Red Bull dreigt met vertrek uit Formule 1

Gestart door gloudiesaurus, 15 maart 2015 - 15:18:58

« vorige - volgende »

Sabai

Horner heeft wel een punt dat de FIA de afgelopen jaren er aĺles aan gedaan heeft om de dominantie van RBR in te perken door de regels te veranderen.  De dubbele diffuser, engine mapping en de uitlaten. En nu doet de FIA niks. Is wel iets om je vraagtekens bij te zetten.

Maikel0230

Het valt wel op, enkele uren na de race hebben we de volgende topics.

-Red Bull dreigt met vertrek uit Formule 1
-STR in de verkoop ?

Teken aan de wand dat het misschien toch wel menens is?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

KVDracer

Dat ze met Renault om tafel gaan zitten om te zien wat ze kunnen doen om de motor te verbeteren en de prijs naar beneden te halen.
Binnen twee jaar wordt er toch terug van alles veranderd, dat ze dan zien dat ze mee zijn en voorin meedoen. En anders moeten ze maar op zoek gaan naar een nieuwe motorleverancier. Een samenwerking met Cosworth bijvoorbeeld.
Maar ik haat mensen die direct roepen dat ze zich terugtrekken en de competitie niet eerlijk is als ze een paar jaar niet voorin kunnen meedoen. Dan moesten Ferrari, McLaren, Williams allang vertrokken zijn.

Jozef

Citaat van: Sabai op 15 maart 2015 - 21:38:57
Horner heeft wel een punt dat de FIA de afgelopen jaren er aĺles aan gedaan heeft om de dominantie van RBR in te perken door de regels te veranderen.  De dubbele diffuser, engine mapping en de uitlaten. En nu doet de FIA niks. Is wel iets om je vraagtekens bij te zetten.

Veel geblaat maar weinig wol (niet zozeer van jou, vooral van Horner). Doe een voorstel, geef iets, iets dat ze zouden moeten verbieden volgens jou.

Horner probeerde het dus al eerder op de dag, maar kwam niet verder dan "beperk het vermogen van de Mercedes". Tja. ::)

Jozef

Citaat van: KVDracer op 15 maart 2015 - 21:41:35
Maar ik haat mensen die direct roepen dat ze zich terugtrekken en de competitie niet eerlijk is als ze een paar jaar niet voorin kunnen meedoen. Dan moesten Ferrari, McLaren, Williams allang vertrokken zijn.

Hear, hear! Dit is dus het onderscheid tussen een frisdrankfabriek en een echt raceteam.

Sabai

Citaat van: Jozef op 15 maart 2015 - 21:59:15
Citaat van: Sabai op 15 maart 2015 - 21:38:57
Horner heeft wel een punt dat de FIA de afgelopen jaren er aĺles aan gedaan heeft om de dominantie van RBR in te perken door de regels te veranderen.  De dubbele diffuser, engine mapping en de uitlaten. En nu doet de FIA niks. Is wel iets om je vraagtekens bij te zetten.

Veel geblaat maar weinig wol (niet zozeer van jou, vooral van Horner). Doe een voorstel, geef iets, iets dat ze zouden moeten verbieden volgens jou.

Horner probeerde het dus al eerder op de dag, maar kwam niet verder dan "beperk het vermogen van de Mercedes". Tja. ::)

Door bijvoorbeeld bepaalde onderdelen zoals het ERS standaard te maken. Daarmee brengen ze de kosten terug en komen de prestatie niveaus dichter bij elkaar.

Perton

Om te reageren op Tuesday en Jeroen. Uiteraard heeft Red Bull (los van de stijl waarop inderdaad) de afgelopen jaren een prima rol vervuld in de Formule 1. Interessante technische oplossingen, talent gebracht. Dat klopt. Maar dat hadden Tyrrell, Lotus en Brabham ook. En behalve soms uit nostalgische gevoelens worden die teams ook niet zo gemist. Natuurlijk zijn die op een andere manier uit de sport verdwenen dan Red Bull eventueel zou doen, maar uiteindelijk komen we er wel overheen. Deden we ook toen Schumacher stopte.

De Mercedes-dominantie is ook niet eeuwig en je hebt genoeg teams die dat gat van Red Bull kunnen opvangen. Williams als ze hun lijn van afgelopen jaar en dit jaar weten voort te zetten, Ferrari als ze eindelijk hun zaakjes weer eens op orde krijgen, McLaren zodra de Honda het gewoon doet, misschien dat fabrieksteam van Renault en heel misschien dat Lotus een beetje kan groeien. Qua strijd op de baan heeft Red Bull wat dat betreft niet écht een meerwaarde.

Sabai, de reden dat de FIA niets doet is in mijn ogen heel simpel: Newey zocht altijd de grijze gebieden op en deed dingen waarvan de FIA daarna dacht: oké, dat was eigenlijk niet wat we voor ogen hadden met onze regels. Mercedes heeft dat soort dingen naar mijn weten niet. Die hebben daar gewoon een topprestatie geleverd. Zoveel vraagtekens hoeven er dan ook niet bij te worden gezet, omdat het vrij simpel te verklaren is waarom de FIA nu 'niets' doet.

Maikel0230

Van Adam Cooper

CitaatAdam Cooper ‏@adamcooperF1 20 min.20 minuten geleden Melbourne, Victoria

C Horner assured me @redbullracing won't be sold, H Marko says it could... Here's the story, plus Audi's role: http://adamcooperf1.com/2015/03/15/horner-denies-that-mateschitz-wants-to-sell-rbr-as-audi-waits-in-wings/ ...
47 retweets 27 favorieten

Adam Cooper ‏@adamcooperF1 22 min.22 minuten geleden Melbourne, Victoria

A lot going on in the Red Bull camp as Dietrich Mateschitz is losing patience, and Audi waits in the wings as a potential buyer of RBR

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Enigszins verwant aan dit hele verhaal is dat het moederbedrijf, ofwel Red Bull zelf, op andere gebieden steeds meer en meer geld aan het uitgeven is. Ze werken hard aan een succesvolle club in de Bundesliga en daar heb je ook een aardige zak centen voor nodig. Hoeft niet de aanleiding te zijn voor een eventueel einde van het team, maar het kan meespelen.

rafael25

Er werden slechts enkele veranderingen doogevoerd om de red bull wat af te remmen. maar in feite was de basis van 2010 tot 2014 hetzelfde. Red bull moet is wat minder zeiken en wat meer werken, zeker op een circuit wat de mercedessen als een handschoen past en red bull totaal niet.
4 jaar winnen ze en na ÉÉN f***ing jaar 2e te zijn geworden dreigen ze met stoppen?! flikker dan maar op hoor horner, slechte verliezers.

en sorry voor taalgebruik

rafael25

Lees wat Jean Todt zei vorige jaar":
De 68-jarige zegt hierover: "Het komt op mij over alsof de heren hun kritiek gebruiken om met de politiek hun eigen zaak recht te praten." Waarna de Jean Todt vervolgt: "Heeft een van de deelnemers vorig jaar geklaagd toen Red Bull alles won? Mercedes, Renault en Ferrari weten al vijf jaar welke motoren vanaf 2014 zouden komen. Daarbij heeft Mercedes simpelweg het beste werk gedaan. Dat gebeurt in de autosport."-Jean Todt

Pancake Shield

Grappig dat Audi dan (voor de zoveelste keer) in die zaak betrokken wordt. Nou, ja veel geschreeuw en weinig wol. Mateschitz is gewoon verveeld dat hij niet nog een beker kan toevoegen aan zijn kast en wil daarom nu niks meer ermee te maken hebben.

Plus zoals Cooper al in zijn stuk zegt, mocht het een scheiding worden tussen Renault en Red Bull, wat dan? Mercedes levert al aan genoeg mensen. Ferrari en RB hebben een beetje een moeilijk huwelijk, plus het feit dat RB eigenlijk een directe concurrent van Ferrari zelf is zal ook niet mee helpen. Heb je Honda nog, maar je die motor maakt geen al te beste reclame voor zichzelf nu. Dus RB en Renault zijn een beetje tot elkaar veroordeeld.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Zeeuw

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat Audi (of VAG onder welke vlag dan ook) in de F1 gaat meestrijden. Al jaren gaan die geruchten, maar worden steeds braaf genegeerd/ontkend. Denk dat er op dit moment ook geen meerwaarde zou zijn voor deelname gezien de dominantie van Mercedes.

Overigens vind ik dat een concern als VAG er eigenlijk wel thuishoort als je ziet welke merken het allemaal aan boord heeft. Maar Toyota heeft laten zien dat het niet zo eenvoudig is, wat wel af zal schrikken.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 15 maart 2015 - 21:38:57
Horner heeft wel een punt dat de FIA de afgelopen jaren er aĺles aan gedaan heeft om de dominantie van RBR in te perken door de regels te veranderen.  De dubbele diffuser, engine mapping en de uitlaten. En nu doet de FIA niks. Is wel iets om je vraagtekens bij te zetten.
Het verschil is dat er bij RBR mogelijk iets illegaals was. Of het waar was of niet, dat speelt nu niet bij Mercedes. Tot nu toe is alles legaal en zou ingrijpen van de FIA nooit goed gepraat kunnen worden. Bij Red Bull kon dat wel, omdat ze daar het reglement hebben verduidelijkt. En Red Bull wist dat zij op het randje zaten, maar hadden soms geluk en soms niet. Flexi wings kwam er wel door en de vermeende buigbare vloer ook.

sjakie

Citaat van: gloudiesaurus op 15 maart 2015 - 15:28:44
Al is er wel een groot verschil. Ferrari = Formule 1. Ze kunnen niet zonder elkaar. Terwijl Red Bull wel zonder de Formule 1 zou kunnen denk ik...

Ferrari heeft F1 meer nodig dan F1 Ferrari. Als Ferrari zou verdwijnen zouden ze niet gemist worden.

Maar wat betreft Red Bull: Adrian Newey heeft zich een beetje teruggetrokken omdat hij vindt dat het meer en meer een motorformule is geworden. Daar zit wat in.
Maar wat lees ik afgelopen weekeinde: Christian Horner pleit voor een verbod op windtunneltests.

Het is het een of het ander zou ik zeggen. Als je windtunnel tests verbiedt hou je zeker alleen een motorformule over...