Monaco man van de race?

Gestart door Sabai, 24 mei 2015 - 17:05:12

« vorige - volgende »

Wie is de man van de race?

Hamilton
Rosberg
Vettel
Verstappen
Ricciardo
Iemand anders namelijk. .....

0634

Citaat van: Franky R. op 24 mei 2015 - 23:31:16
Het geval met Hamilton doet mij denken aan Sven Kramer...die liet zich ook leiden door een fout van zijn coach Kemkers. Meer heb ik er niet over te zeggen eigenlijk... :-X

Dat zou zo zijn als Kramer eerst aan Kemkers had gevraagd: 'lk denk dat het beter is om van baan te wisselen' en dat Kemkers dan had gezegd: 'dan doe je dat'.  ;)

Perton

Ik denk overigens niet dat het 50-50 is, eerder 80-20 of 75-25 (met Mercedes het grotere getal, voor de duidelijkheid). Hamilton ging uit van één aanname, namelijk dat hij het team buiten zag staan op een van de tv-schermen. Mercedes had met al haar extra info een veel beter beeld van de situatie en zei toch: "Oké, kom maar binnen joh."

Wings

Citaat van: FolkertE op 24 mei 2015 - 23:34:12
Dus je vind dat Alonso ook een deus was en zijn eigen titel heeft verspeeld? Of interpreteer ik jou nu weer verkeerd?

Ja.

CitaatPunt is, dat het vaak makkelijk is alles en iedereen te verwijten en heel makkelijk denken over wat er is gebeurd.
Destijds pleite jij Alonso 100% vrij van een fout, maar nu twijfel je wel bij Hamilton.
Destijds twijfelde ik ook bij Alonso( ook naar aanleiding van het ongeluk tussen Hamilton en Maldonado.) en ik heb nu ook een hele kleine twijfel bij Hamilton. Maar het team had Hamilton meer informatie moeten geven. Verschil met toen is dat Alonso wist dat hij langzamer ging, Hamilton wist nu niet hoe veel voorsprong hij had. Het team had hem direct moeten vertellen dat Vettel en Rosberg niet hadden gepit en dat hij niet genoeg voorsprong had.

Weet je wat nu grappig is? Je graaft een kuil en probeert mij erin te laten vallen: Wings is inconsequent want toen ik (Folkert) Alonso bekritiseerde om het zelfde wat Hamilton nu gebeurt, nam jij (Wings) het voor Alonso op. Even los van het feit dat het niks toevoegt aan de discussie en op de man gericht is, zie ik dat je uiteindelijk concludeert dat het team nu 'meer schuld' heeft in tegenstelling tot Alonso in deze zelfde situatie. Althans, dat neem ik aan, anders kun je een andere mening niet inconsequent vinden. En hoewel onderstaande gezegde misschien niet helemaal opgaat vind ik hem wel toepasselijk: wie een kuil graaft voor een ander, Folkert, valt er zelf in.

Als je het kunt opbrengen zou ik graag over de inhoud in gesprek willen. Had gehoopt dat je hier onderhand wel mee was opgehouden. Dit is tevens ook mijn laatste reactie op jou hierover.

0634

Nou ja, wat ik eigenlijk het minste van alles snap is dat Hamilton al na twee rondjes achter Vettel zei dat hij niet kon inhalen. Snap ik niet zo. Hagelnieuwe banden, beste wagen van het veld. Waarom kon hij niet inhalen en kan Verstappen dat wel? Natuurlijk is de Ferrari beter dan wat Verstappen inhaalde, maar dat is de Mercedes ook. En dit is Hamilton, die kan best sturen. Hij heeft niet eens een poging gewaagd. Vond ik teleurstellend.

Wings

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 23:40:38
Ik denk overigens niet dat het 50-50 is, eerder 80-20 of 75-25 (met Mercedes het grotere getal, voor de duidelijkheid). Hamilton ging uit van één aanname, namelijk dat hij het team buiten zag staan op een van de tv-schermen. Mercedes had met al haar extra info een veel beter beeld van de situatie en zei toch: "Oké, kom maar binnen joh."

