Banaan van de race: Silverstone

Gestart door Maikel0230, 05 juli 2015 - 17:54:52

« vorige - volgende »

Wie o wie?

GRO
0 (0%)
MAL
1 (5.3%)
VER
7 (36.8%)
RIC
0 (0%)
SAI
0 (0%)
STE
0 (0%)
RAI
6 (31.6%)
Williams
4 (21.1%)
Iemand anders namelijk....
1 (5.3%)
Een ander team namelijk....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 05 juli 2015 - 20:53:54
Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 20:17:54
Citaat van: Pancake Shield op 05 juli 2015 - 19:43:45
Het lijkt toch een eigen keuze van Raikkonen geweest te zijn. Dit in combinatie met de vrij knullige manier waarop Vettel hem kon passeren. En die pitstop vier ronden voor het einde, geef ik deze banaan toch aan de Fin.
dan nog had het team hem buiten kunnen houden. Een coureur een banaan geven omdat ie vanuit 5e positie een gok neemt, op zn minst in overleg met zn team vind ik erg overdreven. Ach ja, als je als coureur eenmaal op de schopstoel zit dan gaat dat blijkbaar zo.

Ik geef hem dan ook de banaan om meer dingen dan alleen die beslissing. Ik geef hem die banaan-trofee om drie dingen:
1. Zijn vroege eigen beslissing om naar binnen te gaan
2. Vier ronden voor het einde opnieuw naar binnen voor nieuwe banden
3. Het feit dat Raikkonen zo knullig gepasseerd werd door Vettel
punt 3 vind ik echt de grootste onzin, maar dat heb ik hierboven al gezegd, punt 2 is een gevolg van punt 1. Absoluut een foute call, maar er gingen hem al 4 coureurs voor en zn team had hem buiten moeten houden. En dan nog was het een gok. Zoveel had ie niet te verliezen. Ja, zn stoeltje, maar dit zal Ferrari hem echt niet aanrekenen. Ik denk dat ie wat dat betreft dit weekend juist goede zaken heeft gedaan.

Wings

Citaat van: Jozef op 05 juli 2015 - 19:10:02
Idd, Kimi was niet de enige die de verkeerde call maakte. Ik vind het in zulke gevallen meestal vrij duidelijk dat de coureur de hoofdschuldige is, maar het iemand kwalijk nemen kan ik toch ook niet. Gegokt en verloren, overkomt elke F1-coureur wel een paar keer in zijn carrière.

Natuurlijk. Een spin ook. En een pitsstop die niet goed getimed is (Williams) ook. Neemt niet weg dat het naam mag hebben. Kimi heeft gegokt en verloren. Kritiek die daarop volgt is niet gek.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 05 juli 2015 - 20:53:54
3. Het feit dat Raikkonen zo knullig gepasseerd werd door Vettel

Kimi ging 500 meter later naar binnen voor vers rubber. Nogal wiedes dat hij geen dood-of-de-gladiolen verdedigingsactie uitvoert.

Arthur

Voor mij toch duidelijk Williams. Hebben ze de koe bij de horens, besluiten ze eerst dat Bottas Massa niet mag aanvallen terwijl Bottas duidelijk een betere pace heeft. Komen ze daarna dat het wel mag maar alleen als het overtuigend is [weer mis, want zelfs Hamilton komt niet voorbij Bottas, dus kansloos] en vervolgens wordt de race van zowel Bottas als Massa verneukt omdat Massa niet snel genoeg is en Bottas vast zit. Had Bottas voorbij gemogen dan had Massa nog een buffer kunnen vormen en had Williams de overwinning voor het grijpen met Massa mogelijk als derde, nu een vette anticlimax met helemaal geen podium. Banaan dus naar Williams!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Mickey op 05 juli 2015 - 18:15:10
Citaat van: Jehoentelaar op 05 juli 2015 - 18:11:11
Bottas. Leek totaal geen behoefte te hebben aan strijd op het circuit.

Nou, hij begon vrij ambitieus, maar dat werd door zijn team ook wel in de kiem gesmoord.

Begon ambitieus? Hij zet de deur wagenwijd op voor HAM. racet echt als een watje.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 05 juli 2015 - 22:28:10
Citaat van: Mickey op 05 juli 2015 - 18:15:10
Citaat van: Jehoentelaar op 05 juli 2015 - 18:11:11
Bottas. Leek totaal geen behoefte te hebben aan strijd op het circuit.

Nou, hij begon vrij ambitieus, maar dat werd door zijn team ook wel in de kiem gesmoord.

Begon ambitieus? Hij zet de deur wagenwijd op voor HAM. racet echt als een watje.

Hij is [nog] te netjes. Probeerde een aanrijding te voorkomen. Had het andersom geweest dan had Hamilton geen millimeter ruimte gegeven. Dus 1. Netjes van Bottas 2. Meer ballen mag!! Gooi die deur maar dicht en leg de bal bij de ander...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Netjes? Er kon een flatgebouw tussen in gebouwd worden. Hij ging echt compleet naar rechts, pakt de veel lang er re lijn daardoor... wat was dat zeg?

Verder was Raikkonen weer de gebruikelijke underachiever, en er zijn weer allerlei uitvluchten waarom het weer niet gelukt is. Story of his life. Als ze hem nog een keer verlengen zijn ze koekoek.  Al weet ik ook geen overtuigende vervanger. Naja, Ricciardo. Maar of Vettel dat wil?

