Round 5: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPAÑA PIRELLI 2015

Gestart door Zeeuw, 07 mei 2015 - 09:39:01

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 10 mei 2015 - 19:52:53
Citaat van: gloudiesaurus op 10 mei 2015 - 18:32:31
En hij had gewoon die derde stint op die medium-band moeten rijden.
Want dat was wel een verschil, Sainz op medium en Max op hard.
En als Max niet steeds kapot was gegaan in die eerste GP's dan stond hij nu in punten gelijk, maar goed daar koop je niks voor...
Kan je wel blijven herhalen, maar als Verstappen zijn banden snel slijten, dan kan je 100 keer die medium banden onder monteren, die houden het dan ook niet zo goed vol.

Klopt, maar dan moet hij daar dus iets mee doen.
Overigens zegt hij nu ook dat hij beter op medium had kunnen rijden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Goed, als hij het zelf zegt, dan zal dat inderdaad. Maar goed, de juiste bandenkeuze maken hoort ook bij het leerproces / het verslaan van Sainz.

gloudiesaurus

Klopt...en Barcelona is het thuiscircuit van Sainz. Dat is ook zijn voordeel natuurlijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Denk niet dat het ermee heeft te maken dat het zijn thuiscircuit is, eerder dat ie er al een stuk of 10 (als het niet meer is) races heeft gereden en Verstappen welgeteld nul. Dat idee van thuiscircuits wordt in mijn ogen sterk overdreven tegenwoordig met het verdwijnen van erg veel nationale kampioenschappen.

Jehoentelaar

Het is vaak meer een voordeel of het circuit ook GP2/GP3 ontvangt dan of de coureur uit het betreffende land komt.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 10 mei 2015 - 21:08:05
Denk niet dat het ermee heeft te maken dat het zijn thuiscircuit is, eerder dat ie er al een stuk of 10 (als het niet meer is) races heeft gereden en Verstappen welgeteld nul. Dat idee van thuiscircuits wordt in mijn ogen sterk overdreven tegenwoordig met het verdwijnen van erg veel nationale kampioenschappen.

Daar zit met name het voordeel natuurlijk, dat Sainz er al veel meer gereden heeft.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

We moeten het ook niet dramatiseren he. Dit was één race. Verstappen was gisteren en vandaag nét aan de mindere. Veel meer dan dat is het niet. Die races heb je erbij, zeker als je jong en onervaren bent. Het houdt alleen maar in dat Sainz ook gewoon een aanwinst is voor deze sport. Des te beter als Verstappen hem straks wel kan verslaan.

Fietser

Citaat van: gloudiesaurus op 10 mei 2015 - 21:12:07
Citaat van: Perton op 10 mei 2015 - 21:08:05
Denk niet dat het ermee heeft te maken dat het zijn thuiscircuit is, eerder dat ie er al een stuk of 10 (als het niet meer is) races heeft gereden en Verstappen welgeteld nul. Dat idee van thuiscircuits wordt in mijn ogen sterk overdreven tegenwoordig met het verdwijnen van erg veel nationale kampioenschappen.

Daar zit met name het voordeel natuurlijk, dat Sainz er al veel meer gereden heeft.

Ik geloof niet zo in 'thuisvoordeel' en meer race-ervaring. Zo'n voordeel kan ook erg nadelig uitpakken. En volgens mij zit Verstappen ook al zo'n 13 jaar in een racewagen(tje) dus een echt groen blaadje is hij nu ook weer niet. 
Trouwens, had Sainz ook niet een hele trage pitstop waar hij seconden verloor?


Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 10 mei 2015 - 21:12:07
Citaat van: Perton op 10 mei 2015 - 21:08:05
Denk niet dat het ermee heeft te maken dat het zijn thuiscircuit is, eerder dat ie er al een stuk of 10 (als het niet meer is) races heeft gereden en Verstappen welgeteld nul. Dat idee van thuiscircuits wordt in mijn ogen sterk overdreven tegenwoordig met het verdwijnen van erg veel nationale kampioenschappen.

Daar zit met name het voordeel natuurlijk, dat Sainz er al veel meer gereden heeft.
dan moet je het in je andere post ook geen thuisvoordeel noemen.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 10 mei 2015 - 21:54:04
Citaat van: gloudiesaurus op 10 mei 2015 - 21:12:07
Citaat van: Perton op 10 mei 2015 - 21:08:05
Denk niet dat het ermee heeft te maken dat het zijn thuiscircuit is, eerder dat ie er al een stuk of 10 (als het niet meer is) races heeft gereden en Verstappen welgeteld nul. Dat idee van thuiscircuits wordt in mijn ogen sterk overdreven tegenwoordig met het verdwijnen van erg veel nationale kampioenschappen.

Daar zit met name het voordeel natuurlijk, dat Sainz er al veel meer gereden heeft.
dan moet je het in je andere post ook geen thuisvoordeel noemen.

Dat voordeel dat hij daar meer gereden heeft heb ik "thuisvoordeel" genoemd ja.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Beetje raar woord voor ervaring op een bepaald circuit.

0634

En voor de vijfde race op rij, finisht Rosberg waar hij start... apart. Is dat inmiddels een record?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 10 mei 2015 - 19:00:23
Wel een enorm leermoment voor hem, deze race. Dat tactische, het verremmen onder druk. Daar moet hij iets mee doen.
oudere banden. Sainz was gewoon sneller dit weekend. Verstappen is geen nieuwe Senna, hij lijkt er zelfs niet op. Feit is dat hij verder is dan welke autocoureur dan ook met 17, 18 of zelfs 19 jaar. Verder blijft het afwachten, maar wat hij laat zien is ongekend.
k heb de race trouwens net pas gezien, dus vandaar mn late reactie.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 10 mei 2015 - 21:50:04
Citaat van: gloudiesaurus op 10 mei 2015 - 21:12:07
Citaat van: Perton op 10 mei 2015 - 21:08:05
Denk niet dat het ermee heeft te maken dat het zijn thuiscircuit is, eerder dat ie er al een stuk of 10 (als het niet meer is) races heeft gereden en Verstappen welgeteld nul. Dat idee van thuiscircuits wordt in mijn ogen sterk overdreven tegenwoordig met het verdwijnen van erg veel nationale kampioenschappen.

Daar zit met name het voordeel natuurlijk, dat Sainz er al veel meer gereden heeft.

Ik geloof niet zo in 'thuisvoordeel' en meer race-ervaring. Zo'n voordeel kan ook erg nadelig uitpakken. En volgens mij zit Verstappen ook al zo'n 13 jaar in een racewagen(tje) dus een echt groen blaadje is hij nu ook weer niet. 
Trouwens, had Sainz ook niet een hele trage pitstop waar hij seconden verloor?
dat gaan we wel zien Fietser. Hij is zondermeer het grootste talent/belofte uit de F1 geschiedenis, maar dat geeft verder nog geen garantie.

0634

Oei, zonder meer het grootste talent ooit? Dat weet ik niet hoor. Hij is toevallig het snelst naar de F1 gezette talent, maar dat maakt hem niet automatisch de grootste.