Oostenrijk: Man vd race

Gestart door 0634, 21 juni 2015 - 15:49:16

« vorige - volgende »

Zeg t maar

ROS
6 (31.6%)
HAM
0 (0%)
MAS
2 (10.5%)
VET
0 (0%)
BOT
2 (10.5%)
HUL
0 (0%)
MAL
3 (15.8%)
VES
6 (31.6%)
PER
0 (0%)
RIC
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Perton

Voor de duidelijkheid wil ik er ook aan toevoegen dat ik het niet eens ben met Maldonado,  dat verstappen zich niet aan de regels hield. Ik zou niet weten op welk punt verstappen zich misdroeg.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 21 juni 2015 - 20:48:20
Citaat van: Wings op 21 juni 2015 - 20:09:38
Max. Enorm fraai hoe hij de veel snellere Maldonado achter hem wist te houden. Maldonado moest echt helemaal tot het uiterste gaan om voorbij aan de Nederlander te komen. Tot twee keer toe verslikte hij zich daarbij. Dat doet het piepjonge mannetje tot echt meer dan uitstekend.
die tweede keer kwam dan ook deels Door het lift and coasten van Verstappen. Zag je in de herhaling vrij goed. Maldonado kwam flink dichterbij en precies toen hij in de slipstream zat ging de lamp van de toro rosso branden. Ik vind dat dan ook niet echt verslikken van Maldonado. En gezien de beschuldigingen van Max aan het adres van grosjean ook niet helemaal netjes. Edit: ik bedoel niet dat het lift en coasten niet netjes was, maar de beschuldigingen aan grosjean na monaco. Nu vond ik die sowieso al niet netjes, maar we hebben nu gezien hoe makkelijk verstappen aan de andere kant van de medaille kan zitten, dus ik hoop dat ie zijn beschuldigingn voortaan minder snel doet.

Niet dat ik verder vond dat Max iets fout deed hoor. Lift and coast hoort er gewoon bij.

Misschien en domme vraag, maar waar is dat lift and coasten goed voor? Bescherming van de motor?
Ik zag Max en anderen het ook enkele keren doen terwijl er geen concurrent in de buurt was.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Brandstof sparen. Als je gaspedaal niet indrukt verbruik je dat spul immers niet. Is inherent aan de huidige reglementen, daarom neem ik Max dus ook helemaal niets kwalijk.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 21 juni 2015 - 21:01:11
Brandstof sparen. Als je gaspedaal niet indrukt verbruik je dat spul immers niet. Is inherent aan de huidige reglementen, daarom neem ik Max dus ook helemaal niets kwalijk.

Oke thnx. Zonde van die reglementen. Ik wil auto's zien die top op de limiet gaan  ;) En de Renault is zo zuinig nog niet... Maar dat is een andere discussie.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Ik zeg Maldonado. Die is eigenlijk best bezig aan een goed jaar en ja hij had wel wat momentjes. Maar was gewoon de gehele race een stuk sterker ook dan teamgenoot Grosjean van wie eigenlijk toch het meeste verwacht wordt. Ik weet dat Grosjean het jaar na al die startcrashes aan het werk is gegaan met een psycholoog, het lijkt erop dat Maldonado nu dezelfde psycholoog heeft gevonden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Maldonado is gewoon wat ruw. Als het misgaat ben je de idioot, nu gaat het een keer goed, nu is hij de held. Zo gaat dat in Formule 1 land. Overigens vond ik vaak de kritiek aan zijn adres zwaar van inzet. Want ondanks zijn reputatie is hij bezig aan zijn vijfde seizoen na een succesvol jaar in de GP2.

Arthur

Ik ga voor Rosberg met een vette pluim voor Verstappen die Maldonado er toch lang achter wist te houden. En Maldonado had alles onder controle...? Leek meer op een kamakaziding ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Fietser op 21 juni 2015 - 20:01:15
Er zijn nogal wat kandidaten voor deze titel. Vettel, Massa en Hulkenberg waren foutloos. (Vettels team echter niet.) Bottas, Maldonado en Verstappen zorgden voor vuurwerk. Maar mijn stem gaat naar Rosberg. Voor het eerst dit jaar duidelijk de betere Mercedesrijder.

