China: cijfer voor de race

Gestart door 0634, 12 april 2015 - 10:05:51

« vorige - volgende »

Vonden we ervan?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
3 (13%)
7
11 (47.8%)
6
6 (26.1%)
5
2 (8.7%)
4
1 (4.3%)
3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 23

0634

Ik snap de discussie niet zo.  Wat is er mis met een (incidentele) finish achter een SC? Crashes en SCs horen bij autosport. Dat kan ok toevallig eens in de slotfase. Niet spectaculair maar verder weinig mis mee.

Perton

Het is niet 2 ronden terug.  Het is de laatste Door iedereen afgelegde ronde. In de praktijk is dat (voor de leider) 2 ronden terug. Die zit immers in bijvoorbeeld ronde 55, de nummers 6 en verder in ronde 54, dus 53 is dan de laatste volledig afgelegde ronde. er is dus niks raars Of een raadsel aan.

Kootje

@Perton,

Het is niet 2 rondes terug, maar in de praktijk wel. Nee ... nu wordt het 'n stuk duidelijker.  ;D


Maar goed, dat was het hele punt niet en het raadsel was slechts spreekwoordelijk. Ik ken de regel en ik weet waarom die er is, maar vind het slechts belachelijk dat die er is.  Daarom is het mij 'n "raadsel". ;)


@Jeroen,

Klopt, is ook niets mis mee en kan gebeuren, maar blijkbaar denkt niet iedereen daar zo over. Prima toch? Gaan we daar lekker over discussiëren en kijken of we tot 'n oplossing kunnen komen. Niet dat de FIA daar iets mee zal doen, maar toch ... je kan ook eindeloos discussiëren over Kimi's prestaties. Net zo nutteloos, die zijn ook wat ze zijn.

Perton

Citaat van: Kootje op 13 april 2015 - 23:38:07
@Perton,

Het is niet 2 rondes terug, maar in de praktijk wel. Nee ... nu wordt het 'n stuk duidelijker.  ;D
Regeltechnisch gezien wel ja.


CitaatMaar goed, dat was het hele punt niet en het raadsel was slechts spreekwoordelijk. Ik ken de regel en ik weet waarom die er is, maar vind het slechts belachelijk dat die er is.  Daarom is het mij 'n "raadsel". ;)
Wat is dan jouw gouden oplossing waarbij er voor elke coureur een gelijke situatie is? (Waarmee gelijk uiteraard niet hetzelfde hoeft te zijn als eerlijk, want dat is het in zo'n situatie natuurlijk niet altijd)

Kootje

Wat ik al zei: Zodra duidelijk wordt dat er van 'n herstart geen sprake meer zal zijn, gewoon afvlaggen en dat is de uitslag. Ik bedoel ... je kan met rood zwaaien en de race stoppen, of je kan hem onder de SC uitrijden. Van positiewisselingen is in beide gevallen geen sprake meer, dus hoe is het dan 'n oneerlijke situatie? Ik kan me geen eerlijker scenario voorstellen eigenlijk.

Perton

Oja ik had je eerdere post gelezen als rode vlag. Maar afvlaggen kan inderdaad ook gewoon. Da's eigenlijk best wel een makkelijke oplossing. I feel stupid. ;D

Kootje

Don't feel stupid, met afvlaggen bedoelde ik idd dmv de rode vlag. De checkered vlag kan nu eenmaal niet voortijdig gezwaaid worden tot zover ik weet. Maar dan nog ... al stop je de race dmv de rode vlag, of je laat de race doorgaan achter de SC. Wat is het verschil dat het rechtvaardigt om bij de een terug te gaan naar 1 á 2 ronden eerder om de uitslag te bepalen? In beide situaties wordt er toch niet meer geracet zodra de vlag/het bord getoond word?