Dat zeker. Als je al niet meer terug kan vallen op je team en de rijder al het denkwerk moet doen is het wel erg gesteld met de race-engineers van nu. Enige verwijt dat ik dan ook maak is dat als het niet de voornemens was om te stoppen, ik het raar vind als een rijder in de slotfase niet ageert op een call. Dat het team hierin een prominente rol heeft moge duidelijk zijn. Blijft staan dat ik de opmerking van Wolff wel erg knullig vind.

0634

Wat zei Wolff dan eigenlijk?

Wings

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 23:47:08
Nou ja, wat ik eigenlijk het minste van alles snap is dat Hamilton al na twee rondjes achter Vettel zei dat hij niet kon inhalen. Snap ik niet zo. Hagelnieuwe banden, beste wagen van het veld. Waarom kon hij niet inhalen en kan Verstappen dat wel? Natuurlijk is de Ferrari beter dan wat Verstappen inhaalde, maar dat is de Mercedes ook. En dit is Hamilton, die kan best sturen. Hij heeft niet eens een poging gewaagd. Vond ik teleurstellend.

Maar dat is nu typisch Hamilton. Als dingen meezitten is hij ijzersterk maar zodra het tegenzit kan hij dat maar niet loslaten en ombuigen naar iets positiefs.

Wings


FolkertE

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 23:46:10
Citaat van: FolkertE op 24 mei 2015 - 23:34:12
Dus je vind dat Alonso ook een deus was en zijn eigen titel heeft verspeeld? Of interpreteer ik jou nu weer verkeerd?

Ja.

CitaatPunt is, dat het vaak makkelijk is alles en iedereen te verwijten en heel makkelijk denken over wat er is gebeurd.
Destijds pleite jij Alonso 100% vrij van een fout, maar nu twijfel je wel bij Hamilton.
Destijds twijfelde ik ook bij Alonso( ook naar aanleiding van het ongeluk tussen Hamilton en Maldonado.) en ik heb nu ook een hele kleine twijfel bij Hamilton. Maar het team had Hamilton meer informatie moeten geven. Verschil met toen is dat Alonso wist dat hij langzamer ging, Hamilton wist nu niet hoe veel voorsprong hij had. Het team had hem direct moeten vertellen dat Vettel en Rosberg niet hadden gepit en dat hij niet genoeg voorsprong had.

Weet je wat nu grappig is? Je graaft een kuil en probeert mij erin te laten vallen: Wings is inconsequent want toen ik (Folkert) Alonso bekritiseerde om het zelfde wat Hamilton nu gebeurt, nam jij (Wings) het voor Alonso op. Even los van het feit dat het niks toevoegt aan de discussie en op de man gericht is, zie ik dat je uiteindelijk concludeert dat het team nu 'meer schuld' heeft in tegenstelling tot Alonso in deze zelfde situatie. Althans, dat neem ik aan, anders kun je een andere mening niet inconsequent vinden. En hoewel onderstaande gezegde misschien niet helemaal opgaat vind ik hem wel toepasselijk: wie een kuil graaft voor een ander, Folkert, valt er zelf in.

Als je het kunt opbrengen zou ik graag over de inhoud in gesprek willen. Had gehoopt dat je hier onderhand wel mee was opgehouden. Dit is tevens ook mijn laatste reactie op jou hierover.
Ja als in je vind Alonso ook een deus die zijn eigen titel heeft verspeelt?

Goed, je had gehoopt dat ik hier onderhand wel mee was opgehouden? Met wat? Jij houd ook niet echt op. Maar waarom val jij dan ook in de kuil die ik voor me zelf heb gegraven?

Overigens heb ik destijds ook gewoon gezegd dat Alonso helemaal niets te verwijten viel, net als Hamilton niets te verwijten viel voor zijn incident met Maldonado. Ik vind het altijd wel opmerkelijk dat er altijd direct getwijfeld word over Hamilton en dat het toch ook wel zijn schuld was.

@Jeroen: Wolff gaf toe dat zij de race van Lewis hadden verpest en dat ze niet genoeg hun excuses aan konden bieden. En voor de de duidelijkheid, ik pleit Hamilton ook zeker niet helemaal vrij, want hij had moeten weten dat baan plaatsing het belangrijkste was in Monaco. Maar, Mercedes had direct duidelijk moeten zijn en zeggen dat hij niet genoeg voorsprong had om een veilige pitstop te maken. Mercedes zei duidelijk: Ok, kom dan maar binnen.

