Crash Alonso Catalunya topic

Gestart door Sabai, 27 februari 2015 - 16:28:39

« vorige - volgende »

0634

Goh, wat een goed gesprek in dit topic zeg.

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 27 februari 2015 - 22:19:45
Nah laten we er dan een topic over het ongeval van Alonso maken.
Dat levert nog steeds genoeg vraagtekens op...

Dat is ook de reden dat ik dit filmpje hier plaatste. Sommigen plaatsen hun vraagtekens bij de gesteldheid van Alonso en wie kan er hier beter een antwoord op geven dan hijzelf. Waarmee ik verwacht dat hij er in Melbourne gewoon staat. ( Verder reageer ik sarcastisch op azijnpissers die soms denken dat ze alle wijheid in pacht hebben  ;) )

gloudiesaurus

Iemand deze al gezien? Door een fan gefilmd in Jerez. Het moment waarop marshalls bij de crash van Alonso komen.

Het is niet heel goed te zien allemaal, maar op mij komt het toch allemaal vreemd over.



GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

beetje onduidelijk allemaal inderdaad. Maar het waait best wel stevig. Dat wel, maar dat zou zijn toestand niet verklaren. Tenzij hij echt heel ongelukkig die muur in gaat en iets tegen zijn hoofd heeft gekregen.

Hoe gek het ook klinkt, ik denk dat een schok nog niet eens zo onmogelijk is.

Jozef

Hij was bewusteloos op dat moment hé, daarom ziet het er zo vreemd uit. Marshalls willen kijken of hij oké is, en dan reageert hij niet... Dat lijkt me als marshall ook geen fijn moment. Dan moeten ze echt heel voorzichtig te werk gaan en niet gelijk gaan proberen om hem uit de auto te trekken of zijn helm af te halen, om eventueel verder hoofd- en nekletsel te vermijden. Net als dat je bij een motorrijder z'n helm niet af mag nemen als hij gevallen is.

McLaren heeft in de media en op sommige forums die ik lees best wat kritiek gekregen over de gang van zaken, sommigen beweren zelfs dat ze staalhard liegen, maar eerlijk gezegd vertrouw ik hen nog steeds en verwacht ik dat de FIA over een paar weken naar buiten komt met dezelfde conclusies als McLaren.

0634

Knap trouwens, dat dat filmpje gemaakt is in Jerez. Die camera's tegenwoordig kunnen echt giga-zoomen.

Tuesday

tja, hier valt verder niet zo veel uit op te merken, alleen dingen die niet echt ter discussie stonden; nl dat het behoorlijk waait en dat Alonso buiten westen is. Het lijkt wel of de marshalls niet aan de auto/Alonso durven te komen, maar  dat lijkt me op dat moment ook vooral de taak van de dokter, dus logisch dat ze niks doen denk ik. Ik ben wel erg benieuwd wat er uit het FIA onderzoek gaat komen. Vettel heeft zn verklaring inmiddels wat aangepast en dat past nu ook beter bij de verklaring van McLaren, maar toch heb ik nog steeds mn twijfels bij een windvlaag als oorzaak.

0634

Mja, dat icm niet goed anticiperen van Alonso lijkt mij toch het meest voor de hand liggen.

Jozef

Ik vind de reactie van de FIA trouwens ook best goed: ze hoeven geen onderzoek te starten volgens hun standaardprocedures, maar doen het toch omdat de hele F1-wereld toch met vraagtekens zit. Daarnaast zien ze zelf al twee verbeterpunten die ze meteen op tafel leggen: altijd actieve boordcamera's op de auto, en g-sensoren in de oren van de coureurs.

Als het goed is moet het ook gezegd worden: de FIA reageert hier snel en adequaat, hoedje af.

0634

Ik zie nu pas de topic-titel... Over welke crash van Alonso in Jerez hebben we het eigenlijk?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 14:13:50
Mja, dat icm niet goed anticiperen van Alonso lijkt mij toch het meest voor de hand liggen.
het zou kunnen, maar k vind het eigenlijk wel vreemd dat het zo specifiek in de verklaring staat terwijl ze dat volgens mij helemaal niet kunnen weten zonder een verklaring van Alonso of videobeelden. Het astroturf verhaal wordt iig tegengesproken door de fotograaf die daar in de bocht stond. Die kan het natuurlijk ook verkeerd gezien hebben, maar hij was wel vrij stellig.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 februari 2015 - 14:19:56
Ik vind de reactie van de FIA trouwens ook best goed: ze hoeven geen onderzoek te starten volgens hun standaardprocedures, maar doen het toch omdat de hele F1-wereld toch met vraagtekens zit. Daarnaast zien ze zelf al twee verbeterpunten die ze meteen op tafel leggen: altijd actieve boordcamera's op de auto, en g-sensoren in de oren van de coureurs.

Als het goed is moet het ook gezegd worden: de FIA reageert hier snel en adequaat, hoedje af.
helemaal mee eens.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 28 februari 2015 - 14:24:44
Citaat van: Jeroen op 28 februari 2015 - 14:13:50
Mja, dat icm niet goed anticiperen van Alonso lijkt mij toch het meest voor de hand liggen.
het zou kunnen, maar k vind het eigenlijk wel vreemd dat het zo specifiek in de verklaring staat terwijl ze dat volgens mij helemaal niet kunnen weten zonder een verklaring van Alonso of videobeelden. Het astroturf verhaal wordt iig tegengesproken door de fotograaf die daar in de bocht stond. Die kan het natuurlijk ook verkeerd gezien hebben, maar hij was wel vrij stellig.

Maar Alonso herinnert zich het ongeluk niet (als ik het correct begrepen heb) en videobeelden zijn er niet. Toch wordt er een verklaring verwacht. Wat moet je dan zeggen?

Op één punt heeft McLaren raar gecommuniceerd, en dat is door te schrijven dat de hevige wind de oorzaak was, en ook dat er geen "loss of aerodynamic pressure" was. Die twee spreken elkaar eigenlijk tegen, wat een reden is dat zo zoveel kritiek krijgen. Dat hadden ze duidelijker moeten verwoorden (ik neem aan dat ze alleen bedoelden dat er geen totaal verlies van downforce onder de vloer was à la Senna, maar dat hebben ze dus niet zo gezegd).

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 28 februari 2015 - 13:52:59
Iemand deze al gezien? Door een fan gefilmd in Jerez. Het moment waarop marshalls bij de crash van Alonso komen.

Het is niet heel goed te zien allemaal, maar op mij komt het toch allemaal vreemd over.


In het filmpje zie ik niets anders dan wat vorige week al door Spaanse media is beschreven. Dus ik vind er ook niets vreemds aan.

Fabian

Had het met mijn stagebegeleider over de crash van Alonso. Zou kunnen dat hij door de G-krachten even is weggevallen, dat soort dingen gebeuren soms ook bij mensen die bungeejumpen en dat soort dergelijke dingen. Die vallen even weg. Hoewel Alonso mij topfit lijkt zou het best eens kunnen dat ie even een wegtrekker heeft gehad waardoor ie de muur raakte. Lijkt me niet dat een stevig windje Alonso van de baan doet waaien...