2017 - Mogelijke herintroductie bijtanken

Gestart door Jehoentelaar, 15 mei 2015 - 15:09:15

« vorige - volgende »

0634

Ik heb het ook alleen over F1 overigens. Voor andere raceklassen vind ik t verder prima.


Kootje

#77
Citaat van: Jeroen op 23 mei 2015 - 02:15:24
Ik heb het ook alleen over F1 overigens. Voor andere raceklassen vind ik t verder prima.

Lekker inconsequent Jeroen. Het heeft niets met sport te maken, maar dat maakt voor geen enkele autosport uit, behalve voor Formule 1. Dat is dus, om jouw eigen absurde vergelijk aan te halen, hetzelfde als zeggen: Draai in al het voetbal de doelen maar om, maar niet in de Champions League. ::)

Sabai

Citaat van: Kootje op 23 mei 2015 - 11:08:49
Citaat van: Jeroen op 23 mei 2015 - 02:15:24
Ik heb het ook alleen over F1 overigens. Voor andere raceklassen vind ik t verder prima.

Lekker inconsequent Jeroen. Het heeft niets met sport te maken, maar dat maakt voor geen enkele autosport uit, behalve voor Formule 1. Dat is dus, om jouw eigen absurde vergelijk aan te halen, hetzelfde als zeggen: Draai in al het voetbal de doelen maar om, maar niet in de Champions League. ::)

;D

0634

#79
Citaat van: Kootje op 23 mei 2015 - 11:08:49
Citaat van: Jeroen op 23 mei 2015 - 02:15:24
Ik heb het ook alleen over F1 overigens. Voor andere raceklassen vind ik t verder prima.

Lekker inconsequent Jeroen. Het heeft niets met sport te maken, maar dat maakt voor geen enkele autosport uit, behalve voor Formule 1. Dat is dus, om jouw eigen absurde vergelijk aan te halen, hetzelfde als zeggen: Draai in al het voetbal de doelen maar om, maar niet in de Champions League. ::)

Inconsequent? Niet echt.

Ik volg andere raceklassen niet of (in het geval van Indy) nauwelijks. Dus wat boeit mij dat dan? Wat mij betreft gaan ze in trapauto's rijden of achteruit. Zal me een zorg zijn. Ik maak me ook niet druk om Golf of Tennis.

Misschien had ik het duidelijker moeten omschrijven. Maar ik ben blij dat Sabai (ten onrechte) heeft kunnen lachen op deze druilerige zaterdagmorgen.  ;)

Jehoentelaar

In de Formule 1 werkt het ook niet omdat we met verschillend presterend materiaal rijden. Daarom vind ik het in het WTCC zo'n onzin om de grid (of de top tien daarvan) om te draaien: de verschillen zijn zodanig groot dat het meer een strijd wordt zich wie van de snelle jongens het snelst door het tragere spul heen heeft geworsteld. Het zal niemand verbazen dat dat tot ongelijke gevechten en daardoor tot eigenaardige (en soms gevaarlijke) situaties kan leiden; iets wat we in het WTCC niet veel zien doordat die auto's wel wat kunnen hebben en wat trager zijn, maar dat gaat voor de Formule 1 niet op.

Het moet een prestatie zijn om races te winnen en een prestatie zijn om je als team en coureur beste uitgangspositie te verschaffen. De heren racen niet in de (zogenaamd) hoogste autosportklasse ter wereld om reglementaire cadeautjes te ontvangen.

Van Wijk

Wat eventueel wel een leuke optie zou zijn:
Als tanken en regelgeving veranderen, laat de polesitter zelf kiezen vanaf welke positie hij gaat starten, met vrije keuze van banden en hoeveelheid brandstof.
Maw als hij besluit vanaf rij 2 te starten mag hij nieuwe banden monteren, als hij vanaf rij 3 besluit te starten mag en nieuwe banden en met een volle tank starten, zo kun je nog een aantal voordeeltjes bijbedenken, DRS vanaf ronde 1....
De rest moet uiteraard starten met qualificatiebanden en brandstof.
Of sla ik nu door :) 

Jehoentelaar

Zou ik niet willen. Neigt een beetje naar het rad van fortuin wat ik in een klasse zag, waarmee aan de hand van een rad werd bepaald welk deel van de grid werd omgekeerd voor race 2.

0634

Het is ook niet meer te begrijpen.  Gewoon Q volgorde op de grid en rijden. Het is echt niet zo dat de polesitter al jarenlang alles maar wint.