Tuesday

Citaat van: Kootje op 13 april 2015 - 23:49:00
Wat ik al zei: Zodra duidelijk wordt dat er van 'n herstart geen sprake meer zal zijn, gewoon afvlaggen en dat is de uitslag. Ik bedoel ... je kan met rood zwaaien en de race stoppen, of je kan hem onder de SC uitrijden. Van positiewisselingen is in beide gevallen geen sprake meer, dus hoe is het dan 'n oneerlijke situatie? Ik kan me geen eerlijker scenario voorstellen eigenlijk.
Maar dan wel eerst een SC, of moeten ze binnen een paar seconden beslissen dat er geen herstart meer gaat komen en direct de rode vlag uitgooien? Als je eerst een SC doet, dan heb je kans dat er coureurs nog snel naar binnen duiken voor nieuwe banden, zoals bv vorig jaar in Japan. Wat mij betreft kunnen ze het prima zo laten, niks mis mee.

Arthur

Citaat van: Perton op 13 april 2015 - 23:50:40
Oja ik had je eerdere post gelezen als rode vlag. Maar afvlaggen kan inderdaad ook gewoon. Da's eigenlijk best wel een makkelijke oplossing. I feel stupid. ;D

Ik ben de weg kwijt nu gewoon afvlaggen wel kan....?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: Perton op 13 april 2015 - 23:50:40
Oja ik had je eerdere post gelezen als rode vlag. Maar afvlaggen kan inderdaad ook gewoon. Da's eigenlijk best wel een makkelijke oplossing. I feel stupid. ;D
niet mee inzitten, ik heb dat ook soms  ;D ;D

Kootje

Citaat van: Tuesday op 14 april 2015 - 00:01:07
Citaat van: Kootje op 13 april 2015 - 23:49:00
Wat ik al zei: Zodra duidelijk wordt dat er van 'n herstart geen sprake meer zal zijn, gewoon afvlaggen en dat is de uitslag. Ik bedoel ... je kan met rood zwaaien en de race stoppen, of je kan hem onder de SC uitrijden. Van positiewisselingen is in beide gevallen geen sprake meer, dus hoe is het dan 'n oneerlijke situatie? Ik kan me geen eerlijker scenario voorstellen eigenlijk.
Maar dan wel eerst een SC, of moeten ze binnen een paar seconden beslissen dat er geen herstart meer gaat komen en direct de rode vlag uitgooien? Als je eerst een SC doet, dan heb je kans dat er coureurs nog snel naar binnen duiken voor nieuwe banden, zoals bv vorig jaar in Japan. Wat mij betreft kunnen ze het prima zo laten, niks mis mee.

Hoezo persé eerst 'n SC?

Als direct duidelijk is dat de race stopt, zwaait men gelijk rood. Indien men in eerste instantie verwacht dat er nog wel gestart gaat worden, stuurt men de SC, totdat men beseft die herstart komt niet meer, en dan zwaait men rood. Lullig voor diegenen die net gestopt zijn voor nieuwe banden, maar ach ... als je de race achter de SC uitrijd heb je net zo goed gegokt en verloren. Ik zie dus geen verschil.

Overigens mag 'n race van mij best achter de SC eindigen hoor, heb ik echt geen moeite mee. Ik probeer slechts mee te denken met diegenen die dat wel hebben. Wel heb ik moeite met die regel dat de uitslag na 'n rode vlag, aan de hand van de doorkomst 1 of 2 ronden eerder bepaald word. Dat vind ik echt de grootste BS regel die er is. Die mogen ze van mij sowieso per direct afschaffen. En nee ... dat komt niet omdat Kimi z'n overwinning in Brazilië hierdoor kwijtraakte, want ik gunde hem Fisico van ganser harte. Maar de regel an sich .... belachelijk.


Jehoentelaar

Maar voor hetzelfde geld stonden die marshalls niet zo te kloten bij dat hek en hadden ze nog een ronde kunnen racen. Of stond de auto in een gunstigere hoek om die auto sneller weg te krijgen. Volgens mij duurde het best lang in die een-na-laatste ronde om helemaal geen herstart meer te doen.