Cijfer vd race: Canada

Gestart door 0634, 07 juni 2015 - 21:37:12

« vorige - volgende »

Wat vonden we ervan?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
0 (0%)
7
5 (23.8%)
6
10 (47.6%)
5
5 (23.8%)
4
1 (4.8%)
3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

Perton

Ik wacht de tokens van Mercedes nog even af ;)

Tuesday

Citaat van: Perton op 08 juni 2015 - 17:43:29
Ik wacht de tokens van Mercedes nog even af ;)
nou, Mercedes had die 3 tokens dus al eerder ingezet. Wat dat betreft hoef je niet meer af te wachten. Uiteraard kan er na een volgende update wel weer het 1 en ander veranderen. Het kan ook best zijn dat de teams er heel lang mee gaan wachten en ze met het oog op 2016 pas heel laat in het seizoen gaan inzetten.

Arthur

Laat ik eens positief zijn [geen idee waarop dat gebaseerd zou moeten zijn, maar goed..] en een 5 geven. Eigenlijk een 4 maar omdat het Canada is met als hoogtepunten [?!] een spin [?], een beest op de baan [?] of het vallen van de vlag [!] rond ik maar eens af naar boven. [voor het geval ik als  8) kijker bestempeld word... ;D

Alle gekheid op een stokje, het was niet veel en ik hoop toch echt dat we weer snel vuurwerk krijgen. Laatste races vond ik echt matig!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Spanje en Monaco zijn altijd matig, in dat opzicht was er niet zo heel veel raars aan de hand. Alleen Canada is van de laatste paar races normaal gesproken wel leuk.

Arthur

Citaat van: Perton op 08 juni 2015 - 18:31:21
Spanje en Monaco zijn altijd matig, in dat opzicht was er niet zo heel veel raars aan de hand. Alleen Canada is van de laatste paar races normaal gesproken wel leuk.

Eens Perton, maar nu was het wel erg saai terwijl ik hoopte op een race vol spektakel. Niets was minder waar... :-\
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Dat ben ik ook volledig met je eens hoor, ik reageerde alleen op je opmerking dat de laatste paar races matig waren.

0634

Citaat van: Tuesday op 08 juni 2015 - 16:56:57
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2015 - 06:13:44
En Merc wel écht oppermachtig. Ferrari leek een paar races terug even aan te haken, maar het gat tussen Merc en de rest is zeker zo groot als vorig jaar. En dat zal niet meer veranderen vrees ik.
tja, Raikkonen liet het gisteren als naaste achtervolger natuurlijk behoorlijk afweten, maar als je naar de pace van de andere Ferrari kijkt zie je toch een heel ander beeld. Vettel eindigde op 49 seconden, na zn 1e pitstop was het gat al 45 seconden en een paar ronden later toen ie Alonso voorbij was al 54 seconden. Net als Mercedes stopte hij daarna nog 1x en door zn vroege stop reed hij in feite ook een 1 stopper. Gemiddeld had ie iets betere banden, maar hij had natuurlijk ook veel last van verkeer. Maar ondanks dat reed ie toch een iets betere pace dan Hamilton. Maar goed, bij Mercedes zullen ze ook niet voluit zijn gegaan, al zaten ze wel ruim over de 99kg qua brandstofverbruik. Montreal is trouwens ook het circuit met het hoogste brandstofverbruik en daarom was Mercedes wellicht nog wat extra in het voordeel omdat zij een wat zuinigere motor schijnen te hebben. Al met al denk ik dat Mercedes toch echt wel meer concurrentie heeft als vorig jaar en zie ik Ferrari ze nog wel een keer weer verslaan dit jaar.

