Großer Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door gloudiesaurus, 14 juni 2015 - 16:03:38

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

#15
Citaat van: gloudiesaurus op 14 juni 2015 - 21:00:58
Citaat van: Jehoentelaar op 14 juni 2015 - 20:48:40
Aangezien ze dan het complete circuit moeten verbouwen zou je mij er niet meer zien.

Ach de Red Bull Ring heeft hij ook compleet verbouwd/ vernieuwd.


Zo zag het eruit toen Mateschitz er geld in ging stoppen... Dan mag je het circuit wel naar je eigen bedrijf vernoemen vind ik. Als je er zoveel geld instopt.
Hij heeft er wel wat moois van gemaakt.

Zal best maar de stap van de oude A1-Ring naar de huidige RB Ring was een stuk kleiner dan wat het clubcircuit (want meer is het niet) CPZ zou moeten ondergaan om te kunnen tippen aan de huidige F1-standaarden. Nog los van het feit dat je de complete regio moet verbouwen om ook qua logistieke mogelijkheden aan je licentie te kunnen komen. De vergelijking gaat totaal niet op.

Edit: OK, ik nam de tussentijdse desolate status van het circuit in Oostenrijk niet helemaal mee in het verhaal, maar de onmogelijkheid voor Zandvoort blijft op diverse fronten bestaan: financieel (zie maar backing te krijgen voor zo'n miljoenenproject), politiek (het duurde tien jaar om wat extra geluidsdagen te krijgen, dan hoef je een F1-circus amper te proberen) en logistiek (waar láát je al dat volk überhaupt).

Edwin90

Dan had het plan om in Flevoland een circuit wat F1 waardig is uit de grond te stampen meer kans van slagen. ;D

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 14 juni 2015 - 21:00:58
Citaat van: Jehoentelaar op 14 juni 2015 - 20:48:40
Aangezien ze dan het complete circuit moeten verbouwen zou je mij er niet meer zien.

Ach de Red Bull Ring heeft hij ook compleet verbouwd/ vernieuwd.
Niet qua lay-out. En in dat opzicht ben ik het wel met Jehoentelaar eens. Het is nu een leuke lay-out (oké, niet geschikt voor single seater-racing, dat geef ik absoluut toe). Wil je het F1-waardig maken, zal de lay-out helemaal op de schop moeten (of je moet enorm saaie races bij voorbaat accepteren natuurlijk), en dan wordt het gewoon de zoveelste zielloze Tilke-baan, met als enige meerwaarde dat het in Nederland is in plaats van Azië. Tsja, dat hoeft van mij niet.

Dat Mateschitz de baan heeft vernoemd naar zijn bedrijf, vind ik overigens prima. Hij is de baas, hij mag dat ding noemen hoe hij wil.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 14 juni 2015 - 23:09:49
Citaat van: gloudiesaurus op 14 juni 2015 - 21:00:58
Citaat van: Jehoentelaar op 14 juni 2015 - 20:48:40
Aangezien ze dan het complete circuit moeten verbouwen zou je mij er niet meer zien.

Ach de Red Bull Ring heeft hij ook compleet verbouwd/ vernieuwd.


Zo zag het eruit toen Mateschitz er geld in ging stoppen... Dan mag je het circuit wel naar je eigen bedrijf vernoemen vind ik. Als je er zoveel geld instopt.
Hij heeft er wel wat moois van gemaakt.

Zal best maar de stap van de oude A1-Ring naar de huidige RB Ring was een stuk kleiner dan wat het clubcircuit (want meer is het niet) CPZ zou moeten ondergaan om te kunnen tippen aan de huidige F1-standaarden. Nog los van het feit dat je de complete regio moet verbouwen om ook qua logistieke mogelijkheden aan je licentie te kunnen komen. De vergelijking gaat totaal niet op.

Edit: OK, ik nam de tussentijdse desolate status van het circuit in Oostenrijk niet helemaal mee in het verhaal, maar de onmogelijkheid voor Zandvoort blijft op diverse fronten bestaan: financieel (zie maar backing te krijgen voor zo'n miljoenenproject), politiek (het duurde tien jaar om wat extra geluidsdagen te krijgen, dan hoef je een F1-circus amper te proberen) en logistiek (waar láát je al dat volk überhaupt).

Geluidsdagen? De F1 blijft tegenwoordig keurig onder de 80 dB.  ;)

Pancake Shield

GP van Oostenrijk was/is altijd een van mijn favoriete circuits, terwijl toch vaak de races niet heel eneverend zijn. Het was ook het enige circuit dat ik altijd won in iedere race-game  :P
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 14 juni 2015 - 21:06:06
Vind ik ook. Als iemand Zandvoort F1-waardig zou kunnen maken zou ik dat alleen maar toejuichen.
Ik niet. Om aan de huidige standaarden van de F1 te voldoen, zo het circuit zo extreem moeten worden aangepakt dat ik bang ben dat de ziel van Zandvoort (voor zover die er nog is) helemaal verloren gaat. Het circuit is nu goed geschikt voor clubraces, prima toch?

0634

Nou nee, ik zou het liever anders zien, maar dat is een onmogelijkheid. Een GP zal nooit meer in NL te zien zijn.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 15 juni 2015 - 17:18:21
Nou nee, ik zou het liever anders zien, maar dat is een onmogelijkheid. Een GP zal nooit meer in NL te zien zijn.

Dat denk ik ook.

Of er moet heel heel veel veranderen. En dat maken wij niet meer mee denk ik  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 15 juni 2015 - 20:01:00
Citaat van: Jeroen op 15 juni 2015 - 17:18:21
Nou nee, ik zou het liever anders zien, maar dat is een onmogelijkheid. Een GP zal nooit meer in NL te zien zijn.

Dat denk ik ook.

Of er moet heel veel veranderen. En dat maken wij niet meer mee denk ik  ;)

Laatste winnaar Lauda, 1985. Mooie race.
Some things are too important to be left in the past.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 14 juni 2015 - 22:08:01
Hij heeft nog tussentijds gedreigd om met het project te stoppen omdat het allemaal zo lang duurde.

Dreigen kan ie wel ja.  ;) ;D

Hamilton#44

Jammer dat Vettel problemen heeft, als je kijkt hoe dichtbij Raikkonen al bij de Mercedessen staan dan heeft Vettel wel een kans zich er tussen te wurmen morgen denk ik.

Pancake Shield

Alonso 20 plaatsen straf, de beide Red Bulls 10 plaatsen. Maar hoe zit het dan met de straf van Alonso straks? Want ik betwijfel of hij morgen pole haalt en dat hij dus nog een straf er bovenop krijgt?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

1-5 plaatsen 'extra' is tijdstraf van 5 seconden
5-10 plaatsen extra is tijdstraf van 10 seconden
11-20 is drive through
boven de 20 is stop and go.

laten we zeggen dat ie zich als 15e kwalificeert, dan start ie als 20e, heeft ie dus nog 15 plekken te gaan. Moet ie een drive through doen. Tenzij Alonso zich in Q3 weet te rijden, zal het een DT worden.

GPUpdate heeft het over een stop and go penalty, maar dat lijkt me niet kloppen.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 14 juni 2015 - 20:48:40
Aangezien ze dan het complete circuit moeten verbouwen zou je mij er niet meer zien.

Mee eens. Dan haal je de ziel uit (circuit) Zandvoort. Lekker laten zo!