Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco,

Gestart door rafael25, 20 mei 2015 - 23:49:56

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 16:28:32
Citaat van: gloudiesaurus op 24 mei 2015 - 16:24:50
Maar Max heeft laten zien talent genoeg te hebben. Hij was snel vandaag, en mooie acties!
Maar hij liet ook twee keer zien dat ie tegen een andere auto aanknalde. Begrijp me niet, dat bedoel ik niet als kritiek (of naja, als klein puntje wel natuurlijk). Zoals Tuesday al eerder zei (in welke woorden precies weet ik niet): het was weer een weekend van potentie laten zien en duidelijk maken dat het er in zit.

Trouwens, was het een paar jaar geleden niet zo dat Williams of BAR ofzo een paar keer betrokken was bij aanrijdingen van achter en ze toen op de achtervleugel "Keep Distance" hadden gezegd? Misschien kan Lotus dat voortaan ook doen. Het is nu 2015, kan nu dus vast wel met ledlampjes, dat het alleen zichtbaar wordt wanneer Verstappen achter ze rijdt.

Beetje flauw dit. Maldonado ging hij gewoon straight voorbij. Contact daarvoor was minimaal.

En je kunt eens een foutje maken. Max gaf de Grand-Prix kleur. Zonder Max was het een oersaaie race geweest.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Hoezo flauw? Hij reed er tegenaan, dus reed 'ie er tegenaan.

Wings

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 16:21:11
Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 16:18:01
Overigens hoor ik nu Doornbos en Coronel hetzelfde vermoeden. Dus ik denk dat ik toch wel redelijk op de lijn zit met mijn vermoeden.
Je hebt nog steeds geen reactie gegeven op mijn vorige post:

wat is te vroeg remmen? Als Grosjean niet later kon remmen vanwege zijn versleten banden, dan is dat gewoon aan Verstappen om dat in te schatten, omdat hij wel op (relatief natuurlijk) versere banden reed.

Ik vind het vroeger remmen van Grosjean alleen relevant als hij bewust eerder op de rem is gestaan. Zo niet, vind ik het het vermelden niet waard in welke discussie dan ook.

Te vroeg is (fractioneel) eerder dan de ronde daarvoor en dus eigenlijk zou moeten.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 24 mei 2015 - 16:31:15
Hoezo flauw? Hij reed er tegenaan, dus reed 'ie er tegenaan.

Klopt maar om er dan LED-lampjes op te gaan zetten?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Wings: Nee. Een ronde later zijn je banden verder versleten. Aangezien jij dat verschil in aanremmen kunt zien zou je dat ook moeten hebben meegenomen in je analyse.

Perton

Het is niet overdrijven. Dit hoort namelijk bij het leerproces. Als je de positieve kanten benadrukt, moet je ook man genoeg zijn om aan te geven wat er niet goed ging. En ik heb helemaal geen moeite met dat tikje tegen Maldonado, dat hoort er bij in Monaco en als die pitstop niet was mislukt, zou die vermoed ik ook niet tegen Grosjean opgeknald zijn.

Maar je moet altijd streven naar jezelf verbeteren en als je dan van dingen gaat zeggen "Och het was maar iets kleins", zal je niet verbeteren.

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 24 mei 2015 - 16:31:54
Citaat van: Jehoentelaar op 24 mei 2015 - 16:31:15
Hoezo flauw? Hij reed er tegenaan, dus reed 'ie er tegenaan.

Klopt maar om er dan LED-lampjes op te gaan zetten?

Neem je dat echt serieus?

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 24 mei 2015 - 16:31:54
Citaat van: Jehoentelaar op 24 mei 2015 - 16:31:15
Hoezo flauw? Hij reed er tegenaan, dus reed 'ie er tegenaan.

Klopt maar om er dan LED-lampjes op te gaan zetten?
O dat deel vond je flauw. Je dacht dat ik daar serieus in was?

Perton

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 16:31:35
Te vroeg is (fractioneel) eerder dan de ronde daarvoor en dus eigenlijk zou moeten.
Euh nee. Da's onzin. Om wat Jehoentelaar zegt.

gloudiesaurus

Ik snap een geintje.

Maar dat contact met Maldonado was minimaal.

De snelheid die had hij zegt me veel meer  ;) En dit hoort bij het leren.
Met wat geluk kan hij in Canada hopelijk wel scoren.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Het zegt mij ook veel meer.

Maar dat is dan ook niet het punt dat ik wil maken. Ik zeg alleen dat je moet kijken naar wat goed én fout is gegaan. Als je met 40 seconden voorsprong wint, maar wel een keer rechtdoor bent gegaan in de eerste bocht, is dat ook een puntje van aandacht. Misschien was je je concentratie kwijt of weet ik het wat, dan weet je dat het een klein dingetje is waar je de volgende keer op moet letten. Dat vind ik ook van de tik aan Maldonado. Een minimaal dingetje, dat nog niet eens een voetnoot van een voetnoot zal halen in de biografie over Verstappen.

gloudiesaurus

Klopt en Helmut Marko kennende zal hier binnen het team nog wel over gesproken worden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 24 mei 2015 - 16:32:23
Wings: Nee. Een ronde later zijn je banden verder versleten. Aangezien jij dat verschil in aanremmen kunt zien zou je dat ook moeten hebben meegenomen in je analyse.

Om deze opmerking te voorkomen schreef ik erachter "en dus eigenlijk zou moeten". Tevergeefs blijkt.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 24 mei 2015 - 16:32:23
Wings: Nee. Een ronde later zijn je banden verder versleten. Aangezien jij dat verschil in aanremmen kunt zien zou je dat ook moeten hebben meegenomen in je analyse.
nou, het verschil in snelheid was overduidelijk. Wil niet zeggen dat Grosjean bewust te vroeg remde, maar Max was daarvoor 2 tot 3 seconden sneller per ronde dus die kon veel later remmen. Grosjean was daarnaast wel een beetje aan het slingeren, maar voor zover ik kon zien wel binnen de regels. Wat mij betreft gewoon een fout van Max, maar als de FIA met alle beschikbare data tot een andere conclusie zou komen dat zou mij dat ook niet verbazen.

Wings

Dat is ook -min of meer- de strekking van mijn post.