Sepang: Man vd Race

Gestart door Kootje, 29 maart 2015 - 12:57:30

« vorige - volgende »

Er kon er maar eentje winnen, maar wie vond jij het beste?

Vettel
19 (70.4%)
Hamilton
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Räikkönen
2 (7.4%)
Bottas
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Verstappen
6 (22.2%)
Sainz jr.
0 (0%)
Kvyatt
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Iemand anders, namelijk: ...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 27

Poll gesloten: 12 april 2015 - 12:57:30

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 april 2015 - 17:55:26
Ik denk het wel, toch? Alleen is het natuurlijk bijna niet te doen.

Verder beetje gekke discussie, no offence, maar aangezien Ericsson zich gewoon voor Q3 kwalificeerde, hoefde Raikkonen hem helemaal niet in te halen om dat ook te doen. Gewoon het gat niet groter laten worden was genoeg geweest.
Volgens mij mag je inderdaad ook inhalen wanneer je kan. Zou ook niet weten waarom het niet zou mogen als je allebei in je snelle ronde zit.

Maar goed, de discussie was ook wel wat gek inderdaad, want het zal niks meer blijven dan "Wat als" Maar ik raakte een beetje gepikkeerd door de verwijten die ik kreeg en reageerde daar zeker niet tof op, dus daarvoor ook mijn excuus.
Maar ik denk dat dat ook wel het probleem was voor Kimi, hij zat precies tussen 2 rijders in en verloor net wat te veel tijd achter Ericsson, om door te stromen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik niet zeker weet hoe het er bij Ferrari aan toeging op het moment van naar buiten sturen, maar op de Beeb of bij sky zeiden ze dat Ferrari te laat was met Kimi naar buiten te sturen.

0634

Ik heb geen idee wanneer ze hem precies naar buiten stuurden en of dat goed was, maar als de man voor je Q3 haalt, kan je lastig zeggen dat hij je ophield. Ericsson reed gewoon harder dan Kimi onder dezelfde omstandigheden. Dat mag Kimi zichzelf kwalijk nemen (kan gebeuren hoor, maar wel aan de rijder gerelateerd).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 01 april 2015 - 17:55:26
Ik denk het wel, toch? Alleen is het natuurlijk bijna niet te doen.

Verder beetje gekke discussie, no offence, maar aangezien Ericsson zich gewoon voor Q3 kwalificeerde, hoefde Raikkonen hem helemaal niet in te halen om dat ook te doen. Gewoon het gat niet groter laten worden was genoeg geweest.
je mag een andere coureur niet hinderen tijdens een snelle ronde. Daar is bij inhalen toch wel vaak sprake van. Ik neem aan dat in zo'n  geval de verantwoordelijkheid ligt bij de achterste coureur, die moet zorgen voor voldoende afstand bij het aanvangen van zn ronde.
Wat betreft Ericsson/Raikkonen. Raikkonen wist op dat moment natuurlijk niet dat Ericsson snel genoeg was voor Q3. Maar hij had wel meer afstand moeten nemen voor zn flying lap natuurlijk en idd sowieso moeten zorgen dat het gat met Ericsson in die flying lap niet groter werd.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 01 april 2015 - 18:09:54
Ik heb geen idee wanneer ze hem precies naar buiten stuurden en of dat goed was, maar als de man voor je Q3 haalt, kan je lastig zeggen dat hij je ophield. Ericsson reed gewoon harder dan Kimi onder dezelfde omstandigheden. Dat mag Kimi zichzelf kwalijk nemen (kan gebeuren hoor, maar wel aan de rijder gerelateerd).
Hij was 5e in de rij, achter hem waren 6 coureurs sneller. Enorme blunder van Ferrari dus ;)

0634

Nou ja, dat betekend niet dat er niet een beter moment is geweest. Maar echt heel slecht was het dus sowieso inderdaad niet.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 april 2015 - 18:09:54
Ik heb geen idee wanneer ze hem precies naar buiten stuurden en of dat goed was, maar als de man voor je Q3 haalt, kan je lastig zeggen dat hij je ophield. Ericsson reed gewoon harder dan Kimi onder dezelfde omstandigheden. Dat mag Kimi zichzelf kwalijk nemen (kan gebeuren hoor, maar wel aan de rijder gerelateerd).
Nou ja, als je echt veel sneller bent, maar je komt er niet voor bij en moet een andere lijn rijden, kan je best genoeg tijd verliezen om niet even snel of sneller te zijn dan je voorganger. In die zin kan Ericsson hem wel degelijk ( terecht en onbedoeld ) hebben op gehouden. En ja, Kimi is zeker ook niet onschuldig en volledig slachtoffer van de weersomstandigheden, maar heel veel kan je hem niet kwalijk nemen. Veel tijd en ruimte had hij ook niet. Veel meer afstand kon hij ook niet laten op Ericsson, want daar achter zaten Hamilton en Verstappen en als er regen dreigt, wil je het liefst zo snel mogelijk een tijd neer zetten anders bestond de kans dat hij door de regen werd gepiepeld.

Dat er 6 rijders achter hem een snellere tijd neer zette, zegt meer over de weersomstandigheden, dan over Kimi die niet snel genoeg was en last had van het in het groepje rijden. Die 6 rijders die sneller gingen, waren ook allemaal sneller dan Ericsson.
Laat ik het zo zeggen, als Zelfs Hamilton in een super Mercedes bijna gepiepeld werd, kan ik me best voorstellen dat die Ferrari net niet snel genoeg was om achter een langere auto een tijd neer te zetten die snel genoeg was voor de top 10. Raikkonen zat midden in dat groepje van 4 die samen over de finish kwamen, dan vind ik het wel logisch dat je gewoon tijd verliest achter een langzamere auto.
Wat volgens mij het probleem is, is dat Kimi wel ruim achter Markus reed maar te snel in liep om een compleet vrije ronden te rijden.

0634

Nou sorry, maar Kimi moet in die Ferrari gewoon Q3 rijden. De auto's om hem heen verbeterden zich, dus er was geen enkele reden omdat in zo'n beetje de beste wagen van het veld niet te doen.

Nou kan het gewoon gebeuren onder die omstandigheden hoor, een klein moment en je bent gezien, maar ik snap niet dat er in allerlei bochten worden gewrongen om het maar niet Kimi's schuld te laten zijn.

De mensen om hem heen verbeterden zich. Dus het zat in de baan. De auto voor hem deed het ook. Dus hij werd niet opgehouden. Tja. Dan blijft er maar één reden over.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 april 2015 - 18:51:35
Nou sorry, maar Kimi moet in die Ferrari gewoon Q3 rijden. De auto's om hem heen verbeterden zich, dus er was geen enkele reden omdat in zo'n beetje de beste wagen van het veld niet te doen.

Nou kan het gewoon gebeuren onder die omstandigheden hoor, een klein moment en je bent gezien, maar ik snap niet dat er in allerlei bochten worden gewrongen om het maar niet Kimi's schuld te laten zijn.

De mensen om hem heen verbeterden zich. Dus het zat in de baan. De auto voor hem deed het ook. Dus hij werd niet opgehouden. Tja. Dan blijft er maar één reden over.
Ik wil ook niet zeggen dat Kimi zelf onschuldig is en 100% slachtoffer is geworden, want hij had gewoon Ericsson moeten in halen en snelle tijd moeten neer zetten. Maar je kan hem ook niet alles verwijten. Want voor zo ver ik begreep, was het Ferrari die te laat was met Kimi naar buiten te sturen. Het zat zeker in de baan, dat klopt. En ik wring me ook zeker niet in allerlei bochten Om Kimi vrij te spreken, maar ik geef wel aan dat er wel omstandigheden waren die het gewoon erg lastig voor hem maakte.

0634

Naja, het weer vooral. Het is verraderlijk rijden onder dat soort omstandigheden. Een moment en je tijd is naar de kloten. Dus ik zal het hem niet kwalijk nemen want volgende keer is het een ander. Maar het blijft m.i. een puur rijder-gerelateerde fout.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 april 2015 - 19:06:42
Naja, het weer vooral. Het is verraderlijk rijden onder dat soort omstandigheden. Een moment en je tijd is naar de kloten. Dus ik zal het hem niet kwalijk nemen want volgende keer is het een ander. Maar het blijft m.i. een puur rijder-gerelateerde fout.
Maar ja, wat ik zag is dat Kimi eerst afstand nam om ruimte te creëren voor een snelle ronde zonder hinder en dat hij inliep op Ericsson omdat hij werd gepushed door Hamilton en Ericsson kwam precies op het begin van het 2de rechtestuk voor Kimi en dan zit je een hele ronde achter die rijder en is het lastig te zeggen hoe ver hij achter Ericsson reed en hoeveel tijd hij verloor achter Ericsson. Maar goed, volgens mij zijn we het in de basis wel eens, maar leggen we de schuld net iets anders neer.
Is het de fout van Kimi dat hij Ericsson niet voor bij komt en een snelle tijd rijd? Ja, maar dat kan je hem niet 100% verwijten want is het zijn schuld dat hij in die situatie kwam? In mijn ogen niet dus daarom vind ik niet dat je het hem helemaal kan verwijten niet in Q3 te zijn gekomen. En inderdaad,het weer weer. ;)

0634

Laat ik het anders stellen dan: als er iemand iets te verwijten valt, is het Kimi. Niemand anders.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 april 2015 - 20:03:46
Laat ik het anders stellen dan: als er iemand iets te verwijten valt, is het Kimi. Niemand anders.
Mag ik daar uit opmaken dat je niemand iets verwijt nu, maar als je iemand moet verwijten, je Kimi kiest?

0634

Dat is wat ik zeg: in deze omstandigheden neem ik een rijder niet zo veel kwalijk als het eens een keertje misgaat. Dus ik verwijt het hem niet. Maar het blijft zijn eigen fout en van niemand anders.

Perton

Citaat van: Jeroen op 01 april 2015 - 21:20:39
Dat is wat ik zeg: in deze omstandigheden neem ik een rijder niet zo veel kwalijk als het eens een keertje misgaat. Dus ik verwijt het hem niet. Maar het blijft zijn eigen fout en van niemand anders.
Ik heb me m meerdere redenen niet bemoeid met de discussie, maar dit is zo'n beetje de volledige samenvatting van wat ik er van vind.

FolkertE

Ok, dan ben ik het met je eens. Maar Ferrari is verantwoordelijk voor het niet op tijd naar buiten sturen van Kimi.
Bring on China.