Crash Alonso Catalunya topic

Gestart door Sabai, 27 februari 2015 - 16:28:39

« vorige - volgende »

Jozef

McLaren heeft verklaard dat hij keihard op de rem trapte tot het moment van impact, dus ik denk het niet.

Jehoentelaar

Citaat van: Sabai op 27 februari 2015 - 21:02:11
Citaat van: Jehoentelaar op 27 februari 2015 - 20:27:10
Als iedereen lukraak topics blijft openen wordt het een janboel hier. Dat heeft niks met moeite en ongesteldheid te maken.

Wat een gejank dit .

Love you.

gloudiesaurus

Citaat van: Fabian op 28 februari 2015 - 15:05:28
Had het met mijn stagebegeleider over de crash van Alonso. Zou kunnen dat hij door de G-krachten even is weggevallen, dat soort dingen gebeuren soms ook bij mensen die bungeejumpen en dat soort dergelijke dingen. Die vallen even weg. Hoewel Alonso mij topfit lijkt zou het best eens kunnen dat ie even een wegtrekker heeft gehad waardoor ie de muur raakte. Lijkt me niet dat een stevig windje Alonso van de baan doet waaien...

Dat het waait merk je wel op het filmpje.
Het zo zomaar kunnen dat Alonso even is weg geweest, lijkt er wel op het filmpje. Het ziet er in ieder geval raar uit.
Alonso zou overigens die dagen wat grieperig zijn geweest.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Hij was ook even weg want er is gezegd dat men meerdere keren op zijn helm klopte maar dat hij niet reageerde. Maar volgens McLaren was hij pas weg ná de impact en niet ervoor al, zoals sommige media suggereerden. Zoals Jozef al zei zou McLaren's telemetrie hebben aangewezen dat Alonso tot op het laatst remde en stuurde.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 21:27:26
Hij was ook even weg want er is gezegd dat men meerdere keren op zijn helm klopte maar dat hij niet reageerde. Maar volgens McLaren was hij pas weg ná de impact en niet ervoor al, zoals sommige media suggereerden. Zoals Jozef al zei zou McLaren's telemetrie hebben aangewezen dat Alonso tot op het laatst remde en stuurde.
Dat laatste kan ook een schrikreactie of iets dergelijks zijn geweest. Dat Alonso "weg" was, wilt nog niet zeggen dat hij niks meer kon doen. Niet dat ik wil zeggen dat het zo is, maar je lichaam kan zoveel dingen automatisch doen dat telemetrie nooit echt wat kan uitsluiten.
Overigens wil ik het niet weg zetten als onzin van Mclaren, want het is weldegelijk een logische uitleg.

Jozef

Ja hallo, iemand die bewusteloos is trapt echt niet vol op een rempedaal hoor. ;)

Perton

Cristiano da Matta wel toch? Of had ie juist nog het gaspedaal ingedrukt en lul ik nu onzin?

FolkertE

Citaat van: Jozef op 28 februari 2015 - 22:51:17
Ja hallo, iemand die bewusteloos is trapt echt niet vol op een rempedaal hoor. ;)
bewusteloos misschien niet, maar in de artikelen die ik heb gelezen was hij niet bewusteloos, hij maar dat hij "niet aanwezig was".
En overigens maakt dat niet uit, het onderbewuste of reflexen zijn medisch soms niet te verklaren. Slaapwandelaars reageren op hun omgeving en kunnen alles wat ze normaal ook kunnen. We weten nog niet eens 10% over ons lichaam en wat het allemaal kan. En nu draaf ik een beetje door offtopic, maar omdat de telemetrie aan geeft. Dat er is geremd; wilt nog niet zeggen dat Alonso het bewust heeft gedaan.
De hele situatie is al heel vaag. En ik wil hetgraag nog vager maken.

0634

Ik ga nog steeds voor de windoptie plus een Alonso die niet helemaal scherp reageerde. Het meest plausibel in mijn ogen. De rest klinkt mij, niet lullig bedoeld, tamelijk onlogisch.

Kootje

Aangezien Grosjean ook al aangaf dat de wind de auto duwde en Saintz er op hetzelfde punt ook afging, lijkt dat me idd het meest plausibele.

Miguel

Citaat van: Jozef op 28 februari 2015 - 14:05:05
Hij was bewusteloos op dat moment hé, daarom ziet het er zo vreemd uit. Marshalls willen kijken of hij oké is, en dan reageert hij niet... Dat lijkt me als marshall ook geen fijn moment. Dan moeten ze echt heel voorzichtig te werk gaan en niet gelijk gaan proberen om hem uit de auto te trekken of zijn helm af te halen, om eventueel verder hoofd- en nekletsel te vermijden. Net als dat je bij een motorrijder z'n helm niet af mag nemen als hij gevallen is.

Inderdaad. Allereerste wat je leert als hulpverlener: als je niet aan iemand hoeft te zitten, blijf je er van af totdat professionele hulp komt. Blijkbaar was er geen reden om aan Alonso te zitten en dan is het altijd veiliger om van hem af te blijven.

Citaat van: Jozef op 28 februari 2015 - 22:51:17
Ja hallo, iemand die bewusteloos is trapt echt niet vol op een rempedaal hoor. ;)

Tenzij hij niet volledig bewusteloos was. Bewustzijn is immers een spectrum.
Peace out yo.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 28 februari 2015 - 23:59:46
Aangezien Grosjean ook al aangaf dat de wind de auto duwde en Saintz er op hetzelfde punt ook afging, lijkt dat me idd het meest plausibele.
en ook direct het makkelijkste excuus om te kiezen. Het feit dat McLaren het zo stellig brengt terwijl ze dat in mijn ogen helemaal niet zo zeker kunnen weten maakt mij argwanend, net als de berichtgeving over de medische situatie op de eerste dag.

Kootje

Mij niet, maar ik ben dan ook geen argwanend persoon. Ik doe niet aan complottheorietjes, zit gewoon niet in me.

Miguel

Een team als McLaren laat niets aan het toeval over. Die hebben alle data van de auto en meer dan genoeg ervaring om te kunnen weten wat er is misgegaan. Geen illuminatie, keep moving.
Peace out yo.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 01 maart 2015 - 10:53:41
Mij niet, maar ik ben dan ook geen argwanend persoon. Ik doe niet aan complottheorietjes, zit gewoon niet in me.
nee, je hebt nooit argwaan gehad? argwaan is niet iets slechts of zo hoor.