Grand Prix du Canada, Circuit Gilles Villeneuve, Montreal

Gestart door Sabai, 05 juni 2015 - 19:38:40

« vorige - volgende »

Matthijs

Ik denk niet dat dat de reden was. Ik denk dat ze Raikkonen nog een keer hebben laten pitten om met verse banden een nieuwe poging te wagen bij Bottas. Van achter kwam toch geen dreiging, Vettel was te ver weg.

Perton

Dat vermoeden had ik ook inderdaad. Ik meen dat autosport dat ook meldde in het livecommentaar.

Maakt het nog niet waar, natuurlijk ;)

Jehoentelaar

Citaat van: Jozef op 09 juni 2015 - 01:07:33
Citaat van: FolkertE op 08 juni 2015 - 09:08:05
Citaat van: Jozef op 07 juni 2015 - 22:04:43
Kimi liet meteen op de radio weten dat het ERS-K was. Ik weet niet wie Budding is en wat hij gezegd heeft, maar het is best mogelijk.

Wat ik erger vind is dat Kimi daarna niet meer in de buurt van Bottas kon komen. In het begin haalde hij gemakkelijk een seconde per ronde van de kloof af, maar uiteindelijk zakte het in.
Ik weet niet precies wat er gebeurde en wat er gezegd is, maar het kan zijn dat die problemen bleven en hij daarom niet meer dichter bij kwam aan Bottas. Ze maakte ook een extra pitstop geloof ik.

Klopt, Kimi maakte twee stops. Bij de spin en daaropvolgende halve donut, zal hij waarschijnlijk zijn achterbanden opgebrand hebben.

Die donut was lachwekkend. Dat met de spin z'n kans om Bottas bij de benen vergooide, vooruit, maar door z'n achterbanden in een keer te vernielen was de mogelijkheid om het gat überhaupt wat te verkleinen ook weg geweest.

FolkertE

Nu weet ik niet wat zijn probleem precies inhield en of dat dus alleen een piek in de "Torque" gaf bij gasgeven, maar als er dus een storing was in een engine map, kan het misschien dat die donut niet de bedoeling was. Maar goed ik weet daar te weinig van, maar Kimi lijkt me ervaren genoeg om niet als een gek zijn banden op te branden na een spin.