Banaan van de race: Silverstone

Gestart door Maikel0230, 05 juli 2015 - 17:54:52

« vorige - volgende »

Wie o wie?

GRO
0 (0%)
MAL
1 (5.3%)
VER
7 (36.8%)
RIC
0 (0%)
SAI
0 (0%)
STE
0 (0%)
RAI
6 (31.6%)
Williams
4 (21.1%)
Iemand anders namelijk....
1 (5.3%)
Een ander team namelijk....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Jozef

Idd, Kimi was niet de enige die de verkeerde call maakte. Ik vind het in zulke gevallen meestal vrij duidelijk dat de coureur de hoofdschuldige is, maar het iemand kwalijk nemen kan ik toch ook niet. Gegokt en verloren, overkomt elke F1-coureur wel een paar keer in zijn carrière.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 05 juli 2015 - 19:10:02
Idd, Kimi was niet de enige die de verkeerde call maakte. Ik vind het in zulke gevallen meestal vrij duidelijk dat de coureur de hoofdschuldige is, maar het iemand kwalijk nemen kan ik toch ook niet. Gegokt en verloren, overkomt elke F1-coureur wel een paar keer in zijn carrière.
je ziet ook vaak dat het team dan de beslissing neemt om de strategie te splitten, dus ik weet niet of Kimi hier wel zo veel aan kan doen.

Mickey

Vier ronden voor het einde nog eens naar binnen gaan, onder die omstandigheden, leek mij wel een mooi moment om nog een gok te nemen. Had gehoopt dat er full wets onder zouden komen.  :)

Was toch al een verloren race, misschien was daar nog wat mee terug te winnen .

Pancake Shield

Het lijkt toch een eigen keuze van Raikkonen geweest te zijn. Dit in combinatie met de vrij knullige manier waarop Vettel hem kon passeren. En die pitstop vier ronden voor het einde, geef ik deze banaan toch aan de Fin.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 05 juli 2015 - 19:43:45
Het lijkt toch een eigen keuze van Raikkonen geweest te zijn. Dit in combinatie met de vrij knullige manier waarop Vettel hem kon passeren. En die pitstop vier ronden voor het einde, geef ik deze banaan toch aan de Fin.
dan nog had het team hem buiten kunnen houden. Een coureur een banaan geven omdat ie vanuit 5e positie een gok neemt, op zn minst in overleg met zn team vind ik erg overdreven. Ach ja, als je als coureur eenmaal op de schopstoel zit dan gaat dat blijkbaar zo.

Perton

Mijn stem gaat naar Bottas met eervolle vermeldingen voor Kimi.  Het gaat niet alleen om de tactiek, da's inderdaad gewoon een gok,  maar ook hoe makkelijk vettel hem voorbij ging zodra de omstandigheden lastig werden. Ook eervolle vermeldingen voor Max (tuesday heeft daar een prima uitleg voor gegeven ) en in mindere mate Williams.  Leuk dat ze hun coureurs vrj laten racen, maar grijp nou gewoon één keer als team die kans.

Tuesday

Citaat van: Perton op 05 juli 2015 - 20:19:24
Mijn stem gaat naar Bottas met eervolle vermeldingen voor Kimi.  Het gaat niet alleen om de tactiek, da's inderdaad gewoon een gok,  maar ook hoe makkelijk vettel hem voorbij ging zodra de omstandigheden lastig werden. Ook eervolle vermeldingen voor Max (tuesday heeft daar een prima uitleg voor gegeven ) en in mindere mate Williams.  Leuk dat ze hun coureurs vrj laten racen, maar grijp nou gewoon één keer als team die kans.
moet je je positie met hand en tand verdedigen tov je teamgenoot als je 500m later de pits ingaat?

janke

Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 20:17:54
Citaat van: Pancake Shield op 05 juli 2015 - 19:43:45
Het lijkt toch een eigen keuze van Raikkonen geweest te zijn. Dit in combinatie met de vrij knullige manier waarop Vettel hem kon passeren. En die pitstop vier ronden voor het einde, geef ik deze banaan toch aan de Fin.
dan nog had het team hem buiten kunnen houden. Een coureur een banaan geven omdat ie vanuit 5e positie een gok neemt, op zn minst in overleg met zn team vind ik erg overdreven. Ach ja, als je als coureur eenmaal op de schopstoel zit dan gaat dat blijkbaar zo.

