Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Arthur

Er komt weer wat aktie nu Grosjean begint rond te snuffelen gezien de situatie van Lotus.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Renault wacht zo lang mogelijk en neemt de hele tent voor een prikkie over, Grosjean mag dan vast blijven  :)
Maldonado het eerst jaar ook nog wel denk ik...

Zo niet, dan gaan er met Maldonado's sponsoring wel andere deurtjes openen.

Ander gerucht: Pascal Wehrlein met Mercedes motoren naar Manor.
Zou een mooie deal zijn denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Edwin90

Ik ben dan ook benieuwd wat er waar is van het verhaal van Olav Mol dat ze ook (deels) een chasis zouden krijgen van Mercedes. Bij mijn weten is een klantenchasis verboden.

gloudiesaurus

Citaat van: Edwin90 op 08 september 2015 - 21:37:21
Ik ben dan ook benieuwd wat er waar is van het verhaal van Olav Mol dat ze ook (deels) een chasis zouden krijgen van Mercedes. Bij mijn weten is een klantenchasis verboden.

Ze kunnen natuurlijk wel onderdelen verkopen zoals de volledige power unit, en versnellingsbak.
Zoiets als Haas F1 met Ferrari doet. Zou voor Manor een hele mooie deal kunnen zijn.
Want qua faciliteiten heeft Manor niet veel. Sowieso is een heel groot deel van de inboedel van het oude Marussia destijds verkocht.

Zo zit Haas nu in de voormalige Marussia faciliteit...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: Edwin90 op 08 september 2015 - 21:37:21
Ik ben dan ook benieuwd wat er waar is van het verhaal van Olav Mol dat ze ook (deels) een chasis zouden krijgen van Mercedes. Bij mijn weten is een klantenchasis verboden.

Klopt, maar een F1-constructor is pas een F1-constructor als het alle mazen in de wet zorgvuldig onderzoekt.

Edwin90

Citaat van: Jehoentelaar op 08 september 2015 - 22:50:45
Citaat van: Edwin90 op 08 september 2015 - 21:37:21
Ik ben dan ook benieuwd wat er waar is van het verhaal van Olav Mol dat ze ook (deels) een chasis zouden krijgen van Mercedes. Bij mijn weten is een klantenchasis verboden.

Klopt, maar een F1-constructor is pas een F1-constructor als het alle mazen in de wet zorgvuldig onderzoekt.

Haha! 100% waar! Ik zou het wel stoer vinden als iemand een dergelijke actie zou uithalen.  8)

lieven

Zou een bouwpakket mogen?
Je verkoopt alle materialen en per toeval ook een blauwdruk van hoe je het moet maken.
Misschien een paar onderdelen weg laten zodat je geen volledig chassis verkoopt.
Maar dan wel onderdelen die iedereen zelf kan maken ;)

Pancake Shield

Ondertussen heeft de teambaas van Haas F1 gezegd dat een Ferrari-reservecoureur een zitje krijgt bij hen volgend jaar:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/120728

Dan zou dus gaan om Vergne of om Guttierez. Lijkt mij (ook markt-technisch gezien) dat het hier omm Guttierez zal gaan. De andere zou een ervaren F1-coureur zijn. Misschien proberen ze daar wel Grosjean binnen te hengelen. Maar ik denk als de overname van Lotus door Renault daar een feit is, dat Grosjean daar blijft zitten. Geen idee welke 'ervaren' Formule 1-coureur er dan op dit moment nog contractloos is.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Ik hoop toch vurig dat het om Vergne gaat. Is toch duidelijk een slag beter dan Gutierrez. Maar inderdaad zal Gutierrez om andere redenen interessanter zijn.

Maikel0230

Citaat van: Pancake Shield op 10 september 2015 - 10:20:50
Ondertussen heeft de teambaas van Haas F1 gezegd dat een Ferrari-reservecoureur een zitje krijgt bij hen volgend jaar:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/120728

Dan zou dus gaan om Vergne of om Guttierez. Lijkt mij (ook markt-technisch gezien) dat het hier omm Guttierez zal gaan. De andere zou een ervaren F1-coureur zijn. Misschien proberen ze daar wel Grosjean binnen te hengelen. Maar ik denk als de overname van Lotus door Renault daar een feit is, dat Grosjean daar blijft zitten. Geen idee welke 'ervaren' Formule 1-coureur er dan op dit moment nog contractloos is.

Button? Die heeft misschien al wat te horen gekregen van McLaren?

Neen, ik zie spoken ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Hamilton#44


lieven


Hamilton#44

Hamilton gaat net als Villeneuve een nummer opnemen met Drake  ;D

Edwin90

Emmo Fittipaldi. Kluste vorig jaar nog een race bij in het WEC. ...In een Ferrari! :D

FolkertE

Volgens het internet is hij een 2de Kanye, dus misschien daarmee een nummer maken.