Round 3: 2015 Grand Prix of China

Gestart door Zeeuw, 02 april 2015 - 15:11:26

« vorige - volgende »

Wie zal de race gaan winnen?

Rosberg
3 (20%)
Hamilton
7 (46.7%)
Raikonnen
2 (13.3%)
Vettel
3 (20%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

SanderD

Nou wat een goede tijden weer. Ze staan weer stijf achteraan. Ik ben en blijf sceptisch en ben al blij als ze met beide wagens de finish halen, op welke plek dan ook.

0634

Citaat van: janke op 11 april 2015 - 07:33:52
Citaat van: Jeroen op 10 april 2015 - 22:58:36
ik ook. Maar dit weekend al?

Dat heb ik nooit gezegd, maar het zal volgens mij echt niet lang meer duren. En ja, waarom dit weekend al niet?

Niet snel genoeg, niet betrouwbaar genoeg.

0634

Citaat van: FolkertE op 11 april 2015 - 09:02:40
Citaat van: janke op 11 april 2015 - 07:33:52
Citaat van: Jeroen op 10 april 2015 - 22:58:36
ik ook. Maar dit weekend al?

Dat heb ik nooit gezegd, maar het zal volgens mij echt niet lang meer duren. En ja, waarom dit weekend al niet?

Precies, ik snap de verontwaardiging ook niet helemaal. Het is goed mogelijk, want Mclaren laat goede tijden zien. Een goede race en ze kunnen naar p10 rijden.

Met heel veel uitvallers ja. Die auto is totaal niet geschikt (nog) voor P10. Dat zien jullie toch ook? Jullie kijken toch ook door een incidentele P11 met testen heen?

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 11 april 2015 - 10:05:40
Citaat van: FolkertE op 11 april 2015 - 09:02:40
Citaat van: janke op 11 april 2015 - 07:33:52
Citaat van: Jeroen op 10 april 2015 - 22:58:36
ik ook. Maar dit weekend al?

Dat heb ik nooit gezegd, maar het zal volgens mij echt niet lang meer duren. En ja, waarom dit weekend al niet?

Precies, ik snap de verontwaardiging ook niet helemaal. Het is goed mogelijk, want Mclaren laat goede tijden zien. Een goede race en ze kunnen naar p10 rijden.

Met heel veel uitvallers ja. Die auto is totaal niet geschikt (nog) voor P10. Dat zien jullie toch ook? Jullie kijken toch ook door een incidentele P11 met testen heen?
Ik zeg ook niet dat het een garantie is, maar vt 1 en 2 waren toch best bemoedigen. Het had mogelijk kunnen zijn. Ik vond de snelheid er best bemoedigend uitzien en Mclaren is volgens eigen zeggen beter in de race. Al zijn punten nu natuurlijk best lastig.

Zeeuw



Groot verschil tussen de tijden uit de FP en de Kwali vind ik persoonlijk.

robbert

ja, en mercedes terug oppermachtig. Wordt dus een 1-2 voor de mercedessen. Vettel zal wel 3de eindigen

FolkertE

Word een spannende race tussen Ferrari en Williams denk ik, maar Ferrari heeft wel een erg goede race pace, zelfs in vergelijking met Mercedes denk ik. Maar ze zullen in de eerste stint te veel verliezen om kans te maken. Op de mediums lijken ze bij te blijven, maar op de softs verliezen ze behoorlijk wat.

Sabai

Ik denk dat de Mercedes boys zich best zorgen over Ferrari mogen maken. Racepace was vrijdag nagenoeg gelijk en China is niet makkelijk voor de banden. En Ferrari ziet er wat dat betreft beter uit.

0634

Mwah het verschil is best flink. Ferrari zal er dichter op zitten maar ik denk niet dicht genoeg. Het is niet zo warm dus Mercs banden zullen niet heel hard slijten.

gloudiesaurus

Ik denk dat de voorsprong van Mercedes groot genoeg is...
Het verschil tussen Hamilton en Rosberg is wel klein. Daar ben ik morgen benieuwd naar.

Ben ook benieuwd wat Verstappen kan laten zien. Voor Sainz, zeker niet slecht, maar er zat meer in.
Jammer dat hij Q3 niet haalde.

Maar Verstappen zegt een goede race pace te hebben dus wie weet?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

het gat is idd toch nog vrij groot, in racepace zal het minder zijn, maar kan me niet voorstellen dat het genoeg is om het Mercedes lastig te maken. Voor strijd om de overwinning zullen we het toch van Rosberg moeten hebben ben ik bang dus ook dat beloofd weinig goeds. Wel gaaf trouwens dat het zo dicht bij elkaar zit in het middenveld. Ook McLaren lijkt aansluiting te hebben, al zullen ze het in de race toch wel wat moeilijker krijgen denk ik.

0634

Alles lijkt op een eenvoudige zege voor Hamilton.  Staat voor Rosberg en die is structureel iets langzamer en kan niet inhalen. Maar we kunnen verrast worden uiteraard.

Wel interessant om Max te volgen. Er zit meer in die wagen dan hij er vandaag uithaalde. Starten in het middenveld... ben benieuwd.

gloudiesaurus

Sowieso is Verstappen meer een racer dan een kwalificeerder.
En de Toro Rosso schijnt een goede racepace te hebben.
Beloofd wat voor morgen, potentie voor de top 10 is er in ieder geval.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 11 april 2015 - 15:44:39
Alles lijkt op een eenvoudige zege voor Hamilton.  Staat voor Rosberg en die is structureel iets langzamer en kan niet inhalen. Maar we kunnen verrast worden uiteraard.

Wel interessant om Max te volgen. Er zit meer in die wagen dan hij er vandaag uithaalde. Starten in het middenveld... ben benieuwd.
wat betreft Rosberg/Hamilton; dat gat was natuurlijk miniem vandaag en de afgelopen races kon Rosberg de pace van Hamilton wel matchen, dus wat dat betreft is er nog wel wat hoop. Het probleem is alleen dat Rosberg er met het matchen van de pace nooit voor gaat komen. Maar idd, wie weet worden we verrast. Misschien kan hij Hamilton eens een keer pakken bij de start?
Wat Max betreft; ik denk dat het lastig gaat worden, misschien 1 of 2 puntjes. Het vorige weekend waren ze het 4e team, nu lijken ze ineens weer het 7e team. Maar Max maakt vooral indruk in de races, dus misschien kan ie wel op eigen kracht de top 10 in rijden.

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 11 april 2015 - 16:19:49
Sowieso is Verstappen meer een racer dan een kwalificeerder.
En de Toro Rosso schijnt een goede racepace te hebben.
Beloofd wat voor morgen, potentie voor de top 10 is er in ieder geval.
hij vergeleek zichzelf vorig jaar met Alonso, tot nu toe lijkt dat wel aardig te kloppen. (Nog) meer een racer dan een kwalificeerder. Schumacher had dat ook eigenlijk wel.