Cijfer vd race: Canada

Gestart door 0634, 07 juni 2015 - 21:37:12

« vorige - volgende »

Wat vonden we ervan?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
0 (0%)
7
5 (23.8%)
6
10 (47.6%)
5
5 (23.8%)
4
1 (4.8%)
3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

0634

Ik ga voor een 6-. Matig. Zeker voor Canada...

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Zo na 2/3 van de race begon er toch wel wat actie te komen, wat me toch nog iets meer deed opletten, dat heeft de race wel een beetje gered. Een onvoldoende vind ik het niet, ik maak er een 6+ van. Afgerond dan dus een 6, maar dat komt ook omdat ik altijd wat meer van Montreal verwacht.

gloudiesaurus

Een 6, weinig actie. Een saaie race voor Canadese begrippen. Had er meer van verwacht...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ik vond het in het begin wel leuk met Massa die zich naar voor vocht en hier daar nog wel wat duelletjes*. In het midden van de race gebeurde er dan niks, en aan het einde... eigenlijk ook niet? Ik ga mee met de meerderheid en geef een 6.

*Firefox stelt voor om 'duelletjes' te vervangen door 'duelsletjes'. Hmm...

Tuesday

op zich genoeg actie, maar totaal geen spanning. En weer niemand die ergens de muur inkleunt, net als vorig jaar, wat misschien toch wel een indicatie is dat coureurs niet meer vol kunnen racen. Kortom, inhaalacties zijn echt niet heilig.

0634

En Merc wel écht oppermachtig. Ferrari leek een paar races terug even aan te haken, maar het gat tussen Merc en de rest is zeker zo groot als vorig jaar. En dat zal niet meer veranderen vrees ik.

janke

Some things are too important to be left in the past.

Robbert65

De verwachtingen waren hooggespannen. Op de prachtige race van Seb Vettel na was er niet veel aan. Petje af ook voor Williams, die gezien de startopstelling een heel fraai resultaat neerzetten. Weinig spanning, geen eigelijk. jammer. een zesje...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Ik twijfel tussen een 4 en een 5. Vettel. Massa en max maakte het wat leuker dus een 5.

Jehoentelaar

6. Van Montréal verwacht je meer maar met de huidige stand van zaken op technisch vlak eigenlijk ook weer niet.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 08 juni 2015 - 06:13:44
En Merc wel écht oppermachtig. Ferrari leek een paar races terug even aan te haken, maar het gat tussen Merc en de rest is zeker zo groot als vorig jaar. En dat zal niet meer veranderen vrees ik.
tja, Raikkonen liet het gisteren als naaste achtervolger natuurlijk behoorlijk afweten, maar als je naar de pace van de andere Ferrari kijkt zie je toch een heel ander beeld. Vettel eindigde op 49 seconden, na zn 1e pitstop was het gat al 45 seconden en een paar ronden later toen ie Alonso voorbij was al 54 seconden. Net als Mercedes stopte hij daarna nog 1x en door zn vroege stop reed hij in feite ook een 1 stopper. Gemiddeld had ie iets betere banden, maar hij had natuurlijk ook veel last van verkeer. Maar ondanks dat reed ie toch een iets betere pace dan Hamilton. Maar goed, bij Mercedes zullen ze ook niet voluit zijn gegaan, al zaten ze wel ruim over de 99kg qua brandstofverbruik. Montreal is trouwens ook het circuit met het hoogste brandstofverbruik en daarom was Mercedes wellicht nog wat extra in het voordeel omdat zij een wat zuinigere motor schijnen te hebben. Al met al denk ik dat Mercedes toch echt wel meer concurrentie heeft als vorig jaar en zie ik Ferrari ze nog wel een keer weer verslaan dit jaar.

Perton

Red Bull versloeg ze ook een paar keer, dus dat laatste is niet eens zo'n gewaagde uitspraak van je :P.

Maar elke keer dat er wordt gezegd: "Ja Ferrari kan dit weekend wel dichter bij komen" is er wel iets waardoor het niet gebeurt. En dan kan het na wat plussen en minnen wel zo zijn dat er allemaal iets meer concurrentie zal zijn voor Mercedes, maar als die foutloos blijven, is er nog steeds geen vuiltje aan de lucht. Van de winter was er de discussie dat Mercedes haar dominantie van vorig jaar niet kon vasthouden, omdat ze nou eenmaal dichter bij hun piek zaten dan de concurrentie. Tot nu toe is daar niet heel veel (wel een beetje, getuige de race in Maleisië en een paar speldenprikjes van Vettel) van terecht gekomen.

Kootje

7

Dankzij de opmars van Massa en Vettel best wat leuke gevechten gezien en ook Max was weer lekker bezig. Heb me prima vermaakt, ook al was het geen grootse race. Desalniettemin zeker n voldoende waard en omdat het Canada is rond ik naar boven af. ;)

Tuesday

Citaat van: Perton op 08 juni 2015 - 17:08:48
Red Bull versloeg ze ook een paar keer, dus dat laatste is niet eens zo'n gewaagde uitspraak van je :P.

Maar elke keer dat er wordt gezegd: "Ja Ferrari kan dit weekend wel dichter bij komen" is er wel iets waardoor het niet gebeurt. En dan kan het na wat plussen en minnen wel zo zijn dat er allemaal iets meer concurrentie zal zijn voor Mercedes, maar als die foutloos blijven, is er nog steeds geen vuiltje aan de lucht. Van de winter was er de discussie dat Mercedes haar dominantie van vorig jaar niet kon vasthouden, omdat ze nou eenmaal dichter bij hun piek zaten dan de concurrentie. Tot nu toe is daar niet heel veel (wel een beetje, getuige de race in Maleisië en een paar speldenprikjes van Vettel) van terecht gekomen.
ze zaten er af en toe toch wel heel kort op en een aantal keren zelfs voor een Mercedes (en Maleisie dus beide ). Daarnaast hadden ze het voordeeltje van de extra tokens die ze nu in hebben gezet, dus dat lijkt me dan wel een moment om opnieuw te evalueren. In kwalificatie zat Raikkonen ineens op 6 tiende terwijl ie doorgaans toch op een dikke seconde gereden wordt en qua racepace zag het er gisteren ondanks al het verkeer ook erg goed uit. Voor mij iig alle reden om weer wat optimistischer te zijn. Spanje en Australie waren niet goed, maar in andere races (met de oude motor) was het gat toch vrij klein of er soms zelfs helemaal niet.