STR in de verkoop ?

Gestart door Sabai, 15 maart 2015 - 09:22:33

« vorige - volgende »

Sabai

CitaatKoopt Renault Toro Rosso over?

In Australië kwam recent het nieuws naar boven dat Red Bull en Renault in gesprek zijn in een mogelijke overname van Toro Rosso. Dit is in contrast met de spanningen die tussen beide partijen heersen nadat Daniel Ricciardo zich niet al te positief uitlaatte over de Franse motorkrachtbron.

Over deze mogelijke overname, werd door een dichte bron binnen het team verklaard: "Het klopt dat er op dit moment gesprekken plaatsvinden tussen Red Bull en Renault. Ze zouden geïnteresseerd zijn in een overname, waardoor ze alles nog beter kunnen ontwikkelen. Mogelijks rijden er in 2016 gele wagens rond."

Helmut Marko gaf dit voor de ogen van de wereldpers eveneens toe.

"We zijn in inderhandeling met Renault over één of andere samenwerking met Toro Rosso. Maar dat wil niet zeggen dat we het eerste team, Red Bull, ook gaan verkopen. Dat zeker en vast niet."

Renault wil STR overnemen  :o Die zag ik niet aankomen en het word geeneens ontkent door RBR.

Wat voor gevolgen zal dit hebben voor Max en RBR zijn talenten programma?

Maikel0230

#1
Tja, dat zullen ze in kamp Verstappen niet graag horen nee maar wil Renault echt een team overkopen met een Italiaanse thuisbasis?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Pancake Shield

Dat is een hele grote verrassing, maar het zat er natuurlijk ook wel aan te komen dat het ooit zou gebeuren. Twee teams onderhouden is gewoon heel duur. Maar laten we eerst maar eens afwachten waar het toe leidt, misschien wel tot niks.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sabai

STR draait op een budget van 80 miljoen dat staat in schril contrast met RBR wat 300+ miljoen te besteden heeft. Dus het lijkt me geen financiële reden dat ze het willen verkopen.  Of Mateschitz begint zijn intresse te verliezen.

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 15 maart 2015 - 09:27:38
Tja, dat zullen ze in kamp Verstappen niet graag horen nee.

Dat ligt eraan. Heeft hij 'n contract met Red Bull of met Toro Rosso?

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 15 maart 2015 - 11:30:24
Citaat van: Maikel0230 op 15 maart 2015 - 09:27:38
Tja, dat zullen ze in kamp Verstappen niet graag horen nee.

Dat ligt eraan. Heeft hij 'n contract met Red Bull of met Toro Rosso?

Beide denk ik niet? Hij heeft een racecontract met Toro Rosso maar hij maakt nog steeds deel uit van het Red Bull Junior programma niet?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

In het geval van 'n racecontract met Toro Rosso, zal Renault bij 'n overname dat contract moeten respecteren. In dat geval veranderd er voor Max maar één ding en dat is de kleur van z'n racegear. ;)

Maikel0230

Zou wel te gek voor woorden zijn als ie gewoon toevallig zo fabriekscoureur voor Renault wordt. Wens het hem toe natuurlijk, Renault zal natuurlijk veel meer budget ter beschikking stellen als Red Bull.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634


Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2015 - 11:44:32
Ja? Hoezo?

Ik neem aan dat als Renault de boel overneemt daar dat er meer als nu geinversteerd wordt in het team. Red Bull spendeerd heus niet de +/- 300 miljoen aan STR zoals ze die aan RBR geven.

Ik geloof gelezen te hebben dat het budget van STR op dit moment rond de 80 miljoen hangt. Vermoedt dat Renault daar wel over zal gaan niet? Ik kan verkeerd zijn natuurlijk, zet me niet meteen voor het vuurpeleton als het niet zo zou zijn. ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

O ja, je hebt gelijk. Ik begreep je verkeerd. Dacht dat je zei dat Renault meer budget zou hebben/krijgen dan Red Bull zelf... my bad.

Kootje

#11
Citaat van: Maikel0230 op 15 maart 2015 - 11:42:33
Zou wel te gek voor woorden zijn als ie gewoon toevallig zo fabriekscoureur voor Renault wordt. Wens het hem toe natuurlijk, Renault zal natuurlijk veel meer budget ter beschikking stellen als Red Bull.

Ze zullen hem toch echt uit moeten kopen dan.


Maar goed ... waarom zou Renault dat überhaupt willen als Max de verwachtingen waarmaakt dit jaar? Hij is goedkoop, snel en heeft WK potentie. Daarbij zal een echte topcoureur sowieso niet snel bij ze instappen. Die zijn allemaal al onder de pannen en gezien de huidige krachtbron zullen ze dat eerder als 'n stap achterwaarts dan voorwaarts zien. Echt veel keus hebben ze wat dat betreft dus ook niet. Nee ... wellicht ben ik te optimistisch, maar ik zie echt geen probleem in 'n overname.

0634

Met wie heeft Max een contract? Red Bull of STR?

Kootje

Weet ik niet, maar ik ga even hier vanuit.

Citaat van: Maikel0230 op 15 maart 2015 - 11:37:46
Citaat van: Kootje op 15 maart 2015 - 11:30:24

Dat ligt eraan. Heeft hij 'n contract met Red Bull of met Toro Rosso?

Beide denk ik niet? Hij heeft een racecontract met Toro Rosso maar hij maakt nog steeds deel uit van het Red Bull Junior programma niet?

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 15 maart 2015 - 09:36:13
STR draait op een budget van 80 miljoen dat staat in schril contrast met RBR wat 300+ miljoen te besteden heeft. Dus het lijkt me geen financiële reden dat ze het willen verkopen.  Of Mateschitz begint zijn intresse te verliezen.

Scheelt je toch weer zo'n 80 miljoen, zoals je zelf zegt. Dus kan best.