China: cijfer voor de race

Gestart door 0634, 12 april 2015 - 10:05:51

« vorige - volgende »

Vonden we ervan?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
3 (13%)
7
11 (47.8%)
6
6 (26.1%)
5
2 (8.7%)
4
1 (4.3%)
3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 23

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 12 april 2015 - 21:01:30
Ik zie op f1fanatic ook veel dikke onvoldoendes. Ik begrijp daar helemaal niets van. Natuurlijk had de race een aantal minpunten, bijvoorbeeld dat de top 3 finishte op dezelfde posities dat ze startten en dat zij niet eens een inhaalactie konden proberen. Maar daar staan ook pluspunten tegenover: veel (al dan niet geslaagde) inhaalacties, geen dominante DRS, crash zonder letsel, spins, een opgeblazen motor en (klein) drama bij Verstappen.

Dit is wat een gemiddelde race is. Als je dan een dikke onvoldoende geeft, dan verwacht je in mijn ogen teveel. dit is hoe F1 is.

Ik heb trouwens een 7 gegeven.
er was een Toro Rosso die een paar Saubers een FI inhaalde, vorig jaar hadden wij dat ook niks bijzonders gevonden. Er zat totaal geen spanning in de wedstrijd. Het was niet vervelend om naar te kijken, maar ik ben geen 1 keertje naar het puntje van mn stoel geschoven. En het ging ook nog eens als een nachtkaars uit. Na de 1e ronde is er in de hele top 7 niks meer veranderd.

Matthijs

Let's agree to disagree. Natuurlijk was Verstappen zeer vermakelijk, maar ook de escapades van Button en Maldonado of Ricciardo en de Saubers vond ik leuk.

0634

Yup. Er waren een paar leuke gevechten. Tuurlijk kleurt het wat Oranje door Max (waardoor ik wel op het puntje van mijn bank zat), maar een 4 vind ik tamelijk bizar. Wat gaf je dan in vredesnaam voor Australie? Maar nogmaals, ieder uiteraard zijn eigen beleving van de race.

Arthur

De beleving was dus duidelijk [voor mij] een vier. Start niet bijzonder, bandenmanagement door Mercedes en Ferrari kon ook niet aanvallen. Wel enkele leuke inhaalacties maar verder niets boeiends. En het einde was echt te triest voor woorden; SC met nog twee ronden te gaan... Gewoon afvlaggen, toen heb ik direct de stekker er uit getrokken.

Ik ga gewoon geen 6 of 7 geven als ik het echt niet waard vond. En hier kon ik echt niet bedenken waarom ik dat zou KUNNEN geven. Maximaal een 5 maar dat zat er [vond ik] ook niet in.

Bizar of niet, ieder zijn beleving ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Afvlaggen is onzin. Je moet immers terug naar de laatste volledig afgelegde ronde, wat meestal neerkomt op 2 ronden geleden. Nu weet ik niet of er in die 2 ronden nog inhaalacties hebben plaatsgevonden, maar anders zou dat wel erg oneerlijk zijn voor de benadeelde coureur. Een safety car-finish is niet ideaal, maar (in dat opzicht) wel het meest eerlijke scenario.

Kootje

Terug naar 2 ronden daarvoor, had Max gewoon als 8e geklasseerd geweest en hadden de nummers 9, 10 en 11 dus minder punten gehad, om inderdaad maar niet te spreken over eventuele verdere inhaalacties die in die 2 ronden voor de SC plaatsvonden. Leuk voor Max en ons Nederlanders, maar toch ... zou ik zwaar belachelijk hebben gevonden.

Perton

Dan zou je voortaan expres kunnen stilvallen op het rechte stuk voortaan inderdaad. Misschien kan Piquet zijn comeback wel maken dan.