Vond jij Hamilton in Spanje dan beter dan Rosberg?

0634

Citaat van: Perton op 21 juni 2015 - 20:48:20
Citaat van: Wings op 21 juni 2015 - 20:09:38
Max. Enorm fraai hoe hij de veel snellere Maldonado achter hem wist te houden. Maldonado moest echt helemaal tot het uiterste gaan om voorbij aan de Nederlander te komen. Tot twee keer toe verslikte hij zich daarbij. Dat doet het piepjonge mannetje tot echt meer dan uitstekend.
die tweede keer kwam dan ook deels Door het lift and coasten van Verstappen. Zag je in de herhaling vrij goed. Maldonado kwam flink dichterbij en precies toen hij in de slipstream zat ging de lamp van de toro rosso branden. Ik vind dat dan ook niet echt verslikken van Maldonado. En gezien de beschuldigingen van Max aan het adres van grosjean ook niet helemaal netjes. Edit: ik bedoel niet dat het lift en coasten niet netjes was, maar de beschuldigingen aan grosjean na monaco. Nu vond ik die sowieso al niet netjes, maar we hebben nu gezien hoe makkelijk verstappen aan de andere kant van de medaille kan zitten, dus ik hoop dat ie zijn beschuldigingn voortaan minder snel doet.

Niet dat ik verder vond dat Max iets fout deed hoor. Lift and coast hoort er gewoon bij.

Even los van het inhoudelijke (want natuurlijk was het geen breaktest), vond ik dus dat Verstappen wel ballen had. Als jochie houdt hij zijn poot stijf en ondanks kritiek van Massa, Button en Grosjean blijft hij bij zijn verhaal en valt hij zelfs Massa nog aan in de persco. Het tekent wel de persoonlijkheid die Verstappen op deze leeftijd al heeft. Niet schuchter. Niet bang. Gewoon je mening hebben en daaraan vasthouden, wie je ook tegenover je hebt.

0634

Citaat van: Perton op 21 juni 2015 - 20:56:35
Voor de duidelijkheid wil ik er ook aan toevoegen dat ik het niet eens ben met Maldonado,  dat verstappen zich niet aan de regels hield. Ik zou niet weten op welk punt verstappen zich misdroeg.

Dat weet ik ook niet, maar de media maakt er wat meer van dan dat het is. De kop van Autosport suggereert heel wat, maar als je de hele tekst leest vind Maldo het allemaal best ok wat Max deed.

Perton

#25
Klopt, dat is ook zeker waar.

En over je vorige post: ook dat ben ik met je eens, maar soms toont het juist karakter dat je toegeeft dat je fout zat. En net zoals DC er na een race op de Nürburgring dankzij Alonso achterkwam dat ie zich destijds in Spa niet helemaal koosjer gedroeg, zou het fijn zijn als Max dat besef ook heeft. Dat hoeft ie trouwens verder niet met de wereld te delen van me.

Verder is het ook niet zo'n punt, de komende jaren kan Max nog lekker racen, want als ie eenmaal bij een topteam rijdt, rijdt ie waarschijnlijk te vaak vooraan om überhaupt gevechten aan te kunnen gaan ;)

-edit- wel leuk trouwens dat dat Maldonado-bericht op dit moment het meest gelezen bericht van Autosport is, en niet bijvoorbeeld die van Raikkonen/Alonso.

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 21 juni 2015 - 21:05:22
Citaat van: Perton op 21 juni 2015 - 21:01:11
Brandstof sparen. Als je gaspedaal niet indrukt verbruik je dat spul immers niet. Is inherent aan de huidige reglementen, daarom neem ik Max dus ook helemaal niets kwalijk.

