Round 3: 2015 Grand Prix of China

Gestart door Zeeuw, 02 april 2015 - 15:11:26

« vorige - volgende »

Wie zal de race gaan winnen?

Rosberg
3 (20%)
Hamilton
7 (46.7%)
Raikonnen
2 (13.3%)
Vettel
3 (20%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

gloudiesaurus

Citaat van: Tuesday op 11 april 2015 - 16:32:12
Citaat van: gloudiesaurus op 11 april 2015 - 16:19:49
Sowieso is Verstappen meer een racer dan een kwalificeerder.
En de Toro Rosso schijnt een goede racepace te hebben.
Beloofd wat voor morgen, potentie voor de top 10 is er in ieder geval.
hij vergeleek zichzelf vorig jaar met Alonso, tot nu toe lijkt dat wel aardig te kloppen. (Nog) meer een racer dan een kwalificeerder. Schumacher had dat ook eigenlijk wel.

Hij vergeleek zichzelf toch niet met Alonso? Hij zag Alonso als zijn voorbeeld...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

#76
Citaat van: gloudiesaurus op 11 april 2015 - 17:07:16
Citaat van: Tuesday op 11 april 2015 - 16:32:12
Citaat van: gloudiesaurus op 11 april 2015 - 16:19:49
Sowieso is Verstappen meer een racer dan een kwalificeerder.
En de Toro Rosso schijnt een goede racepace te hebben.
Beloofd wat voor morgen, potentie voor de top 10 is er in ieder geval.
hij vergeleek zichzelf vorig jaar met Alonso, tot nu toe lijkt dat wel aardig te kloppen. (Nog) meer een racer dan een kwalificeerder. Schumacher had dat ook eigenlijk wel.
Hij vergeleek zichzelf toch niet met Alonso? Hij zag Alonso als zijn voorbeeld...
volgens mij wel hoor. Dat deed ie niet uit zichzelf, maar op de vraag van een journalist. http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315414/verstappen-ik-heb-dezelfde-rijstijl-als-alonso/

0634

Citaat van: Tuesday op 11 april 2015 - 16:26:10
Citaat van: Jeroen op 11 april 2015 - 15:44:39
Alles lijkt op een eenvoudige zege voor Hamilton.  Staat voor Rosberg en die is structureel iets langzamer en kan niet inhalen. Maar we kunnen verrast worden uiteraard.

Wel interessant om Max te volgen. Er zit meer in die wagen dan hij er vandaag uithaalde. Starten in het middenveld... ben benieuwd.
wat betreft Rosberg/Hamilton; dat gat was natuurlijk miniem vandaag en de afgelopen races kon Rosberg de pace van Hamilton wel matchen, dus wat dat betreft is er nog wel wat hoop. Het probleem is alleen dat Rosberg er met het matchen van de pace nooit voor gaat komen. Maar idd, wie weet worden we verrast. Misschien kan hij Hamilton eens een keer pakken bij de start?
Wat Max betreft; ik denk dat het lastig gaat worden, misschien 1 of 2 puntjes. Het vorige weekend waren ze het 4e team, nu lijken ze ineens weer het 7e team. Maar Max maakt vooral indruk in de races, dus misschien kan ie wel op eigen kracht de top 10 in rijden.

1 of 2 puntjes lijkt me prima.

BMW.WilliamsF1

Auto bij de start uit de ellende houden en gewoon foutloos rijden, dan moeten punten zeker kunnen. Maar 7e wordt lastig denk ik. 9e of 10e dan heeft ie t goed gedaan :)

gloudiesaurus

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 12 april 2015 - 00:53:16
Auto bij de start uit de ellende houden en gewoon foutloos rijden, dan moeten punten zeker kunnen. Maar 7e wordt lastig denk ik. 9e of 10e dan heeft ie t goed gedaan :)

Zeker als hij dan ook nog Sainz voor blijft... Daar mag hij voor tekenen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Zagen jullie die actie van max . Echt sterk !

SanderD

Zo dat was net eventjes close zeg. Maar Max is lekker bezig en rijdt toch maar weer mooi in de punten.

Perton

Mwoah het is ook niet alsof ie perfect de apex pakte. Als Maldonado of Pérez een dergelijke actie had gemaakt en de verdedigende coureur had gewoon ingestuurd, hadden veel mensen de schuld van de botsing bij Maldonado of Pérez gelegd ;).

Ik vond het een vrij risicovolle actie van Max, want je bent wel héél erg afhankelijk van het feit dat de andere coureur niet instuurt. Ben je in zekere zin altijd natuurlijk, maar bij dergelijke acties wel meer denk ik.


Begrijp me overigens niet verkeerd, ik geniet enorm van zulke acties en vind dat coureurs in het algemeen veel meer van zulke inhaalacties moeten plaatsen.

FolkertE

Was wel erg close. Maar mooie moves van Max. Leuke Race en Ferrari blijft goed bij. Kan nog leuk worden dit seizoen.

Sabai

Ik bedoelde  meer de actie na de start op de rbr

Perton

Oké, had ik niet door, sorry :P

Maar om op mijn eigen post terug te komen: ik vond de actie op Nasr in dat opzicht wat geslaagder. Daar leek ie minder door te schieten en de boel echt onder controle te hebben. Mooie actie.

Sabai

Is Rosberg vergeten dat je moet inhalen als je sneller bent dan je voorganger

Pancake Shield

Zou er nou iemand bij Red Bull met z'n kop tegen een muur aan het slaan zijn? Hoe het ook afloopt Verstappen toont wel opnieuw aan dat de Toro Rosso beter is dan Red Bull.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Citaat van: Sabai op 12 april 2015 - 08:40:45
Is Rosberg vergeten dat je moet inhalen als je sneller bent dan je voorganger
op zich heeft hij een punt, want ik denk dat Lewis weer bezig is met het sparen van de banden en brandstof en hopen dat Vettel dichterbij komt. Je zag het de eerste stint ook, Hamilton ging aan het einde van zijn stint ineens snelste ronden neer zetten.

SanderD

Red Bull zal na afloop van de race weer lekker klagen op Renault maar de wagen zelf deugt gewoon niet.