Ja een keer verslaan zal vast wel. Maar we hebben het toch over structureel dichterbij komen? Echt meedoen om de zeges, niet incidenteel. In Q zijn ze machteloos en ze kunnen het niet in de race repareren. Dan ben je net zo kansloos in het WK als Rosberg. Leuk, die racepace maar ze zetten het zelden om in druk uitvoeren op Mercedes. Het gat is dus blijkbaar veel te groot.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2015 - 20:20:32
Citaat van: Tuesday op 08 juni 2015 - 16:56:57
Citaat van: Jeroen op 08 juni 2015 - 06:13:44
En Merc wel écht oppermachtig. Ferrari leek een paar races terug even aan te haken, maar het gat tussen Merc en de rest is zeker zo groot als vorig jaar. En dat zal niet meer veranderen vrees ik.
tja, Raikkonen liet het gisteren als naaste achtervolger natuurlijk behoorlijk afweten, maar als je naar de pace van de andere Ferrari kijkt zie je toch een heel ander beeld. Vettel eindigde op 49 seconden, na zn 1e pitstop was het gat al 45 seconden en een paar ronden later toen ie Alonso voorbij was al 54 seconden. Net als Mercedes stopte hij daarna nog 1x en door zn vroege stop reed hij in feite ook een 1 stopper. Gemiddeld had ie iets betere banden, maar hij had natuurlijk ook veel last van verkeer. Maar ondanks dat reed ie toch een iets betere pace dan Hamilton. Maar goed, bij Mercedes zullen ze ook niet voluit zijn gegaan, al zaten ze wel ruim over de 99kg qua brandstofverbruik. Montreal is trouwens ook het circuit met het hoogste brandstofverbruik en daarom was Mercedes wellicht nog wat extra in het voordeel omdat zij een wat zuinigere motor schijnen te hebben. Al met al denk ik dat Mercedes toch echt wel meer concurrentie heeft als vorig jaar en zie ik Ferrari ze nog wel een keer weer verslaan dit jaar.

Ja een keer verslaan zal vast wel. Maar we hebben het toch over structureel dichterbij komen? Echt meedoen om de zeges, niet incidenteel. In Q zijn ze machteloos en ze kunnen het niet in de race repareren. Dan ben je net zo kansloos in het WK als Rosberg. Leuk, die racepace maar ze zetten het zelden om in druk uitvoeren op Mercedes. Het gat is dus blijkbaar veel te groot.
structureel dichterbij? ja, dat denk ik wel. Structureel meedoen om zeges? misschien wel ja. Ze hebben met de nieuwe update iig wel een behoorlijke stap gezet, dat zie je alleen nog niet terug in de uitslag, maar wel in de racepace/rondetijden. Vorig jaar reden de Mercedessen gewoon weg bij het veld en kon niemand ze bijhouden. Dit jaar zie je toch vaak de Ferrari aan de achterkant van een Mercedes of er zelfs voor. Bij Ferrari zijn ze iig zeer te spreken over de nieuwe update en ook bij Mercedes is de pace van Ferrari niet onopgemerkt gebleven. Scorebordjournalisten zal het echter niet opgevallen zijn

Perton

Ik vind het een beetje flauw en makkelijk om het op scordebordjournalistiek af te schuiven. Montréal was vorig jaar het toneel van de remproblemen, en die waren er nu weer. Althans, bij Rosberg. Dus dan is het ook niet zo gek dat Ferrari misschien wat dichter bij komt in de race. De updates zullen ongetwijfeld helpen, maar ik zie het gat nog niet zo 1, 2, 3 gedicht. En dat heeft niks met scorebordjournalistiek te maken.

Tuesday

Citaat van: Perton op 08 juni 2015 - 21:04:30
Ik vind het een beetje flauw en makkelijk om het op scordebordjournalistiek af te schuiven. Montréal was vorig jaar het toneel van de remproblemen, en die waren er nu weer. Althans, bij Rosberg. Dus dan is het ook niet zo gek dat Ferrari misschien wat dichter bij komt in de race. De updates zullen ongetwijfeld helpen, maar ik zie het gat nog niet zo 1, 2, 3 gedicht. En dat heeft niks met scorebordjournalistiek te maken.
en waarom is dat flauw als Jeroen het over oppermachtig heeft?

Perton

Omdat Mercedes oppermachtig was in Canada? En ja, daar is weer een verklaring voor, namelijk dat Vettel niet meedeed (niet vooraan) en dat is ook waarom Hamilton zegt dat we in Canada niet de ware snelheid van Ferrari hebben gezien. Natuurlijk, ALS Vettel geen prolemen had gehad in de kwalificatie dan had ie het Rosberg misschien lastig kunnen maken. Maar de realiteit was dat Vettel wél van achteraan moest komen en dus was Mercedes oppermachtig in Canada. Maar goed, uiteindelijk eindigt Raikkonen op 45 seconden en die vallen niet alleen door één spin te verklaren. Dan kan ie in de kwalificatie wel van 1 seconde naar 6 tienden zijn gegaan, maar het zijn alsnog zes tienden.