Oke thnx. Zonde van die reglementen. Ik wil auto's zien die top op de limiet gaan  ;) En de Renault is zo zuinig nog niet... Maar dat is een andere discussie.
Inderdaad beetje off topic, maar ik voel me toch genegen te reageren. Het zijn niet zozeer de reglementen. Die schrijven 100 kg voor, maar diverse teams starten inmiddels al met minder dan 100 kg (want daardoor lichter en dus sneller). Maar dan is brandstof sparen gedurende de race wel noodzaak. Zag je duidelijk in Canada, waar enkele teams vooraf anticipeerden op een safety car (dan verbruik je minder brandstof). Toen die niet kwam moesten ze flink sparen. Alternatief zou zijn om 100 kg verplicht te stellen, maar het is natuurlijk een vreemd signaal om verplicht te stellen dat een rijder een MINIMALE hoeveelheid brandstof moet gebruiken.

Gerard

Nico R..
Bij de start zijn kans gegrepen en verder geen fout gemaakt..

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 21 juni 2015 - 20:48:20
Citaat van: Wings op 21 juni 2015 - 20:09:38
Max. Enorm fraai hoe hij de veel snellere Maldonado achter hem wist te houden. Maldonado moest echt helemaal tot het uiterste gaan om voorbij aan de Nederlander te komen. Tot twee keer toe verslikte hij zich daarbij. Dat doet het piepjonge mannetje tot echt meer dan uitstekend.
die tweede keer kwam dan ook deels Door het lift and coasten van Verstappen. Zag je in de herhaling vrij goed. Maldonado kwam flink dichterbij en precies toen hij in de slipstream zat ging de lamp van de toro rosso branden. Ik vind dat dan ook niet echt verslikken van Maldonado. En gezien de beschuldigingen van Max aan het adres van grosjean ook niet helemaal netjes. Edit: ik bedoel niet dat het lift en coasten niet netjes was, maar de beschuldigingen aan grosjean na monaco. Nu vond ik die sowieso al niet netjes, maar we hebben nu gezien hoe makkelijk verstappen aan de andere kant van de medaille kan zitten, dus ik hoop dat ie zijn beschuldigingn voortaan minder snel doet.

Niet dat ik verder vond dat Max iets fout deed hoor. Lift and coast hoort er gewoon bij.

Lift en coast? Verstappen ging er met blokkerende banden af toch toen Maldonado waardoor Moaldonado hem passeerde?

Dus iedere keer als er nu iets in de remzone gebeurd mag Max niks zeggen want hij heeft toen wat over Grosjean gezegd?
Vind Monaco sowieso een verhaal apart omdat je daar nooit kan uitwijken.

on topic:

Ik vond de prestatie van Verstappen het meest opvallend. Veruit de beste Renault powered auto zowel in kwali als race.
Als de grote broer wat meer had meegedacht kwa strategieen had ie ook nog voor Maldonado kunnen eindigen. Dat is echt wel een topprestatie hoor, met die Renault motor. Rosberg deed het ook goed hoor maar ja, die hoeft maar 1 persoon te verslaan.

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 22 juni 2015 - 09:30:54
Inderdaad beetje off topic, maar ik voel me toch genegen te reageren. Het zijn niet zozeer de reglementen. Die schrijven 100 kg voor, maar diverse teams starten inmiddels al met minder dan 100 kg (want daardoor lichter en dus sneller). Maar dan is brandstof sparen gedurende de race wel noodzaak. Zag je duidelijk in Canada, waar enkele teams vooraf anticipeerden op een safety car (dan verbruik je minder brandstof). Toen die niet kwam moesten ze flink sparen. Alternatief zou zijn om 100 kg verplicht te stellen, maar het is natuurlijk een vreemd signaal om verplicht te stellen dat een rijder een MINIMALE hoeveelheid brandstof moet gebruiken.

Is dat zo? starten ze daarom met minder dan 100 kg? Dat kan toch nooit zoveel sneller zijn? Gokken ze dan niet op een safety car?