Imola of Monza, waar gaan we racen?

Gestart door Jehoentelaar, 15 juni 2015 - 19:25:29

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Beide circuits zijn racetechnisch geen hoogstandjes. Ik vind Monza wel wat leuker qua circuit maar andere klassen komen daar een stuk beter tot hun recht. Wat dat betreft zou verhuizen naar Imola om Monza in z'n huidige staat te behouden (minus de asfaltstrook rondom Parabolica) geen gek idee zijn.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 16 juni 2015 - 13:36:12
Beide circuits zijn racetechnisch geen hoogstandjes.
Beide circuits zijn (noodzakelijkerwijs) verkracht door chicanes. Ik vind de meeste chicanes een gruwel, misschien met uitzondering van de eerste helft van het circuit van Canada.

Jehoentelaar

Zonder chicanes ga je op Monza niet ineens meer inhaalacties krijgen en Imola is zodanig smal en slingerend dat die twee knikken daar ook weinig verschil in maken.

Matthijs

Monza zonder chicanes is in de huidige tijd ook gekkenwerk. Mijn probleem met chicanes in de huidige tijd (lees Tilke) dat het start-stopdingen zijn die niet alleen het ritme eruit halen, maar ook ervoor zorgen dat de voorganger weg kan rijden bij zijn achterblijver (doordat hij veel eerder op het gas kan). Chicanes verpesten close racing en close racing vind ik belangrijker dan het daadwerkelijk aantal inhaalacties.

Jehoentelaar

Mja, smaken verschillen. Ik heb in andere raceklassen wel een aardige reeks leuke races gezien op beide circuits, al doet Monza het wat beter doordat slipstreamen daar mogelijk is.

Overigens remt een voorganger in de regel ook eerder (wie nu over Grosjean gaat beginnen laat ik 's nachts schrikken), dus dat moet dat eerder gasgeven wel enigszins compenseren.

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 16 juni 2015 - 14:22:42
Mja, smaken verschillen. Ik heb in andere raceklassen wel een aardige reeks leuke races gezien op beide circuits, al doet Monza het wat beter doordat slipstreamen daar mogelijk is.
Mijn betoog is ook niet dat er geen leuke races zijn op dit circuit. Vorig jaar had de F3 zeer vermakelijke races!

Citaat van: Jehoentelaar op 16 juni 2015 - 14:22:42
Overigens remt een voorganger in de regel ook eerder (wie nu over Grosjean gaat beginnen laat ik 's nachts schrikken), dus dat moet dat eerder gasgeven wel enigszins compenseren.
Hoe bedoel je dat? Ik bedoel dat je dankzij de chicane niet dicht achter je voorligger kan blijven, omdat je voorligger eerder (in tijd uitgedrukt) een chicane uitaccelereert. Dat geldt natuurlijk voor alle bochten, maar voor een mediumsnelle bocht veel minder dan voor een trage chicane.

Maargoed, ik verval in herhaling besef ik en bovendien is het redelijk offtopic.

Hamilton#44

Monza is natuurlijk historie, als het alleen maar om spectaculiare races draait kunnen we beter 20x een GP houden op Spa.  ;)

Hamilton#44

Die sluwe vos van een Ecclestone speelt het spelletje wel weer goed.  >:(

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 16 juni 2015 - 15:20:32
Monza is natuurlijk historie, als het alleen maar om spectaculiare races draait kunnen we beter 20x een GP houden op Spa.  ;)

Spa heeft ook z'n retesaaie edities gehad. Eigenlijk is er niet een circuit die consequent voor thrillers zorgt.

Hamilton#44


Arthur

Citaat van: Jeroen op 15 juni 2015 - 21:44:18
Yup. Voor het laatst werd de Italiaanse GP op Imola gehouden in 1980. Dat klopt inderdaad.

Okay! En wat mis ik dan klaarblijkelijk ;)

Ik lees graag mijn tekortkomingen omtrent dit circuit 8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Citaat van: Arthur op 16 juni 2015 - 18:15:10
Citaat van: Jeroen op 15 juni 2015 - 21:44:18
Yup. Voor het laatst werd de Italiaanse GP op Imola gehouden in 1980. Dat klopt inderdaad.

Okay! En wat mis ik dan klaarblijkelijk ;)

Ik lees graag mijn tekortkomingen omtrent dit circuit 8)

Er is wel tot 2006 een GP geweest in Imola, maar dan was het de GP van San Marino en niet de GP van Italiƫ. In 1980 was het dus nog wel de GP van Italiƫ in Imola. ;)

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 16 juni 2015 - 16:31:43
Dat was mijn punt ook niet.  :)

Je zegt letterlijk dat als je alleen spektakel wilt je twintig keer moet racen op Spa. Wat is je punt dan wel?

NielsD

Waarom wisselen ze het gewoon niet af net als Hockenheim en de Nurburgring jaren gedaan hebben? Zo houd je beide fans min of meer tevreden en snijd je de kosten door de midden voor beide circuits. Ik vind Imola een fantastische baan, maar het geweldige podium op Monza is ook weer iets unieks. Het is lastig, maar het is vooral zonde dat dit geouwehoer ooit op gang is gekomen. Bevestigt weer de situatie van de Formule 1.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Hamilton#44

Citaat van: Jehoentelaar op 16 juni 2015 - 21:41:46
Citaat van: Hamilton#44 op 16 juni 2015 - 16:31:43
Dat was mijn punt ook niet.  :)

Je zegt letterlijk dat als je alleen spektakel wilt je twintig keer moet racen op Spa. Wat is je punt dan wel?

Maar ik zeg nergens dat de races op Spa ALTIJD spectaculair zijn, dat maak jij ervan.  :)
Ik zeg alleen dat de kans op een spectaculaire race daar een van de grootste is, dus als dat een criteria is gezien eerdere reacties in dit topic, dan moet je 20x op Spa gaan racen. Dat was mijn punt.