Matthijs

Wel gek, in 2003 werd Alonso derde tijdens de GP van Braziliƫ, terwijl hij snoeihard crashte. Toen kwam er wel een rode vlag. Als Verstappen hem niet netjes langs de pitmuur had geparkeerd maar gewoon midden op de ideale lijn had hij nu gewoon 4 punten in de pocket gehad. Of hij werd doodleuk gediskwalificeerd vanwege roekeloosheid, dat kan natuurlijk ook ;)

Hamilton#44

#38
Alonso crashte toen op de brokstukken van Webbers Jaguar geloof ik, dus geen zelf veroorzaakte crash. Dat zal ook wel invloed hebben denk ik. En dat was opkomen rechte stuk bij een soort van blinde bocht, dus nogal gevaarlijk.

Ik vond het cijfer een zes, voornamelijk vanwege Verstappen, anders een vijfje denk ik.


Perton

Citaat van: Matthijs op 13 april 2015 - 16:05:44
Wel gek, in 2003 werd Alonso derde tijdens de GP van Braziliƫ, terwijl hij snoeihard crashte. Toen kwam er wel een rode vlag. Als Verstappen hem niet netjes langs de pitmuur had geparkeerd maar gewoon midden op de ideale lijn had hij nu gewoon 4 punten in de pocket gehad. Of hij werd doodleuk gediskwalificeerd vanwege roekeloosheid, dat kan natuurlijk ook ;)
Niet meer kunnen herstarten na een rode vlag is wat anders dan de race afvlaggen omdat er toch nog maar 2 ronden te gaan zijn.

Arthur

Klopt, maar die twee ronden zijn enkel een formaliteit, gaat HELEMAAL nergens meer over. Zouden de reglementen ook op aangepast moeten worden [alhoewel je dan weer een theoretische mogelijkheid krijgt dat het weer in scene gezet zou kunnen worden...]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Het is helemaal geen formaliteit. Het heeft namelijk invloed op de uitslag als je de race afvlag. Hadden ze dat gedaan had verstappen, zoals al naar voren is gekomen, punten gepakt. Als uitvaller.

Arthur

Dat ben ik met je eens [niet bij stil gestaan] maar het ziet er gevoelsmatig niet uit natuurlijk wat er in die resterende TWEE ronden nog kan gebeuren.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Gevoelsmatig is het inderdaad compleet onzinnig. Maar de race afvlaggen heeft simpelweg grotere consequenties dan een anticlimax. Ik zou het ook niet erg vinden als er een systeem als in NASCAR komt in de F1 (voor wie het niet weet: de race wordt in zo'n situatie met 2 groene ronden verlengd), maar dat is misschien niet haalbaar met de huidige brandstofregels.

Kootje

#44
Citaat van: Arthur op 13 april 2015 - 22:46:22
Dat ben ik met je eens [niet bij stil gestaan] maar het ziet er gevoelsmatig niet uit natuurlijk wat er in die resterende TWEE ronden nog kan gebeuren.

Mwah ... ook niet helemaal mee eens. Als die Marshalls niet zo hadden lopen stuntelen, dan had Charlie het veld voor de laatste ronde nog los kunnen laten en hadden we nog 'n coole eindsprint kunnen krijgen.  ::)

Ik ben het overigens wel eens met degenen die zeggen dat wanneer duidelijk is dat er geen herstart meer volgt, ze de race net zo goed af kunnen vlaggen. De regel dat dan de uitslag bepaalt wordt aan de hand van 2 rondes eerder moet dan wel afgeschaft worden, maar ja ... dat vind ik sowieso al 'n belachelijke regel. Neem BraziliĆ« 2003. Heeft Kimi  net na 'n eerlijk gevecht de 1e plek weer terug gepakt, raak hij hem weer kwijt omdat er elders 'n aantal gecrasht zijn. Nu snap ik best dat die race afgevlagt werd, maar waarom Fisico uiteindelijk toch tot winnaar werd uitgeroepen is me, behalve dat het de regels zijn, 'n compleet raadsel. ;D

De NASCAR oplossing klinkt op zich ook wel goed.