FolkertE

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 23:55:12
Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 23:47:08
Nou ja, wat ik eigenlijk het minste van alles snap is dat Hamilton al na twee rondjes achter Vettel zei dat hij niet kon inhalen. Snap ik niet zo. Hagelnieuwe banden, beste wagen van het veld. Waarom kon hij niet inhalen en kan Verstappen dat wel? Natuurlijk is de Ferrari beter dan wat Verstappen inhaalde, maar dat is de Mercedes ook. En dit is Hamilton, die kan best sturen. Hij heeft niet eens een poging gewaagd. Vond ik teleurstellend.

Maar dat is nu typisch Hamilton. Als dingen meezitten is hij ijzersterk maar zodra het tegenzit kan hij dat maar niet loslaten en ombuigen naar iets positiefs.
Maar noem mijn 1 rijder die dat wel altijd heeft gedaan.
Vorig jaar zat het ook tegen, maar toch boog hij het om en werd kampioen. Ook dit jaar zal hij dat hoogst waarschijnlijk wel doen.

Perton

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 23:47:08
Nou ja, wat ik eigenlijk het minste van alles snap is dat Hamilton al na twee rondjes achter Vettel zei dat hij niet kon inhalen. Snap ik niet zo. Hagelnieuwe banden, beste wagen van het veld. Waarom kon hij niet inhalen en kan Verstappen dat wel? Natuurlijk is de Ferrari beter dan wat Verstappen inhaalde, maar dat is de Mercedes ook. En dit is Hamilton, die kan best sturen. Hij heeft niet eens een poging gewaagd. Vond ik teleurstellend.
Wanneer heeft Verstappen dan precies mensen ingehaald in een één op één gevecht? Maldonado had remproblemen, Sainz en Bottas pakte hij door slim te profiteren van blauwe vlaggen (maakt de inhaalacties niet minder indrukwekkend, maar die lui reden natuurlijk niet op een normale lijn, zoals Vettel dat wel deed, en daar gaat het me even om) en Grosjean... tsja laten we stellen dat Verstappen eerder in de vangrail stond dan Grosjean.

Voor de rest zeker niet met je oneens, maar de vergelijking met Verstappen is een beetje makkelijk gemaakt.

Wings

Citaat van: FolkertE op 25 mei 2015 - 00:02:41
Maar noem mijn 1 rijder die dat wel altijd heeft gedaan.

Ik zeg niet dat andere rijders dat altijd doen maar vaak zie ik Hamilton overcompenseren of de handdoek in de ring gooien als dingen tegenzitten.

CitaatVorig jaar zat het ook tegen, maar toch boog hij het om en werd kampioen. Ook dit jaar zal hij dat hoogst waarschijnlijk wel doen.

Naar mijn herinneren reed Hamilton met een dominante Mercedes en naast zich een mindere teamgenoot. Idealer gaat de situatie niet worden. 

Perton

Ja, want Hamilton had inderdaad ook het hele seizoen een riante voorsprong van 35 punten en geen onbetrouwbare Mercedes die hem op cruciale momenten nog wel eens in de steek liet. Vlekkeloos jaar vorig jaar. Zelden iemand zoveel geluk en zo weinig problemen zien hebben.

Wings

Dat zie je mij nergens beweren. Maar hij had wel ver weg de beste auto van het veld en moest opboksen tegen een Rosberg die overduidelijk de mindere is. Ik vind het echt een schoolvoorbeeld van een luxeprobleem en had afgelopen seizoen ook echt geen medelijden met de rijders van Mercedes. Idealer kan haast niet.

Perton

Al had ie een auto die 30 keer beter was, hij had wél tegenslagen, en het gaat er in de discussie om of ie met tegenslagen om kan gaan of niet.

Australië DNF, vier races op rij gewonnen. Monaco gefrustreerd, toen had ie een mindere periode, dat geef ik absoluut toe. Na Spa heel erg gefrustreerd, en toen had hij (samen met de openingsraces van dit jaar) misschien wel de allersterkste periode uit zijn hele carrière.

Dat ie over de boardradio soms wat zeurt, klopt, dat ie nu 2 races op rij wat klaagt over inhaalmogelijkheden, hé dat vind ik ook niet goed. Maar ga niet zeggen dat het vorig jaar niet tegenzat "omdat ie in een dominante auto zat".