Inderdaad, weet er een paar die mogen van mij gelijk opsoute.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Nee maar als die teamgenoot vervolgens derde wordt, terwijl je het hele weekend verder eindelijk een keer sterker Was,  neem ik dat wel mee ja.

Tuesday

Citaat van: Perton op 05 juli 2015 - 20:22:46
Nee maar als die teamgenoot vervolgens derde wordt, terwijl je het hele weekend verder eindelijk een keer sterker Was,  neem ik dat wel mee ja.
en dan geef je m gelijk de banaan?

FolkertE

Kimi, Max en Bottas. Williams als team had hier nu beter moeten reageren, al denk ik niet dat het veel uit maakte, want Williams in de regen is geen goede combinatie.

@Ruby: nou, dat deden Hamilton en Rosberg vorig jaar wel in Bahrein en dat kan het verschil maken tussen winnen en verliezen. Hoe langer je voor je team genoot rijd, hoe groter de kans dat je hem verslaat.

Perton

Misschien moet je een leesbril kopen. Ik heb Bottas de banaan gegeven. Ik gaf Raikkonen alleen, net als een stapel andere personen en teams een eervolle vermelding. In dat rijtje Had ik ook wel Stevens willen noemen, evenals de actie van hamilton bij de herstarten,  maar dan werd het wel een heel lang rijtje.

Dat Raikkonen dan ook in dat rijtje staat, nou boe fucking hoe.

Tuesday

Citaat van: Perton op 05 juli 2015 - 20:26:54
Misschien moet je een leesbril kopen. Ik heb Bottas de banaan gegeven. Ik gaf Raikkonen alleen, net als een stapel andere personen en teams een eervolle vermelding. In dat rijtje Had ik ook wel Stevens willen noemen, evenals de actie van hamilton bij de herstarten,  maar dan werd het wel een heel lang rijtje.

Dat Raikkonen dan ook in dat rijtje staat, nou boe fucking hoe.
is was het ff vergeten, je moet niet altijd direct over leesbrillen of iets in die trant beginnen. Ingehaald worden onder moeilijke omstandigheden lijkt mij niets met een banaan te maken hebben. Hamilton schoot er onder diezelfde omstandigheden af en verloor in 6 ronden bijna 12 seconden tov zn teamgenoot. Dat soort dingen gebeuren gewoon, de 1 heeft het momentum/ritme de ander niet.

janke

Citaat van: Perton op 05 juli 2015 - 20:26:54
Misschien moet je een leesbril kopen. Ik heb Bottas de banaan gegeven. Ik gaf Raikkonen alleen, net als een stapel andere personen en teams een eervolle vermelding. In dat rijtje Had ik ook wel Stevens willen noemen, evenals de actie van hamilton bij de herstarten,  maar dan werd het wel een heel lang rijtje.

Dat Raikkonen dan ook in dat rijtje staat, nou boe fucking hoe.

Heb je gezopen of zat je aan de waterpijp? Om je eigen woorden maar eens te gebruiken.  :)
Some things are too important to be left in the past.

Pancake Shield

Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 20:17:54
Citaat van: Pancake Shield op 05 juli 2015 - 19:43:45
Het lijkt toch een eigen keuze van Raikkonen geweest te zijn. Dit in combinatie met de vrij knullige manier waarop Vettel hem kon passeren. En die pitstop vier ronden voor het einde, geef ik deze banaan toch aan de Fin.
dan nog had het team hem buiten kunnen houden. Een coureur een banaan geven omdat ie vanuit 5e positie een gok neemt, op zn minst in overleg met zn team vind ik erg overdreven. Ach ja, als je als coureur eenmaal op de schopstoel zit dan gaat dat blijkbaar zo.

Ik geef hem dan ook de banaan om meer dingen dan alleen die beslissing. Ik geef hem die banaan-trofee om drie dingen:
1. Zijn vroege eigen beslissing om naar binnen te gaan
2. Vier ronden voor het einde opnieuw naar binnen voor nieuwe banden
3. Het feit dat Raikkonen zo knullig gepasseerd werd door Vettel
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock