2017 - Mogelijke herintroductie bijtanken

Gestart door Jehoentelaar, 15 mei 2015 - 15:09:15

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Ik zeg nergens dat er nu geen saaie races zijn; ik zeg dat het er nu minder zijn. Vrij essentieel verschil. Dat we het op Catalunya nooit spannend gaan krijgen is welhaast een natuurwet geworden, iets wat ook voor andere circuits geldt.

Wat DRS betreft ben ik het met je eens maar ik ben blij dat het systeem langzaamaan een stuk beter wordt, al dan niet met hier en daar een uitschieter de verkeerde kant op.

Van Wijk

Zelf hoop ik dat het door de nieuwe regels weer een stuk spannender wordt. ( inclusief bijtanken ).
Zoals meerderen hier al op het forum schreven, waar zijn de tijden gebleven dat Olav Mol door super blij door de microfoon riep: Moet je kijken, vier auto's in 1 camerashot.....wat gaaf.
Hoop dat die tijden wegblijven :)

Sabai

Citaat van: Jeroen op 18 mei 2015 - 18:01:57
Citaat van: Sabai op 18 mei 2015 - 17:19:26
Citaat van: Matthijs op 18 mei 2015 - 13:00:29
Citaat van: Sabai op 18 mei 2015 - 12:58:03
Vond het juist de meest aansprekende periode.  F1 sprak nog tot mijn verbeelding een werelds snelste auto's met een geweldig geluid. Met rijders als MS , Hakkinen Montoya Ervine Barrichello Alonso Raikonen enz... Wat mooie tijd was dat toch.
Ook mee eens, maar je zegt niks over spectaculaire/interessante races.

Die waren er ook zat net als nu. Ook waren er saaie races ook net als nu. Maar het algehele concept hoe F1 was destijds spreekt me meer aan dan het huidige concept. Daarom vind ik het geweldig nieuws dat het weer zo gaat worden vanaf 2017.

Doet het dat dan? We houden de turbo's, met ERS. We krijgen banden die voor het laatst werden gebruikt in 1992. Bijtanken is van heel veel periodes. Customer cars is van ver voor de jaren waar we het nu over hebben. Wat is dan eigenlijk precies uit die jaren?

Dat F1 weer tot de verbeelding sprekende auto's gaat krijgen.

0634

Tja, ik hoop het. Maar volgens mij gaan ze niet per se lijken op wagens uit die generatie. Eerder van begin jaren 90, zo heb ik wel eens gelezen. Maar goed, dat weet ik ook niet precies. Blijft even afwachten.

Perton

Tsja ik vond die auto's juist intens lelijk, vanwege alle flapjes en dergelijke. Maar volgens mij heb ik die discussie al eens met Sabai gevoerd, smaken verschillen nou eenmaal ;).

Jehoentelaar

Citaat van: Van Wijk op 18 mei 2015 - 20:50:56
Zelf hoop ik dat het door de nieuwe regels weer een stuk spannender wordt. ( inclusief bijtanken ).
Zoals meerderen hier al op het forum schreven, waar zijn de tijden gebleven dat Olav Mol door super blij door de microfoon riep: Moet je kijken, vier auto's in 1 camerashot.....wat gaaf.
Hoop dat die tijden wegblijven :)

Met de start heb je er twintig in een shot. ;) Zonder gekheid, zat races gezien in het recente verleden dat het spul vlak bij elkaar zat. We moeten niet gaan doen alsof bijtanken (en andere voorgestelde regels) een einde gaat maken aan dominantie in de sport, want dat blijf je met regelmaat houden.

Edit: ho, je zegt 'wegblijven'. Nu ben ik in de war.

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 18 mei 2015 - 20:54:57
Citaat van: Jeroen op 18 mei 2015 - 18:01:57
Citaat van: Sabai op 18 mei 2015 - 17:19:26
Citaat van: Matthijs op 18 mei 2015 - 13:00:29
Citaat van: Sabai op 18 mei 2015 - 12:58:03
Vond het juist de meest aansprekende periode.  F1 sprak nog tot mijn verbeelding een werelds snelste auto's met een geweldig geluid. Met rijders als MS , Hakkinen Montoya Ervine Barrichello Alonso Raikonen enz... Wat mooie tijd was dat toch.
Ook mee eens, maar je zegt niks over spectaculaire/interessante races.

Die waren er ook zat net als nu. Ook waren er saaie races ook net als nu. Maar het algehele concept hoe F1 was destijds spreekt me meer aan dan het huidige concept. Daarom vind ik het geweldig nieuws dat het weer zo gaat worden vanaf 2017.

Doet het dat dan? We houden de turbo's, met ERS. We krijgen banden die voor het laatst werden gebruikt in 1992. Bijtanken is van heel veel periodes. Customer cars is van ver voor de jaren waar we het nu over hebben. Wat is dan eigenlijk precies uit die jaren?

Dat F1 weer tot de verbeelding sprekende auto's gaat krijgen.

Eerst maar eens afwachten wat daarvan terecht gaat komen. Ik heb in de afgelopen jaren heel wat hoge heren horen roepen dat de auto's weer geweldig en spectaculair gaan worden zonder dat er veel is veranderd. Gelukkig ziet het spul er nu (wat mij betreft) best toonbaar uit, maar dat heeft heel wat ontwikkeling en hoofdbrekens sinds de originele radicale verandering in 2009 geduurd.

0634

Citaat van: Perton op 18 mei 2015 - 22:19:26
Tsja ik vond die auto's juist intens lelijk, vanwege alle flapjes en dergelijke. Maar volgens mij heb ik die discussie al eens met Sabai gevoerd, smaken verschillen nou eenmaal ;).

