Sepang: cijfer voor de race

Gestart door 0634, 29 maart 2015 - 11:11:12

« vorige - volgende »

Vonden we ervan?

10
1 (5.3%)
9
4 (21.1%)
8
12 (63.2%)
7
2 (10.5%)
6
0 (0%)
5
0 (0%)
4
0 (0%)
3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

0634

Ik ga voor een dikke 8. Prima race!

Perton

Ik ook. Ik twijfelde een beetje tussen de 8 en de 9, maar daarvoor had de strijd om de zege iets minder een anti-climax moeten zijn dan het uiteindelijk was door de harde banden van Hamilton. Maar voor de rest was het een prima race.

Jehoentelaar

8. Alleen het laatste deel was wat minder maar verder uitstekend vermaakt.

Kootje

8

Race was geen moment saai, enige dat ontbrak was 'n echt gevecht om de eerste plaats.

Pancake Shield

Goeie race, mooie gevechten ook om de kop.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634


Sabai

Een 10!

Normaal een 9 maar een punt extra voor Vettel en Max die echt een geweldige race hebben laten zien.

Franky R.

Ik waak na Melbourne voor een te hoog cijfer, maar dit was een goede 8 waard.

FolkertE

Dikke 8,5. Ik twijfel of ik het naar boven of naar beneden af rond. Mercedes fouten heeft de race gemaakt, kijken of Ferrari volgende race het zelfde kan doen.

Kootje


0634

Citaat van: Kootje op 29 maart 2015 - 11:50:13
Welke Mercedes fouten?

Naja, die tactiek was niet de juiste, maar er wordt wel heel makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat Ferrari vandaag ontzettend snel was. In racepace niks minder dan Merc.

gloudiesaurus

9

Geweldige race!

Vettel die eindelijk weer wint. Volop actie. En de eerste punten voor Max!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

9/10

Wat een verademing na die optocht twee weken geleden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Jeroen op 29 maart 2015 - 11:52:06
Citaat van: Kootje op 29 maart 2015 - 11:50:13
Welke Mercedes fouten?

Naja, die tactiek was niet de juiste,

Tsja, maar om die tactiek nu als fouten te benoemen gaat mij wat ver. Die 3-stops strategie was nodig vanwege 'n te hoge bandenslijtage, wat weer veroorzaakt werd door onbalans in de auto. Dan zou je kunnen stellen dat ze de foute afstelling gekozen hebben, maar ja ... die afstelling bracht ze wel pole.

Nee ... enige "fout" die ze gemaakt hebben is Lewis in z'n laatste stint op de hardste compound weg te sturen. Echter vond ik hun antwoord op Lewis' opmerking: "Guys, you fitted the wrong tyres." afdoende genoeg om dat niet als fout te zien.


Citaatmaar er wordt wel heel makkelijk voorbij gegaan aan het feit dat Ferrari vandaag ontzettend snel was. In racepace niks minder dan Merc.

Precies, dat werd mede gedemonstreerd door Kimi die van achteraf naar P4 wist te rijden. Die Ferrari is gewoon goed en Maleisiƫ is altijd goed voor Ferrari.

Perton

Misschien is het achteraf een 'fout' geweest om tijdens SC te stoppen, dan had je qua slijtage die 3e stop niet hoeven te hebben gehad. Ik weet niet of dat echt zo is, daarvoor heb ik de slijtage in het begin van de race te weinig in de gaten hebben gehouden. Maar goed, dan is het eerder gegokt en verloren (of gegokt en gewonnen voor Ferrari) dan een fout.

Maar dat heb je met safety car-situaties, achteraf is makkelijk praten. Ze hebben toen een beslissing gemaakt en hebben de race niet gewonnen. Dat kan soms.