Tuesday

Citaat van: Perton op 08 juni 2015 - 21:16:50
Omdat Mercedes oppermachtig was in Canada? En ja, daar is weer een verklaring voor, namelijk dat Vettel niet meedeed (niet vooraan) en dat is ook waarom Hamilton zegt dat we in Canada niet de ware snelheid van Ferrari hebben gezien. Natuurlijk, ALS Vettel geen prolemen had gehad in de kwalificatie dan had ie het Rosberg misschien lastig kunnen maken. Maar de realiteit was dat Vettel wél van achteraan moest komen en dus was Mercedes oppermachtig in Canada. Maar goed, uiteindelijk eindigt Raikkonen op 45 seconden en die vallen niet alleen door één spin te verklaren. Dan kan ie in de kwalificatie wel van 1 seconde naar 6 tienden zijn gegaan, maar het zijn alsnog zes tienden.
en dat is dus weer scorebordjournalistiek ;)

Perton

Nee dat is het niet. Ik geef namelijk verklaringen waarom ze oppermachtig waren. Niemand heeft ze kunnen bedreigen, ook Kimi niet zonder spin. Hamilton stond op volle fuel saving-modus en Rosberg op rem saving-modus. Dat eerste is iets wat Hamilton doorgaans niet heeft. Waarom nu wel? Want Montréal. Dat heeft, nogmaals, niks met scorebordjournalistiek te maken. Alleen simpele mensen komen met dat argument.

Dat Vettel ongetwijfeld wat speldenprikjes uitgedeeld zou kunnen hebben, zoals vaker dit jaar, dat geloof ik ook wel. Maar dat valt niet alleen door de updates te verklaren. Montréal blijkt ook gewoon voor het tweede jaar op rij een moeilijk circuit voor de techniek van Mercedes. Dus die hebben ook niet hun uiterste best gedaan, en pakken alsnog 30 seconden. Je kan niet alleen de problemen van Ferrari meenemen en het dan op scorebordjournalistiek gooien.

Tuesday

Citaat van: Perton op 08 juni 2015 - 21:26:31
Nee dat is het niet. Ik geef namelijk verklaringen waarom ze oppermachtig waren. Niemand heeft ze kunnen bedreigen, ook Kimi niet zonder spin. Hamilton stond op volle fuel saving-modus en Rosberg op rem saving-modus. Dat eerste is iets wat Hamilton doorgaans niet heeft. Waarom nu wel? Want Montréal. Dat heeft, nogmaals, niks met scorebordjournalistiek te maken. Alleen simpele mensen komen met dat argument.

Dat Vettel ongetwijfeld wat speldenprikjes uitgedeeld zou kunnen hebben, zoals vaker dit jaar, dat geloof ik ook wel. Maar dat valt niet alleen door de updates te verklaren. Montréal blijkt ook gewoon voor het tweede jaar op rij een moeilijk circuit voor de techniek van Mercedes. Dus die hebben ook niet hun uiterste best gedaan, en pakken alsnog 30 seconden. Je kan niet alleen de problemen van Ferrari meenemen en het dan op scorebordjournalistiek gooien.
weet je uberhaupt nog waar de discussie mee begon? met oppermachtig en een groter gat dan vorig jaar. Ik breng daar tegenin dat Vettel zn racepace minimaal gelijkwaardig was aan Mercedes ondanks dat ie veel in verkeer reed. Ik zei daarbij ook al dat Mercedes waarschijnlijk niet voluit was gegaan. Mercedes had misschien wat meer problemen met zn remmen maar heeft daarentegen weer een zuinigere motor was op Canada weer een voordeel is. Al met al denk ik dat ik best een redelijk beeld heb geschetst. Ik zeg niet dat Ferrari al op het niveau van Mercedes zit of dit jaar nog ff WK gaat worden, maar ik durf op zn minst wel te stellen dat Ferrari dit jaar dichterbij zit dan welk team ook vorig jaar. Oostenrijk was eigenlijk de enige race waar ze enigzins bedreigd werden op eigen kracht door Williams.

Perton

Ja hoor, ik kan lezen, dus ik weet hoe de discussie begon. En ik zie, behalve wat aannames over Vettel en het strooien met de term scorebordjournalistiek, weinig argumenten waarom Mercedes niet oppermachtig was in Canada. Dat Ferrari het wat beter doet dan de concurrentie vorig jaar, dat klopt inderdaad, in die zin heeft Jeroen wellicht ongelijk met zijn eerste uitspraak dat het gat groter is geworden. Maar of dat gat nou een minuut is of 30 seconden of 20 seconden, een gat is een gat.

Maar vooruit, het gat is inderdaad wat verkleind. Ferrari kan tegenwoordig nog net de achterkant van Hamilton in de verte zien.