Dat laatste sowieso maar ik weet niet of hij wagens met al die flaps bedoelde want we hadden het volgens mij over de periode halverwege jaren 90 tot halverwege/eind 00. En die lichtingen hadden lang niet allemaal flaps en toefjes.

Ik begon het overigens minder fraai te vinden vanaf 1994. Toen trokken ze die neuzen omhoog. Daar heb ik nooit aan kunnen wennen. Neuzen moeten nog steeds - in mijn beleving dan - naar beneden afbuigen.

Maar inderdaad... iets over smaak en niet te twisten...



Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 18 mei 2015 - 22:45:34
Citaat van: Van Wijk op 18 mei 2015 - 20:50:56
Zelf hoop ik dat het door de nieuwe regels weer een stuk spannender wordt. ( inclusief bijtanken ).
Zoals meerderen hier al op het forum schreven, waar zijn de tijden gebleven dat Olav Mol door super blij door de microfoon riep: Moet je kijken, vier auto's in 1 camerashot.....wat gaaf.
Hoop dat die tijden wegblijven :)

Met de start heb je er twintig in een shot. ;) Zonder gekheid, zat races gezien in het recente verleden dat het spul vlak bij elkaar zat. We moeten niet gaan doen alsof bijtanken (en andere voorgestelde regels) een einde gaat maken aan dominantie in de sport, want dat blijf je met regelmaat houden.

Edit: ho, je zegt 'wegblijven'. Nu ben ik in de war.

Volgens mij bedoelt hij dat er tijden waren (de jaren 2000-2004 dus) dat het zien van 4 auto's in 1 beeld zowat het hoogtepunt van de race was en dat Mol daarom blij in de microfoon riep. Tegenwoordig is 4 auto's in 1 beeld normaal en is er veel meer actie op de baan.

Jehoentelaar


Van Wijk

Citaat van: Jozef op 19 mei 2015 - 01:03:59
Citaat van: Jehoentelaar op 18 mei 2015 - 22:45:34
Citaat van: Van Wijk op 18 mei 2015 - 20:50:56
Zelf hoop ik dat het door de nieuwe regels weer een stuk spannender wordt. ( inclusief bijtanken ).
Zoals meerderen hier al op het forum schreven, waar zijn de tijden gebleven dat Olav Mol door super blij door de microfoon riep: Moet je kijken, vier auto's in 1 camerashot.....wat gaaf.
Hoop dat die tijden wegblijven :)

Met de start heb je er twintig in een shot. ;) Zonder gekheid, zat races gezien in het recente verleden dat het spul vlak bij elkaar zat. We moeten niet gaan doen alsof bijtanken (en andere voorgestelde regels) een einde gaat maken aan dominantie in de sport, want dat blijf je met regelmaat houden.

Edit: ho, je zegt 'wegblijven'. Nu ben ik in de war.

Volgens mij bedoelt hij dat er tijden waren (de jaren 2000-2004 dus) dat het zien van 4 auto's in 1 beeld zowat het hoogtepunt van de race was en dat Mol daarom blij in de microfoon riep. Tegenwoordig is 4 auto's in 1 beeld normaal en is er veel meer actie op de baan.

Inderdaad, dat bedoelde ik....Olav Mol was in die tijd super blij als er halverwege de race 4 auto's in 1 shot te zien waren. Een waanzinnig gevecht noemde hij dat dan..... Te belachelijk voor woorden tegenwoordig. Ik hoop dus door de invoering van de nieuwe regels ( wat ze ook maar doorvoeren ), dat het nooit meer wordt zoals toen.


Racingnews365

Tanken zal niet de revolutie te weer brengen, maar kan bijdragen aan wat meer spanning. Hoewel in het verleden de mensen vonden dat Formule 1 in de pits werd beslist ipv op de baan.

Ik denk dat het publiek met name actie wil zien. Dat begint met een leuke openingsfase, een keer een spectaculaire startcrash die we nu NOOIT meer zien. Denk aan Monza 2001, Monaco paar jaar geleden, Spa paar jaar geleden of een harde klapper zoals Kubica maakte in Canada.

Leuke gevechten die rondenlang duren zoals Schumacher met Hakkinen, Montoya etc. Dan was je blij en trots op zo'n inhaalactie ipv met die DRS.

Sensatie dat missen de mensen... een tankstop brengt dat niet.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Perton

Nee, waar ik blij mee (niet per se trots) ben is een gevecht, waarbij je weet dat de achtervolger een reële kans heeft om een geslaagde inhaalpoging te wagen. Het hoeft niet tot een succesvolle inhaalactie te komen, want de voorganger kan ook gewoon goed verdedigen, maar rondenlang achter elkaar rijden zonder ook maar een poging te wagen (wat Rosberg deed in China, of Hamilton in Spanje bij Vettel), dat is wat het vervelend maakt. Met DRS heb je dat wel. Soms wat te overdreven makkelijk, dat klopt, maar soms ook wel geslaagd. Maar goed, hoewel ik DRS verdedig, is DRS ook het eerste wat mij van mag verdwijnen wanneer ze een reglement weten te creëren dat daadwerkelijke gevechten op de baan weet te creëren.

In die zin is voluit racen natuurlijk ook de grootste illusie die er maar bestaat. Want als iedereen voluit racet dan staat onder normale omstandigheden de snelste man op pole, de een na snelste man op de tweede plek, etc. en zal dat in de race niet veranderen. Maar goed, zulke extreme maatregelen als Gary Anderson graag wil (reversed grids op basis van positie in het kampioenschap) gaan zelfs mij een beetje te ver...