Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 02 september 2015 - 09:10:10
Ik heb sowieso geen medelijden met Hulkenberg. Ik vermoed dat hij een prima leven heeft.
Als we het zo breed gaan trekken heb ik geen medelijden met elke coureur. :)
Ik bedoel natuurlijk dat ik wel 'medelijden' heb met rijders als Vergne of Frijns waarbij het dubbeltje net de verkeerde kant op viel.

Hamilton#44

Citaat van: Pancake Shield op 01 september 2015 - 23:08:59
Ik ga er sowieso vanuit dat Hulkenberg weer een Ferrari-clausule heeft laten opnemen in zijn contract.

Ik denk inderdaad, dat hij sowieso een bepaling heeft laten optekenen dat hij zijn contract kan afkopen als er een topteam aan de deur klopt. Ik las gisteren ook een interview met Michel Mol, waaruit je wel min of meer kon opmaken dat ze het hem echt niet moeilijk gaan maken mocht er een topteam komen voor hem komen. Dus als er een net bedrag op tafel komt zal dat geen probleem zijn vermoed ik over een jaar.

Ik zie Hulkenberg wel bij Renault instappen in 2017? Die kunnen dan nog een jaar het geld van Maldonado tellen en hun zaakjes op order krijgen motorisch gezien.

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 02 september 2015 - 10:54:53
Citaat van: Jeroen op 02 september 2015 - 09:10:10
Ik heb sowieso geen medelijden met Hulkenberg. Ik vermoed dat hij een prima leven heeft.
Als we het zo breed gaan trekken heb ik geen medelijden met elke coureur. :)
Ik bedoel natuurlijk dat ik wel 'medelijden' heb met rijders als Vergne of Frijns waarbij het dubbeltje net de verkeerde kant op viel.

Inderdaad, iemand als Frijns had gewoon een kans in de F1 moeten krijgen. Blijkt in dat geval wel heel erg dat het soms totaal niet om talent draait.

0634

Hoezo moest dat? Zo zijn er nog 100. Aan het eind van het verhaal heeft hij het zelf niet goed gedaan.

Edwin90

Precies, had hij Red Bull niet belachelijk gemaakt, en wat handiger omgesprongen met de media had hij nu een race carrière gehad die aanzienlijk soepeler verliep dan nu.

Aan de andere kant roepen we ook telkens dat we coureurs willen die zeggen wat ze denken. Wat dat betreft is Frijns wel een goeie  ;D

Hamilton#44

Frijns werd 2x kampioen in zijn 1e jaar en wint meteen een GP2 race, dan heb je echt wel een kans verdiend.

Dat jullie beginnen met het Red Bull verhaal bewijst dat alleen maar, je moet een ideale schoonzoon zijn en/of geld meenemen.  :) Talent is niet doorslaggevend meer.

Mickey

Wat heeft Frijns dan uitgespookt bij Red Bull? Heb daar niets van meegekregen.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 02 september 2015 - 13:21:02
Frijns werd 2x kampioen in zijn 1e jaar en wint meteen een GP2 race, dan heb je echt wel een kans verdiend.

Dat jullie beginnen met het Red Bull verhaal bewijst dat alleen maar, je moet een ideale schoonzoon zijn en/of geld meenemen.  :) Talent is niet doorslaggevend meer.

Dus eigenlijk verdiende Max Verstappen geen kans? Want die won dat Veel allemaal niet. 

Hamilton#44

#338
Die won zo'n beetje elke kart klasse in het 1e jaar waarin hij meedeed.  :)

Verder snap ik niet waar je met deze redenatie heen wil?

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 02 september 2015 - 13:21:02
Frijns werd 2x kampioen in zijn 1e jaar en wint meteen een GP2 race, dan heb je echt wel een kans verdiend.

Dat jullie beginnen met het Red Bull verhaal bewijst dmat alleen maar, je moet een ideale schoonzoon zijn en/of geld meenemen.  :) Talent is niet doorslaggevend meer.
Talent is nooit volledig doorslaggevend geweest. Je moet het politieke spel ook kunnen spelen. Dat snapte Jos ook al niet goed. En op het moment dat Hamilton moeilijk ging doen pre-F1, gingen hij en McLaren aanvankelijk ook uit elkaar. Dat je een ideale schoonzoon moet zijn is flauwekul, maar je moet mensen ook niet vol tegen de schenen schoppen. Red Bull heeft talentvolle coureurs genoeg. Vergeet ook niet dat zonder de DSQ van Bianchi in het eerste of tweede weekend (om een minimaal vergrijp) hij gewoon kampioen zou zijn geworden. Frijns heeft uitstekend gepresteerd, misschien wel het allerbeste van alle jongelingen in de afgelopen 20 jaar, maar hij was ook niet het onomstreden volledig bewezen talent. Dat vond ik als Frijns-fan overigens wel, maar binnen de context van een F1-stoeltje afdwingen, viel dat ook wel een beetje mee.

Formule BMW-kampioen werd ie in zijn tweede jaar, geldt voor zoveel talenten. De Formule Renault was een stap opzij, niet vooruit, hij was het aan zijn stand verplicht om daar minimaal voorin mee te doen. Ik zeg niet dat ik met deze kritieken vind dat hij geen F1-kans verdiende, want dat verdiende hij in mijn ogen 100% wel. Maar het zijn wel dingen die Red Bull meeneemt bij het bepalen of hij een groot talent is waarvan je zijn nare trekjes accepteert, of dat je zegt: mjah, er lopen er wel meer rond van jou. Daar heeft het zijn van een ideale schoonzoon niets mee te maken.

Arthur

Helemaal mee eens Perton; F1 is vooral ook heel veel politiek en diplomatie. Dat moet je in de vingers hebben zodat ook juist sponsoren ervaren dat je voor hun een meerwaarde bent. Jos heeft dat niet [denk ik] goed ingeschat of was er gewoon niet goed in [of juist slecht in]. Je [persoonlijke] sponsoren zijn je klanten en die moet je koesteren. Ik kan me nog de documentaire herinneren van Rob Kamphues, sjeez wat ging Jos daar in de fout met bepaalde uitlatingen, echt onprofessioneel...

Als je de mensen [Frijns] die je nodig hebt van je vervreemdt zul je niet heel ver komen in de F1 zelfs niet als je genoeg getalenteerd bent.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 02 september 2015 - 14:14:03
Die won zo'n beetje elke kart klasse in het 1e jaar waarin hij meedeed.  :)

Verder snap ik niet waar je met deze redenatie heen wil?

Giedo vd Garde werd ook wereldkampioen in de karts.

Waar ik naartoe wil is het volgende: hier wordt maar gesteld 'Frijns verdiende een kans want hij deed het zo goed in de jeugdklassen.' Maar als dát het criterium is, dan kunnen we er nog 20 noemen met een vergelijkbaar CV die ook niet de goede kansen hebben gekregen.

Daarbij geeft zo'n CV geen enkele garantie en zijn er bovendien ook een boel zonder een dergelijke CV die een kans hebben gekregen en het ook goed doen, zoals Max. Er zijn nou eenmaal maar 20 stoeltjes, en van die 20 zijn er meestal maar een stuk of vier (of zo) die volgend jaar kunnen debuteren. Dat is aanmerkelijk minder dan het aantal talenten met een fraai CV in lagere klassen.

Daarom vind ik dat 'hij verdient het' argument altijd zo hol. Er zijn er zoveel, Frijns verdient het niet meer dan Verstappen die helemaal niet zo'n cv heeft.

Perton

Nuja in die zin was Frijns geloof ik wel de eerste sinds Senna die drie verschillende juniorklassen in drie opeenvolgende jaren wonnen. Dát heeft ie dan wel beter gedaan dan andere jongens, maar zoals ik in mijn post aangaf, kan je daar vanuit Red Bulls oogpunt ook nog wel wat mitsen en maren bij plaatsen.

Maikel0230

#343
Citaat van: Mickey op 02 september 2015 - 13:26:17
Wat heeft Frijns dan uitgespookt bij Red Bull? Heb daar niets van meegekregen.

"Bij Red Bull behandelen ze je als een hond."

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/een-wijze-les-voor-frijns/

Ik vermoed tot op de dag van vandaag dat dit hem op de lange baan een carrière in de F1 heeft gekost. Dat en slechte keuzes op het vlak van teams. Had hij zijn klep grote mond gehouden dan had hij nu misschien op Kvyat zijn plaats gezeten in de Red Bull.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Citaat van: Maikel0230 op 03 september 2015 - 10:35:27
Ik vermoed tot op de dag van vandaag dat dit hem op de lange baan een carrière in de F1 heeft gekost. Dat en slechte keuzes op het vlak van teams. Had hij zijn klep grote mond gehouden dan had hij nu misschien op Kvyat zijn plaats gezeten in de Red Bull.
Je verwoordt het goed met "ik vermoed" en "misschien". Sommige forummers doen net alsof het een voldongen feit was dat Red Bull Frijns in wilde lijven, terwijl beide partijen ontkennen dat het de interesse zo concreet was. Bovendien: als Frijns inderdaad Red Bull Junior was geweest, dan had hij niet bij Fortec gereden in de FR3.5 en was hij mogelijk/wellicht geen kampioen geworden. Dus dan was hij wellicht alsnog gepasseerd door Kvyat.