Red Bull dreigt met vertrek uit Formule 1

Gestart door gloudiesaurus, 15 maart 2015 - 15:18:58

« vorige - volgende »

0634

Die zijn er wel hoor. Mateschitz zelf. Mallya.

Jehoentelaar

Niet heel vreemd. Races kunnen een uithangbord zijn voor het land of de stad waar de sjeik gevestigd is. Dergelijke projecten gaan ook vrijwel altijd in nauwe samenwerking met de lokale overheden. Met een raceteam gaat dat niet.

Verder denk ik dat een race een veiligere investering is dan een team. Die toeschouwers komen wel, prestaties niet altijd.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 22 maart 2015 - 23:53:24
Niet heel vreemd. Races kunnen een uithangbord zijn voor het land of de stad waar de sjeik gevestigd is. Dergelijke projecten gaan ook vrijwel altijd in nauwe samenwerking met de lokale overheden. Met een raceteam gaat dat niet.

Verder denk ik dat een race een veiligere investering is dan een team. Die toeschouwers komen wel, prestaties niet altijd.


Behalve bij de Duitse Grand Prix... :P
;)

Jehoentelaar

De Sjeik van Mannheim is dan ook al een tijdje geleden afgezet. ;)

Franky R.


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Nou ik moet wel zeggen dat Red Bull ook echt geen moment overslaat om Renault openlijk te dissen. Snap dat Renault, die ze ook gewoon mede aan vier titels heeft geholpen, daar onderhand wel genoeg van heeft.

Pancake Shield

Nou ja, het moet toch wel nu in een keer heel goed gaan, anders zie ik dit sowieso niet meer goed komen. En als ik dan Renault was en weet dat Toro Rosso volgend jaar eventueel van mij is, zou ik niks meer doen aan de huidige motor. En dan gewoon alles richten op het eigen team in 2016. En Red Bull? Jammer maar helaas, einde verhaal.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Str schijnt minder problemen met de motor te hebben en zelfs iets beter te zijn dan de rbr. Of dat waar is? Geen idee.

Franky R.

Citaat van: FolkertE op 25 maart 2015 - 13:30:00
Str schijnt minder problemen met de motor te hebben en zelfs iets beter te zijn dan de rbr. Of dat waar is? Geen idee.


Het chassis van STR is in ieder geval wel een stuk conservatiever ontworpen.
http://www.gppits.net/nieuws/toro_rosso_en_red_bull_delen_geen_gegevens/

Sabai

#145
CitaatRenault overweegt vertrek uit Formule 1 na kritiek .

27-3-15 - 13:42  bron: ANP

Het Franse autobedrijf Renault overweegt serieus een vertrek uit de Formule 1 vanwege de zware kritiek op de motoren die het levert aan de renstallen Red Bull en Toro Rosso in de Formule 1. ,,We kijken naar verschillende opties en eruit stappen is er een van. Als we blijven voortmodderen, is dat heel slecht voor de reputatie van Renault'', zei technisch directeur Cyril Abiteboul vandaag bij de Grand Prix van Maleisië.
Renault ligt sinds de openingsrace in Melbourne op ramkoers met Red Bull. De motoren functioneerden totaal niet in de Grand Prix van Australië. De Rus Daniil Kviat viel al uit in de opwarmronde en Daniel Ricciardo werd in de race op een ronde achterstand gereden door winnaar Lewis Hamilton (Mercedes).

Abiteboul erkende de ondermaatse prestaties van de motor: ,,We blijven hard werken aan verbetering van de motor en ik geloof dat we nog altijd een betrouwbare partner zijn, maar we moeten wel goed nadenken over wat we nog meer kunnen doen. Een andere optie is dat we een renstal kopen.''


Hahaha Renault gaat het over de zelfde boeg gooien.

0634

Ik vind het constante gehak van de kopstukken van Red Bull op Renault ook wel wat ver gaan. Ze laten geen mogelijkheid ongebruikt. Renault is ook het team waar je vier jaar lang grote successen mee vierde. Nu lukt het even niet, dat kan ook eens gebeuren.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 27 maart 2015 - 18:05:50
Ik vind het constante gehak van de kopstukken van Red Bull op Renault ook wel wat ver gaan. Ze laten geen mogelijkheid ongebruikt. Renault is ook het team waar je vier jaar lang grote successen mee vierde. Nu lukt het even niet, dat kan ook eens gebeuren.

Yup samen winnen en samen verliezen. 

Perton

Dan wordt Red Bull pas écht een klantenteam, of die Ilien moet iets leuks van een Cosworth weten te maken.

Ik zou dat toch wel zonde vinden.

Ja, dat was mijn positieve post over Red Bull, waarvan ik er maximaal 1 per seizoen wil hebben. Dus vanaf nu ga ik ze alleen nog maar weer lekker afzeiken.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 27 maart 2015 - 18:05:50
Ik vind het constante gehak van de kopstukken van Red Bull op Renault ook wel wat ver gaan. Ze laten geen mogelijkheid ongebruikt. Renault is ook het team waar je vier jaar lang grote successen mee vierde. Nu lukt het even niet, dat kan ook eens gebeuren.

Ik ook... Ik snap ook niet dat de marketeers niet ingrijpen. Ik bedoel dit is toch voor de uitstraling van beide merken niet goed?
De prestaties zijn al slecht en dat geroep in de pers maakt het alleen maar erger.
Waarom niet zeggen dat je samen er weer aan werkt om aan de top te komen...

Overigens zou het voor de Formule 1 ook zonde zijn als Renault stopt.

Mooiste scenario zou zijn als Red Bull en Renault samen de schouders eronder zetten, en samen investeren in die motor.
Mercedes mag wel wat tegenstand hebben.
Dat doet Mateschitz al door bijv. Mario Ilien in te huren.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is