Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 03 september 2015 - 14:06:35
Overigens weinig silly season dit jaar: http://www.gppits.net/nieuws/williams_gaat_door_met_bottas_en_massa/
Ook Williams houdt haar coureurs.

Beetje saaie rijdersmarkt dit jaar inderdaad. Maar dat is op zich niet heel erg, moet zeggen dat het een leuk veld is.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 03 september 2015 - 14:09:26
Citaat van: Matthijs op 03 september 2015 - 12:50:03
Citaat van: Hamilton#44 op 03 september 2015 - 12:30:59Maar daardoor kan Red Bull ook heel hard zijn naar de coureurs toe, waardoor ze toch vaker een veelbelovende carriere breken dan maken.
Welke veelbelovende carrière hebben ze gebroken dan?

Goed, gebroken is misschien een groot woord maar er zijn er niet veel goed terecht gekomen, wat verder echt geen slechte coureurs waren. Anders zat je sowieso al niet in dat programma.
Nu snap ik wel dat F1 een harde wereld is maar Red bull kan zelfs voor F1 begrippen wel bijzonder hard zijn naar talenten. :)
Dan bedoel je coureurs die de F1 niet hebben gehaald, zoals Visser, Felix da Costa, Williamson? Want ik betwijfel of rijders als Alguersuari, Buemi en Vergne een betere carrière in F1 hadden gehad als ze geen backing van Red Bull hadden gehad.

0634

Daarom. Iemand als Alguersuari of Buemi heeft lang genoeg de kans gekregen, niemand werd zomaar afgeserveerd. Dus wat is er hard aan? Niks. Ja, de jongens die niet goed genoeg zijn vallen af. Dat kan je hard noemen, maar dat geldt dan voor ieder opleidingsinstituut.

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 11:58:33
Ik mag toch aannemen dat Frijns technisch begaafd genoeg is om die wagen zelf naar een beter punt te brengen niet?
Je mist mijn essentie een beetje. Mijn punt was dat die auto in de eerste paar races gewoon slecht was, en Williamson die auto vervolgens had ontwikkeld. Op het moment dat het een beetje begon te lopen, was ie al ontslagen. Dus ja, Frijns had die auto ook kunnen verbeteren, op exact dezelfde wijze als Williamson dat deed, maar het was dan evengoed mogelijk dat dat werk pas zichtbaar was geweest na een ontslag van Frijns.

Perton

Citaat van: Matthijs op 03 september 2015 - 11:59:53
Ik vind niet dat Red Bull de coureurs als honden behandelen. Dat vond ik toen niet en dat vind ik nu niet. Alleen de allerbesten maken kans op een stoeltje bij Red Bull. Hard maar fair. Het is immers topsport.
Alguersuari uitschelden omdat ie Vettel niet direct voorbij laat, coureurs pas in december/januari laten weten dat je niet met ze verder wilt (waardoor ze te laat zijn om nog sponsoren te vinden voor dat jaar) vind ik niet fair.

Dat je goed moet presteren en makkelijk uit het programma kan worden gekickt, daarvan vind ik inderdad net als jij dat het hard maar fair is. Maar er zijn ook wel een paar dingen die gewoon niet koosjer zijn.

Matthijs

#365
Citaat van: Perton op 04 september 2015 - 02:17:33
Alguersuari uitschelden omdat ie Vettel niet direct voorbij laat, coureurs pas in december/januari laten weten dat je niet met ze verder wilt (waardoor ze te laat zijn om nog sponsoren te vinden voor dat jaar) vind ik niet fair.
Dat eerste kan ik me niet meer herinneren, maar dat is inderdaad niet netjes. Over dat laatste heb je zeker een punt.

0634

Het is een voorbeeld van 5 jaar terug, ik bedoel maar. Dat was niet netjes inderdaad, maar voor de rest is er niet zoveel aan te merken op ze in mijn ogen. Sterker nog: ze investeren ontzettend veel tijd en geld in het racen, vanwege liefhebberij van de baas, de racerij mag dolblij zijn met Red Bull.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 04 september 2015 - 02:17:33
Citaat van: Matthijs op 03 september 2015 - 11:59:53
Ik vind niet dat Red Bull de coureurs als honden behandelen. Dat vond ik toen niet en dat vind ik nu niet. Alleen de allerbesten maken kans op een stoeltje bij Red Bull. Hard maar fair. Het is immers topsport.
Alguersuari uitschelden omdat ie Vettel niet direct voorbij laat, coureurs pas in december/januari laten weten dat je niet met ze verder wilt (waardoor ze te laat zijn om nog sponsoren te vinden voor dat jaar) vind ik niet fair.


Bedankt voor de voorbeelden.  :)

En zo waren er nog wel meer dingen, Scott Speed is volgens mij ook heel naar behandeld maar goed dan laat mijn geheugen me even in de steek. Ik weet in ieder geval wel dat ik in het verleden regelmatig dingen heb gelezen over Red Bull die niet helemaal netjes zijn.

0634

En toen heb je ook de andere kant van het verhaal (van Red Bull dus) gehoord? En alle andere teams en rijders doen altijd alles helemaal sjiek?

Met alle moeite van de wereld is er hier 1 concreet voorbeeld van 5 jaar geleden genoemd om aan te duiden dat het allemaal zo slecht is bij Red Bull. Nou. Poeh.

Hamilton#44

Je hoeft het niet met me eens te zijn.  :)

Sphinx

Het is gewoon RBR's manier om zn talenten te harden met een conflicthantering. 90% draaien ze zo de nek om. Bortolotti, Hartley, Wickens, Felix da Costa, Visser, Williamson zijn de bekendste uitvallers, maar ook Blomqvist, Ammermüller, Aleshin, Coletti en Albuquerqe werden gewogen en te licht bevonden. De 10% die overblijft is dus ook echt de "cream of the crop"

Hoewel een aantal talenten daarna ook in de anonimiteit verdwenen (Williamson ging bv voor machinaal ingenieur studeren, en wat er van Kevin Mirocha geworden is... geen idee) zijn er genoeg die daarna op eigen benen konden staan in de racerij: Blomqvist via de F3 naar de DTM, Albuquerque redde zijn carriere door de race of champions te winnen en via de DTM het WEC team van Audi te halen, Hartley kwam ook in de WEC terecht bij Porsche en Wickens won onder de vlag van Manor de WSR om ook in de DTM te belanden. Sommigen waren ook echt te eigenwijs( Oliver Oaks en Daniel Morad stapten na hun exitgesprek over naar Carlin, maar kwamen daar ook met de teamleiding in botsing)

Wat betreft de behandeling van Alguersuari: die liet eerst Vettel niet voorbij, kreeg toen woorden met Marko, en mocht inrukken, hoewel hij eigenlijk al zeker leek om het volgende seizoen wél te mogen starten. Dat is idd de schaduwzijde van Marko, als ie je niet moet ben je exit. Als je teveel pech hebt, ben je ook exit.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Iets anders. Nu Williams vol zit kan dat wel eens slecht nieuws zijn voor Button.
Mocht McLaren nu voor Magnussen of Vandoorne kiezen dan zou het zomaar eens een einde carrière kunnen zijn voor de Brit...
Naar verluidt wil McLaren niet het miljoenensalaris van 2 coureurs betalen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 04 september 2015 - 14:41:03
Je hoeft het niet met me eens te zijn.  :)

Ik ben het niet met je eens omdat ik geen steekhoudend argument lees.

O ja, een publieke schoffering van Helmut Marko richting Alguersuari 5 jaar terug, nou het is me wat.

Maikel0230

Citaat van: gloudiesaurus op 04 september 2015 - 17:35:54
Iets anders. Nu Williams vol zit kan dat wel eens slecht nieuws zijn voor Button.
Mocht McLaren nu voor Magnussen of Vandoorne kiezen dan zou het zomaar eens een einde carrière kunnen zijn voor de Brit...
Naar verluidt wil McLaren niet het miljoenensalaris van 2 coureurs betalen...

Inderdaad, het zou jammer zijn als hij op zo'n manier moet gaan want ik denk dat Button nog steeds goed genoeg is voor F1.

Maar ze moeten er een keuze gaan maken want Magnussen wil race volgend seizoen. Vandoorne gaat waarschijnlijk kampioen worden dus die wil ook doorstromen. Die jongen kunnen ze ook niet negeren.

Heb zo het idee dat ze bij McLaren dit probleem op de lange baan hebben geschoven en dat het hen nu terug komt irriteren.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Citaat van: Matthijs op 04 september 2015 - 08:40:11
Citaat van: Perton op 04 september 2015 - 02:17:33
Alguersuari uitschelden omdat ie Vettel niet direct voorbij laat, coureurs pas in december/januari laten weten dat je niet met ze verder wilt (waardoor ze te laat zijn om nog sponsoren te vinden voor dat jaar) vind ik niet fair.
Dat eerste kan ik me niet meer herinneren, maar dat is inderdaad niet netjes. Over dat laatste heb je zeker een punt.

Jaime reed voor Vettel in zijn hotlap en schoof niet. Vettel had daar gewoon een gat moeten laten vallen maar begon te zwaaien dat hij voorbij wilde. Dit tot grote ergernis van Helmut Marko die Jaime nadien stevig toesprak en dit zelfs meenam in zijn besluit afscheid te nemen van de Spanjaard.