Maar de banaan is voor Verstappen. Koude banden. Tja, beetje dom. Rookiefout. Maar dat is hij dan ook.

janke

Citaat van: Jeroen op 05 juli 2015 - 22:28:10
Citaat van: Mickey op 05 juli 2015 - 18:15:10
Citaat van: Jehoentelaar op 05 juli 2015 - 18:11:11
Bottas. Leek totaal geen behoefte te hebben aan strijd op het circuit.

Nou, hij begon vrij ambitieus, maar dat werd door zijn team ook wel in de kiem gesmoord.

Begon ambitieus? Hij zet de deur wagenwijd op voor HAM. racet echt als een watje.
Was dat niet om Massa en de onduidelijke situatie bij Williams?  Bottas was toch sneller in the beginning? Nou laat hem voorbij. Dit was een rare strategie van Williams. Vind ik. En hoe Rosberg even die Massa te kakken zet, Heerlijk.
Some things are too important to be left in the past.

NielsD

Verstappen. Vond het echt heel knullig, want een goed resultaat had erin gezeten,zeker met het oog op de regen in de slotfase. Sorry, rookie of niet. Koude banden na een herstart, dat zijn basisdingen. Dat moet je weten en ik verwacht dat Jos hem dat ook al honderd keer (misschien nog wel vaker) heeft uitgelegd.

Ik snap niet dat mensen Bottas de banaan van de race vonden. Hij mocht Massa passeren, maar dat lukte hem vervolgens niet, nou dat is geen reden vind ik. Dat die auto dan in natte omstandigheden ook niet gaat, kan hij ook vrij weinig aan doen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Arthur

Citaat van: Jeroen op 05 juli 2015 - 22:40:14
Netjes? Er kon een flatgebouw tussen in gebouwd worden. Hij ging echt compleet naar rechts, pakt de veel lang er re lijn daardoor... wat was dat zeg?

Verder was Raikkonen weer de gebruikelijke underachiever, en er zijn weer allerlei uitvluchten waarom het weer niet gelukt is. Story of his life. Als ze hem nog een keer verlengen zijn ze koekoek.  Al weet ik ook geen overtuigende vervanger. Naja, Ricciardo. Maar of Vettel dat wil?

Maar de banaan is voor Verstappen. Koude banden. Tja, beetje dom. Rookiefout. Maar dat is hij dan ook.

Mwoah, flatgebouw  ;D Je begrijpt wat ik bedoel. Uiteraard mooie posities voor Williams maar er had gewoon meer in gezeten. PUNT. Volgende keer moet Bottas gewoon harder zijn en [veel!] minder ruimte geven aan Hamilton of wie dan ook. Daar ligt zeker nog een verbeterpunt!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Bottas racete als een slapjanus in het duel met HAM, wordt veel te vaak verslagen door Massa en dwingt daardoor bij mij te weinig af waardoor ik denk dat dit meer kan worden dan Massa zelf. Ik weet het niet met die knul.

0634

Citaat van: janke op 05 juli 2015 - 22:55:19
Citaat van: Jeroen op 05 juli 2015 - 22:28:10
Citaat van: Mickey op 05 juli 2015 - 18:15:10
Citaat van: Jehoentelaar op 05 juli 2015 - 18:11:11
Bottas. Leek totaal geen behoefte te hebben aan strijd op het circuit.

Nou, hij begon vrij ambitieus, maar dat werd door zijn team ook wel in de kiem gesmoord.

Begon ambitieus? Hij zet de deur wagenwijd op voor HAM. racet echt als een watje.
Was dat niet om Massa en de onduidelijke situatie bij Williams?  Bottas was toch sneller in the beginning? Nou laat hem voorbij. Dit was een rare strategie van Williams. Vind ik. En hoe Rosberg even die Massa te kakken zet, Heerlijk.

Nee dat was daar voor. Toen hij ineens helemaal rechts ging rijden en nog net niet gebaarde dat HAM erlangs mocht. Sloeg nergens op.

Verder weet ik niet waarom ROS Massa te kakken zette, Dan zette hij Bottas net zo goed te kakken.

Jozef

Ik had het idee dat Bottas niet zat op te letten in de eerste ronde. Volgens mij dacht hij dat hij Hamilton al verslagen had. Bottas nam namelijk gewoon de racelijn (wijd naar rechts om sneller uit te kunnen accelereren op het rechte stuk). Maar daar kon Hamilton natuurlijk van profiteren.

Dus: volgens mij niet een kwestie van 'slapjanus' of 'te netjes' (in Oostenrijk heeft hij namelijk laten zien dat dat toch niet echt woorden zijn die bij hem passen) maar een kwestie van niet goed in je spiegels kijken. Wat misschien nog wel erger is...

Jozef

Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 21:10:14
Citaat van: Jozef op 05 juli 2015 - 19:10:02
Idd, Kimi was niet de enige die de verkeerde call maakte. Ik vind het in zulke gevallen meestal vrij duidelijk dat de coureur de hoofdschuldige is, maar het iemand kwalijk nemen kan ik toch ook niet. Gegokt en verloren, overkomt elke F1-coureur wel een paar keer in zijn carrière.

Natuurlijk. Een spin ook. En een pitsstop die niet goed getimed is (Williams) ook. Neemt niet weg dat het naam mag hebben. Kimi heeft gegokt en verloren. Kritiek die daarop volgt is niet gek.

Gek is het niet, maar wel gek dat de kritiek zich alleen op Räikkönen richt en niet op al die anderen die ook veel te vroeg voor inters kozen. Wat dat betreft ben ik het wel met Tuesday eens, dit is een kwestie van in het hoekje zitten waar de klappen vallen.