Blancpain GT Series 2015

Gestart door Sphinx, 05 april 2015 - 10:56:35

« vorige - volgende »

Edwin90

Leuke race inderdaad. Wel jammer dat niet alles op Youtube getoond werd. Dat je de nacht niet uitzend snap ik nog wel. Maar zondagmiddag tussen 1200 en 1400 er uit gaan is wel erg jammer. Daarna de GP van Hongarije gekeken en zodoende alleen het laatste half uur nog kunnen zien.

Miguel

Tussen 12 en 14 eruit, ja? Dan zal Hayfisher met maar één crew gefilmd hebben, wat toch wel wat jammer is voor zo'n groot evenement. 's Nachts was in het media centre onboards live te zien, dat was wel enorm vet, maar hoorde inderdaad dat de tv toen op zwart ging. Naja, als je maar 25 euro vraagt voor een weekend racen, heb je ook geen geld over om een grote tv productie ervan te maken (oftewel: kom naar het circuit want het kost geen drol).
Peace out yo.

Edwin90

Daar heb je zeker gelijk in. Wou dit jaar al gaan, maar kwam helaas wat tussen. Ga dit jaar denk ik nog WEC op de Ring kijken. Volgend jaar mss. 24u Spa.

Miguel

WEC op de Ring sla ik denk ik over. Of misschien even in de pits kijken tijdens de race, maar weinig zin om zes uur lang in de betonbak rond te hangen.
Peace out yo.

Sphinx

Het heeft héél lang geduurd, maar uiteindelijk heeft Lamborghini dan tóch de overwinning in de Blancpain Endurance race van Monza gekregen. Goed nieuws voor o.a. Jeroen Mul

http://www.blancpain-gt-series.com/news/526/fia-confirms-monza-victory-for-grasser-racing-team
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

SDG

Citaat van: Edwin90 op 10 augustus 2015 - 21:05:10
Daar heb je zeker gelijk in. Wou dit jaar al gaan, maar kwam helaas wat tussen. Ga dit jaar denk ik nog WEC op de Ring kijken. Volgend jaar mss. 24u Spa.

Ik ben zondag ook op de Ring te vinden.  ;)

Miguel

Ik blijkbaar ook. Op laatste moment gevraagd om wat fototjes te maken, dus vooruit ;)
Peace out yo.

-Nino-

Door deze klapper: afgelopen weekend in Misano doet Laurens Vanthoor aankomend weekend niet mee in Zandvoort:



Vanthoor mist Blancpain GT-finale op Zandvoort

Laurens Vanthoor zal komend weekend niet deel kunnen nemen aan de seizoensafsluiter van het Blancpain GT-kampioenschap op Circuit Park Zandvoort. De teamgenoot van Robin Frijns heeft een gebroken heup en gebroken been overgehouden aan een crash op het circuit van Misano afgelopen weekend.

Vanthoor crashte zaterdagavond op hoge snelheid van de baan met zijn Audi R8 LMS Ultra na een aanvaring met de HTP Bentley van Jules Szymkowiak. De Belg zou aanvankelijk alleen een verstuikte enkel hebben overgehouden aan de crash, maar verder onderzoek heeft uitgewezen dat de Audi WRT-coureur een breuk in zijn been en een dubbele breuk in zijn heup heeft opgelopen.

Vanthoor, de regerend kampioen in de Blancpain GT Series, zal door zijn blessure komend weekend niet deel kunnen nemen aan de seizoensfinale van het kampioenschap op het circuit van Zandvoort. De Vlaming gaat momenteel samen met teamgenoot Robin Frijns aan de leiding in het kampioenschap. Het duo heeft een voorsprong van 27 punten in het algehele Blancpain GT-kampioenschap. In de strijd om de Blancpain GT Sprint-titel hebben Frijns en Vandoorne slechts 8 punten voorsprong op HTP Bentley-rijders Maxi Buhk en Vincent Abril.

Het team van WRT heeft nog geen vervanger van Vanthoor aangewezen die dit weekend in Zandvoort samen met Frijns een team zal vormen. De Limburger maakt door het wegvallen van zijn geblesseerde teamgenoot alleen individueel nog kans op beide titels in het kampioenschap. Samen wist het duo dit jaar al vijf races te winnen.

Bron: RTL GP

gloudiesaurus

Wow een flinke klapper.

Jammer dat hij samen met Frijns de titel niet kan pakken op Zandvoort.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Dus Frijns gaat in zijn eentje de titel in ontvangst nemen?

Matthijs

Citaat van: Perton op 05 oktober 2015 - 23:38:45
Dus Frijns gaat in zijn eentje de titel in ontvangst nemen?
Eerst maar eens kijken of hij daadwerkelijk kampioen wordt. Want die kans is door deze (volstrekt onnodige) klapper flink kleiner.

Sphinx

De voorsprong van Frijns op Siedler en Seefried is nu 8 punten in de Sprint Series, maar in de GT Series (combinatieklassement van de Sprint en Endurance) staat Frijns op 27pt voorsprong. De Endurance titel ging eerder in de maand naar Nissan (Reip, Buncombe en Chiyo)

Wat die botsing betreft, Ik vraag me werkelijk af waarom Vanthoor al zo vroeg op Symkoviak instuurt. Volgende bocht ging naar links, was hij bang dat Jules hem teveel afkneep?
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

Citaat van: Sphinx op 06 oktober 2015 - 14:40:16
De voorsprong van Frijns op Siedler en Seefried is nu 8 punten in de Sprint Series, maar in de GT Series (combinatieklassement van de Sprint en Endurance) staat Frijns op 27pt voorsprong. De Endurance titel ging eerder in de maand naar Nissan (Reip, Buncombe en Chiyo)

Wat die botsing betreft, Ik vraag me werkelijk af waarom Vanthoor al zo vroeg op Symkoviak instuurt. Volgende bocht ging naar links, was hij bang dat Jules hem teveel afkneep?
Linkerwiel in het gras, auto trekt naar rechts, raakt de Bentley en dan de schuiver. Wat 'n harde klap... heup gebroken, niet best...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sphinx

Hahaha, hele slimme zet van Rinaldi Ferrari. Marco Seefried is niet beschikbaar voor de finale van de Sprint Series, daarom hebben ze Jeroen Bleekemolen als partner voor Norbert Siedler geregeld "Binnen vijf minuten" aldus Jeroen zelf.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/121177
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

Christoph Mies is door WRT Audi naar voren geschoven als partner van Robin Frijns in zijn jacht op twee titels in Zandvoort. De Duitser deelt normaal een Audi met Enzo Ide, maar de Italiaanse Belg was niet beschikbaar, dus heeft WRT Mies naar de #1 Audi gehaald en Frederic Vervisch en Nicki Thiim de kans gegeven de finale mee te rijden. Wordt het het weekend van de Supersubs (Bleekemolen vs Mies) of gaan Bentley Boys Maxi Buhk en Vincent Abril er als lachende derde mee lopen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!