingen veranderen nu eenmaal. Tijdens een Grand Prix weekend bevindt Mol zich doorgaans in goed gezelschap waar het één en ander wordt verteld. Dat betekent niet dat het dan ook meteen in het beton zit gegoten.

0634

Nou, het was letterlijk de volgende dag... dus het lijkt me sterk dat ze van problemen naar contractverlenging gingen in een nachtje tijd.

Verder heb je natuurlijk gelijk. Mol zal ongetwijfeld zijn ingangen hebben, maar 's werelds betrouwbaarste bron is het echt niet.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 26 september 2015 - 20:02:25
Nou, het was letterlijk de volgende dag... dus het lijkt me sterk dat ze van problemen naar contractverlenging gingen in een nachtje tijd.

Verder heb je natuurlijk gelijk. Mol zal ongetwijfeld zijn ingangen hebben, maar 's werelds betrouwbaarste bron is het echt niet.

En zeker niet met zijn ideetjes die hij vaak heeft...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Jeroen op 26 september 2015 - 20:02:25
Nou, het was letterlijk de volgende dag... dus het lijkt me sterk dat ze van problemen naar contractverlenging gingen in een nachtje tijd.

Verder heb je natuurlijk gelijk. Mol zal ongetwijfeld zijn ingangen hebben, maar 's werelds betrouwbaarste bron is het echt niet.

In dat geval begrijp ik waar je punt vandaan komt en kan ik mij er wel in vinden. Maar ergens is een klap op het contract gekomen en daarvoor was het meest actuele nieuws dat Maldonado Lotus zou verlaten. Niet alleen Mol kwam ermee overigens. Verder zet Mol alleen geruchten door. Dus ja, wat heet een (betrouwbare) bron? Mol brengt geen nieuws maar geruchten. Als je dat zo bedoelt ben ik het gewoon met je eens.

0634

Geruchten is misschien een beter woord inderdaad. Los van Toro Rosso en Verstappen heb ik niet het idee dat Mol veel ingangen bij teams heeft, zoals de Britse media bijvoorbeeld heeft. Dat is overigens geen kritiek op Mol, want ik kan me daar wel iets bij voorstellen.

Of je als voormalig teambaas (EJ) of coureur (Brundle, DC) ergens binnenstapt of als NLse reporter zonder F1-verleden is nogal een verschil. Die Britten die hebben met heel veel monteurs, engineers, sponsoren, teamleiders en god weet wie allemaal, samengewerkt. Dan heb je een band en dan hoor je nog eens wat natuurlijk. 

Wings

Mol lijkt mij wel behoren tot het meubilair. Hij loopt er al 25 jaren rond hé. Dan ben je gewoon gemeengoed. Dat mensen je dan wat in je oor fluisteren tijdens een Grand Prix weekend kan ik mij wel voorstellen. Verder denk ik niet dat monteurs volledig up-to-date zijn en zijn het vooral de persmensen en managers van rijders waarmee Mol praat. Althans, dat denk ik. Monteurs en engineers zullen doorgaans ook wel wat anders te doen hebben tijdens een Grand Prix weekend en zullen niet zomaar interviews mogen geven.

0634

Dat bedoel ik ook. Mol is een pure journo van een niet-raceland. Die heeft af en toe wat interviewtjes maar daar haal je weinig info uit. Die Britse jongens die kennen iedereen van monteur tot Ecclestone, omdat ze met veel van die gasten hebben samengewerkt. Dan heb je een vertrouwensband, zal je zelfs vrienden hebben in de paddock of in ieder geval goede kennissen. Dan drink je eens een bakkie koffie met iemand en dan hoor je nog eens wat. Niet alleen qua silly season maar ook van actuele problemen van teams met afstellingen, banden of weet ik veel wat. Althans, zo kan ik mij een voorstelling maken.

Wings

Mol loopt al een kwart eeuw over die paddock. Dan ben je meer dan zomaar iemand interviewt.

Pancake Shield

Briatore zou in een televisie-programma geroepen te hebben dat Alonso ook zou vertrekken bij McLaren. Even afgezien van het feit dat Alonso bijna gelijk dat ontkracht heeft en zei dat hij volgend jaar gewoon rijdt voor de Britten, verspreekt Briatore hier zich volgens mij door 'ook' te zeggen. Dus dat is volgens mij ook wel een teken dat Button's vertrek aanstaande. Mja, als je de race van vandaag ook weer zag. Ze rijden allebei gewoon compleet inspiratieloos rond.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock