Silly Season coureurs 2015/2016

Gestart door Jehoentelaar, 09 juli 2015 - 20:02:27

« vorige - volgende »

Arthur

Ik zie Hulkenberg niet veel verder hogerop komen. Beetje gevalletje Heidfeld. En met de nieuwe lichting getalenteerde [jonge] coureurs blijven de topstoeltjes uit zicht voor Hulkenberg.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

gloudiesaurus

Snap ook niet zo goed waarom Hulkenberg naar Haas zou gaan. Wat moet hij daar gaan doen? Ik denk dat hij bij Force India beter af is. En als hij dat dan weer mag combineren met de 24 uur van Le Mans met Porsche...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Hülkenberg bij Force India is een beetje hetzelfde als Alonso bij Ferrari.  Ja op papier leuk maar na een paar jaar zonder het doel behalen (kampioen voor Alonso, topteam voor hulkenberg) ben je daar ook wel een keer klaar mee.  Ik vind hem dus niet per se beter af bij Force India. Niet dat haas wel een topteam is maar misschien is zijn hoop dat ie dan eens via zo'n route iets kan bereiken.

Robbert65

Citaat van: Arthur op 27 augustus 2015 - 18:25:15
Ik zie Hulkenberg niet veel verder hogerop komen. Beetje gevalletje Heidfeld. En met de nieuwe lichting getalenteerde [jonge] coureurs blijven de topstoeltjes uit zicht voor Hulkenberg.

Dat kan ook bijna niet als je Le Mans al gewonnen hebt. Monaco en Indy 500 nog, dan heb je de Grand Slam. Je kunt Hulkenberg absoluut niet (meer) vergelijken met Heidfeld...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Natuurlijk wel. Het zijn toch beiden F1-coureurs uit de middenmoot? Le Mans heeft er toch niet zoveel mee te maken.

Robbert65

Wel, Le Mans winnen is voor weinigen weggelegd. Le Mans winnen doe je door heel lang heel goed te rijden. Formule 1 winnen is veel meer afhankelijk van het materiaal. Een topcoureur (Alonso, Button) in een slechte auto doet het ongeveer net zo beroerd als een rookie in een slechte auto (Dat hele Manor verhaal). Een topcoureur in een LMP1 kan winnen door beter te zijn, zonder de snelste rondetijden te rijden.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 31 augustus 2015 - 06:09:41
Wel, Le Mans winnen is voor weinigen weggelegd. Le Mans winnen doe je door heel lang heel goed te rijden. Formule 1 winnen is veel meer afhankelijk van het materiaal. Een topcoureur (Alonso, Button) in een slechte auto doet het ongeveer net zo beroerd als een rookie in een slechte auto (Dat hele Manor verhaal). Een topcoureur in een LMP1 kan winnen door beter te zijn, zonder de snelste rondetijden te rijden.
Een topcoureur in de LMP1 kan alleen maar winnen door in één van de beste auto's te zitten. Volgens mij ben je net zo afhankelijk van het materiaal op Le Mans dan in de F1. Sterker nog, ik heb het gevoel dat als je de woorden F1 en Le Mans omdraait in jouw verhaal, het nog steeds klopt.

Perton

Al die rebellion zeges van de afgelopen jaren tonen aan dat je echt niet per se een goede auto hoeft te hebben om in het wec te winnen.

0634

Het was op LeMans toch snel duidelijk dat Hulk een absolute topwagen had met die Porsche.

Maar los daarvan, wat heeft LeMans te maken met prestaties in de F1? Je kan toch gewoon de F1 loopbaan van Heidfeld vergelijken met die van Hulkenberg? Wat ze daarbuiten doen lijkt mij niet relevant.

Anders is Graham Hill voortaan de oppergod want die won als enige de Triple Crown. Toch was hij m.i. niet beter dan Senna of Fangio.

Robbert65

als je alleen naar F1 kijkt zijn beide rijders even middelmatig. Verschil is, dat Heidfield gestopt is en Hulk nog wat worden kan. Maar je kunt  niet alleen naar F1 kijken, Hulkenberg hééft Le Mans gewonnen. En daarmee is-ie een grote meneer.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

#265
Maar met F1 heeft dat niks te maken. Jan Lammers is ook geen grote meneer in de F1. De loopbaan van Hulk in de F1 dreigt, dat ben ik met Perton eens, een gevalletje Heidfeld te worden. Johnny Dumfries kon er geen klote van, dat hij LeMans won maakt hem echt niet ineens een grote meneer.

Robbert65

#266
Jawel Jeroen, alle Le Mans winnaars zijn grote meneren, in alle klassen ook. Niet alleen LMP1, maar ook 2, en alle GT's. allemaal petje af. Overigens: als je F1 rijdt en je presteert wat, een puntje halen met Marussia, derde worden met een Benneton, vierde worden metr een Toro Rosso, dan ben je ook een grote meneer natuurlijk. Ik kan hier wel net gaan doen of Heidfield een watje is, maar de werkelijkheid is natuurlijk, dat iedereen die het trekt om om de week een F1 wagen over een slingerend circuit te trekken zonder dat hij na twee rondjes alle kanten op schiet een hele meneer is... Om maar te zwijgen van de omgang met de contante druk van buitenaf...

Over Hulkenberg: even mid season meedoen aan LM is al vreselijk knap, maar 'm dan ook nog winnen....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Even ongevraagd mijn mening over hierboven. Ik vind Hulkenberg een prima coureur die in geen enkel huidig topteam zou misstaan. Sterker nog: hij zou momenteel bij alle grote teams, waar hij per direct het 2e stoeltje mag vervangen, voor een verbetering zorgen.
Daar staat tegenover dat zijn Le Mans-zege enorm werd en wordt gehypet in autosportland ofschoon het m.i. erg weinig zegt over de capaciteiten van een (top)rijder. Oke, je moet niet nachtblind zijn, maar verder draait het aldaar toch voornamelijk om geluk, kermis, gematigd rijden en goed op de grote klok kijken. Veel status en heisa, weinig kunde. Ook zonder Le Mans is Hulkenberg een grote. Helaas voor hem is hij in de F1 niet de enige. 

0634

Over Le Mans ben ik het eens met Fietser. Er zijn niet alleen maar grote jongens die daar hebben gepresteerd. Hulkenberg is in mijn ogen nog lang niet een grote meneer. En zeker niet op F1 gebied. Want op dat vlak ga ik niet mee met Fietser: Hulkenberg is goed, uitstekend, maar geen kampioensmateriaal. Niveau Mark Webber, David Coulthard.

Robbert65

Fietser, Jeroen, al eens een hele 24uurs race bijgewoond? Een hele race op de TV gevolgd? Al eens een uur of 15 gereden op topsnelheid in één etmaal? Al eens niet op topsnelheid misschien? hoe ging dat? Kom op jongens, F1 is het leukste wat er is, voor ons, de kijkers en wellicht ook wel voor de rijders. Maar LM is het zeker zwaarder, moeilijker en dus is de 24h du Mans winnen echt een stappie hoger dan pak 'm beet de GP van Hockenheim...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel