Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco,

Gestart door rafael25, 20 mei 2015 - 23:49:56

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 15:51:12
Als het de call van Hamilton zélf was (wat me overigens niet lijkt), heeft ie het gewoon zelf verpest. Mijn post was prima te snappen, ik gebruik daarin verder geen moeilijke woorden ofzo. Je kan het er natuurlijk mee oneens zijn, da's wat anders.
nee, de woorden waren het probleem niet, maar ik wist niet precies waar je het over had. Over de call zelf of over het akkefietje bij de baan opkomen. Maar t is duidelijk.

0634

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 15:37:15
Ben ik nu de enige die het idee heeft dat Grosjean daar fractioneel eerder afremt? Als rijder doe je dat wel eens om zo iets eerder op het gas te kunnen en een klein gat te slaan (de rijder achter je remt daardoor iets harder) . Verstappen plaatst op dat moment zijn aanval.

[edit]

Volgens mij hoor ik Mol net het zelfde beweren.

Nee. Onmogelijk om vanaf hier te zien of Grosjean fractioneel eerder remt.

Bovendien, fout van Verstappen, die rijdt erachter. Overigens kan dat gebeuren. Verstappen heeft in zijn eentje deze hele race gekleurd. Chapeau voor hem. Klasse race.

Wings

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 15:59:11
Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 15:37:15
Ben ik nu de enige die het idee heeft dat Grosjean daar fractioneel eerder afremt? Als rijder doe je dat wel eens om zo iets eerder op het gas te kunnen en een klein gat te slaan (de rijder achter je remt daardoor iets harder) . Verstappen plaatst op dat moment zijn aanval.

[edit]

Volgens mij hoor ik Mol net het zelfde beweren.

Nee. Onmogelijk om vanaf hier te zien of Grosjean fractioneel eerder remt.

Bovendien, fout van Verstappen, die rijdt erachter. Overigens kan dat gebeuren. Verstappen heeft in zijn eentje deze hele race gekleurd. Chapeau voor hem. Klasse race.

Als iemand zo achterop tettert kan je het niet volledig uitsluiten. Dat vind ik pas onmogelijk.

Perton

Maar wat is eerder remmen? Is het vroeger remmen dan tien ronden eerder omdat je banden versleten zijn? Dan vind ik het niet 'te vroeg remmen'.

0634

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 16:01:22
Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 15:59:11
Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 15:37:15
Ben ik nu de enige die het idee heeft dat Grosjean daar fractioneel eerder afremt? Als rijder doe je dat wel eens om zo iets eerder op het gas te kunnen en een klein gat te slaan (de rijder achter je remt daardoor iets harder) . Verstappen plaatst op dat moment zijn aanval.

[edit]

Volgens mij hoor ik Mol net het zelfde beweren.

Nee. Onmogelijk om vanaf hier te zien of Grosjean fractioneel eerder remt.

Bovendien, fout van Verstappen, die rijdt erachter. Overigens kan dat gebeuren. Verstappen heeft in zijn eentje deze hele race gekleurd. Chapeau voor hem. Klasse race.

Als iemand zo achterop tettert kan je het niet volledig uitsluiten. Dat vind ik pas onmogelijk.

Kom, Max gaat te hard, zit niet op de goede lijn. Het valt niet uit te sluiten dat Grosjean een fractie eerder remde dan normaal op oude banden, maar dan nog, als achterste ben je hier gewoon fout.

Wings

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 16:04:39
Kom, Max gaat te hard, zit niet op de goede lijn. Het valt niet uit te sluiten dat Grosjean een fractie eerder remde dan normaal op oude banden, maar dan nog, als achterste ben je hier gewoon fout.

Vind ik te makkelijk. De FIA kennelijk ook anders zou er geen onderzoek worden gestart naar de toedracht.

Perton

Gast. De FIA stelt áltijd een onderzoek in.

Sabai

Ik vond het vreemd dat Ricciardo geen penalty kreeg en Alonso  wel. Deden beide hetzelfde.

Pancake Shield

De FIA doet altijd zo'n onderzoek bij een ongeval. Alonso ramde Hulkenberg eraf in de beginfase, dat was duidelijk de fout van Alonso en de FIA onderzoekt dat ook. Dus ja, het is heel simpel zelfs al zou Grosjean iets eerder remmen, is het nog steeds de fout van Verstappen, die rijdt er achterop. Al remt Grosjean midden op het rechte stuk, dan moet Verstappen alsnog op letten.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Pancake Shield

Citaat van: Sabai op 24 mei 2015 - 16:10:18
Ik vond het vreemd dat Ricciardo geen penalty kreeg en Alonso  wel. Deden beide hetzelfde.

Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat Hulkenberg wel last er van had en Raikkonen gewoon verder kon rijden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Citaat van: Pancake Shield op 24 mei 2015 - 16:11:04
De FIA doet altijd zo'n onderzoek bij een ongeval. Alonso ramde Hulkenberg eraf in de beginfase, dat was duidelijk de fout van Alonso en de FIA onderzoekt dat ook. Dus ja, het is heel simpel zelfs al zou Grosjean iets eerder remmen, is het nog steeds de fout van Verstappen, die rijdt er achterop. Al remt Grosjean midden op het rechte stuk, dan moet Verstappen alsnog op letten.
Dan is het een braketest, ik vermoed dat Grosjean er dan niet mee wegkomt hoor.

Wings

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 16:08:45Gast. De FIA stelt áltijd een onderzoek in.

Oké. Maakt verder ook niet uit. Ik had alleen het idee dat Romain fractioneel vroeger remde en wijs hem ook verder niet aan als schuldige. Het zou alleen verklaren waarom hij daar zo gigantisch hard achterop klapt. Ik volg Verstappen al van kleins af aan en deze fout heb ik hem zelden zien maken. Dus ben meer verrast dan dat ik zoek naar een schuldige buiten Max om.

0634

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 16:07:02
Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 16:04:39
Kom, Max gaat te hard, zit niet op de goede lijn. Het valt niet uit te sluiten dat Grosjean een fractie eerder remde dan normaal op oude banden, maar dan nog, als achterste ben je hier gewoon fout.

Vind ik te makkelijk. De FIA kennelijk ook anders zou er geen onderzoek worden gestart naar de toedracht.

FIA doet altijd een onderzoek. Overigens vind ik dit geen straf waard hoor. Gewoon racend een foutje... als je dat gaat bestraffen nemen coureurs nooit meer risicos

0634

Citaat van: Sabai op 24 mei 2015 - 16:10:18
Ik vond het vreemd dat Ricciardo geen penalty kreeg en Alonso  wel. Deden beide hetzelfde.

Eens. Eigenlijk vind ik allebei niet, maar inderdaad, geef je hem Alonso, dan ook Ricciardo. Dit slaat nergens op.

Pancake Shield

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 16:12:36
Citaat van: Pancake Shield op 24 mei 2015 - 16:11:04
De FIA doet altijd zo'n onderzoek bij een ongeval. Alonso ramde Hulkenberg eraf in de beginfase, dat was duidelijk de fout van Alonso en de FIA onderzoekt dat ook. Dus ja, het is heel simpel zelfs al zou Grosjean iets eerder remmen, is het nog steeds de fout van Verstappen, die rijdt er achterop. Al remt Grosjean midden op het rechte stuk, dan moet Verstappen alsnog op letten.
Dan is het een braketest, ik vermoed dat Grosjean er dan niet mee wegkomt hoor.

Oke, dat was een slecht voorbeeld.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock