STR in de verkoop ?

Gestart door Sabai, 15 maart 2015 - 09:22:33

« vorige - volgende »

Perton

Ik verkoop Caterham aan jou Jehoentelaar.

En voor de rest gok ik zo dat ze bij Toro Rosso met jaarlijkse contracten werken en dat Sainz en Verstappen nog helemaal geen contract voor 2016 hebben (maar dat kan ik natuurlijk helemaal mis hebben). Dus wat mij betreft heeft Renault helemaal geen contract om over te nemen. Voor de rest zie ik wel hoe het loopt. Zoals iemand eerder al zei, dan hebben ze hun thuisbasis in Italië, er zal dan ook wel een periode overheen gaan voor ze weer ergens een basis creëren in Engeland of Frankrijk.

Jehoentelaar

Ik wil best met zo'n Caterham rondjes rijden met de BossGP in Zandvoort. Niks mis mee.

Jozef

Ik zie niet in wat het probleem zou zijn met een thuisbasis in Italië. Ze hebben in negen jaar tijd twaalf wereldtitels gewonnen (constructeurs+rijders) met een team in Engeland en motorenafdeling in Frankrijk. Dan is Frankrijk-Italië geen groter probleem dan Frankrijk-Engeland. Hun motorenfabriek zit om de hoek bij luchthaven Parijs-Orly en Faenza is 45 minuten rijden vanaf luchthaven Bologna. Als het snel moet gaan ben je dus in 3 uur tijd van de ene plek naar de andere.

Van Woking naar Sakura, dat is andere koek...

Kootje

Citaat van: Perton op 15 maart 2015 - 16:02:49
voor de rest gok ik zo dat ze bij Toro Rosso met jaarlijkse contracten werken en dat Sainz en Verstappen nog helemaal geen contract voor 2016 hebben (maar dat kan ik natuurlijk helemaal mis hebben)

Volgens Coronel en Doornbos, die bij Sport1 in de studio zaten, heeft Max 'n 3-jarig contract.

gloudiesaurus

Citaat van: Kootje op 15 maart 2015 - 16:57:02
Citaat van: Perton op 15 maart 2015 - 16:02:49
voor de rest gok ik zo dat ze bij Toro Rosso met jaarlijkse contracten werken en dat Sainz en Verstappen nog helemaal geen contract voor 2016 hebben (maar dat kan ik natuurlijk helemaal mis hebben)

Volgens Coronel en Doornbos, die bij Sport1 in de studio zaten, heeft Max 'n 3-jarig contract.

Dat zal wel met opties zien. Red Bull zal Verstappen wel goed aan zich verbonden hebben. Stel het talent blijkt echt snel... dan willen ze die niet zomaar kwijt aan een ander team.

Nog wel een opvallend uitspraak van vader Jos:
CitaatHet ziet er verder allemaal goed uit. Het belangrijkste voor Max is om dit seizoen veel ervaring op te doen en zoveel mogelijk te leren. Daarom rijden we dit jaar bij Toro Rosso en daarna zien we wel verder", besluit vader Verstappen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Wat is er eigenlijk opvallend aan die uitspraak?

Jozef

Nou, iemand ging ervan uit dat er een contract van 3 jaar ligt en je zou ook verwachten dat Verstappen maar wat graag bij Toro Rosso wil blijven (wie gaat hem anders zo'n uitstekende kans geven?) maar Jos komt even aanzetten met "dit is leuk voor een jaar maar voor volgend jaar kijken we wel weer". Dat vind ik best opvallend (en ook niet slim).

0634

Mja... zijn lastige quotes. Weet niet hie hij het zei. Misschien wel met een achteloosheid van ' dat zien we dan wel weer' zonder er verder iets mee te bedoelen. Niet alles heeft dubbele bodems soms zeggen ze gewoon wat zonder er iets mee te bedoelen. Maar goed ik ken de context niet.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2015 - 20:41:12
Citaat van: Jozef op 15 maart 2015 - 20:59:10
Wat is er eigenlijk opvallend aan die uitspraak?
Nou, iemand ging ervan uit dat er een contract van 3 jaar ligt en je zou ook verwachten dat Verstappen maar wat graag bij Toro Rosso wil blijven (wie gaat hem anders zo'n uitstekende kans geven?) maar Jos komt even aanzetten met "dit is leuk voor een jaar maar voor volgend jaar kijken we wel weer". Dat vind ik best opvallend (en ook niet slim).

Tsja .... zoals Jeroen ook al zegt: "Weet niet hoe hij het zei. Misschien wel met een achteloosheid van ' dat zien we dan wel weer' zonder er verder iets mee te bedoelen. Niet alles heeft dubbele bodems soms zeggen ze gewoon wat zonder er iets mee te bedoelen"

Mocht hij er wel iets mee bedoeld hebben, dan nog zegt het niets over de duur van het contract. Dit kan nog steeds 3-jarig zijn, alleen niet per definitie 3 jaar STR. Er zullen best bepaalde prestatieclausules in staan, waarbij Max na tegenvallende prestaties de laan uit gestuurd kan worden, of juist bij uitzonderlijke direct de overstap naar Red Bull kan maken. Uiteindelijk is dat laatste sowieso het plan.

Hoe dan ook, als insiders beweren dat het om 'n 3-jarige deal gaat, wie ben ik dan om daar aan de hand van 'n nietszeggende uitspraak aan te twijfelen?

Zeeuw

Was het niet zo dat er een 3jarige deal met het talententeam van Red Bull afgesloten was? Dus niet direct bij het team TR? Althans, zo heb ik het altijd begrepen.

Matthijs

Sja, gewoon een paar hele goede prestaties neerzetten in 2015 en elk team wil Verstappen wel hebben. Maargoed, zover is het natuurlijk nog lang niet.

0634

Dat zei Hulkenberg een paar jaar terug ook. En toen deed hij dat en leverde het nog niks op. Het is geen voetbal, het moet soms gewoon meezitten. Op de juiste plek moet er een positie vrijkomen. Zie Ricciardo. Wat als Webber een jaar eerder was gestopt of juist een jaar langer was doorgegaan? Had Ricciardo dan nu ook daar gezeten? Je moet soms het geluk aan je zijde hebben.

Matthijs

Ok dat klopt, maar ik bedoel meer: Max moet gewoon proberen een zo goed mogelijke indruk achter te laten en dan ziet hij verder wel. Hij kan toch geen invloed uitoefenen op de plannen van Red Bull en Toro Rosso.

janke

Citaat van: Matthijs op 16 maart 2015 - 14:40:03
Sja, gewoon een paar hele goede prestaties neerzetten in 2015 en elk team wil Verstappen wel hebben. Maargoed, zover is het natuurlijk nog lang niet.

Dat kun je natuurlijk ook van Sainz en bijv. Nasr zeggen. Max heeft concurrentie genoeg.
Some things are too important to be left in the past.

Matthijs

Citaat van: janke op 16 maart 2015 - 20:13:05
Citaat van: Matthijs op 16 maart 2015 - 14:40:03
Sja, gewoon een paar hele goede prestaties neerzetten in 2015 en elk team wil Verstappen wel hebben. Maargoed, zover is het natuurlijk nog lang niet.

Dat kun je natuurlijk ook van Sainz en bijv. Nasr zeggen. Max heeft concurrentie genoeg.
Klopt, maar het 1 sluit het ander toch niet uit? De komende jaren zullen Button, Alonso en Raikkonen stoppen met F1. Wie zegt dat de drie rookies dan niet een plaatsje op kunnen schuiven?