Crash Alonso Catalunya topic

Gestart door Sabai, 27 februari 2015 - 16:28:39

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Als dat zo was ging McLaren echt niet rijden in Melbourne lijkt mij.


Franky R.

Citaat van: Sabai op 04 maart 2015 - 15:52:40
Las ergens dat er gespeculeerd wordt dat Alonso een schok van 600 watt zou hebben gehad. Ik denk dat als dit waar is dat Alonso er niet meer was geweest. 600 watt is toch dodelijk?


Watt? Nee, wattage zal je niet doden...Amperage daartegen. En dan is 6 milliampère al voldoende om je een hartstilstand te bezorgen.

Perton

Ik neem trouwens aan dat Magnussen gewoon met nummer 20 mag rijden in Australië en niet een random nummer zoals Rossi, Stevens en Lotterer hadden (of gehad zouden hebben in Rossi zijn geval)?

FolkertE

Citaat van: Sabai op 04 maart 2015 - 15:52:40
Las ergens dat er gespeculeerd wordt dat Alonso een schok van 600 watt zou hebben gehad. Ik denk dat als dit waar is dat Alonso er niet meer was geweest. 600 watt is toch dodelijk?
Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar stroomstoten waren afhankelijk van vermogen, spanning en....nog iets geloof ik. En volgens mij was hoge spanning dodelijk, maar hoe hoog dat weet ik dus niet.

Franky R.

Citaat van: FolkertE op 04 maart 2015 - 16:37:36
Citaat van: Sabai op 04 maart 2015 - 15:52:40
Las ergens dat er gespeculeerd wordt dat Alonso een schok van 600 watt zou hebben gehad. Ik denk dat als dit waar is dat Alonso er niet meer was geweest. 600 watt is toch dodelijk?
Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar stroomstoten waren afhankelijk van vermogen, spanning en....nog iets geloof ik. En volgens mij was hoge spanning dodelijk, maar hoe hoog dat weet ik dus niet.


Amperage in combinatie met spanningssterkte... ;)

FolkertE


0634

Gaat om de hoogte van het amperage inderdaad, de stroomsterkte dus. Maar ik geloof geen pest van dat schokverhaal. De wagens staan op rubber dus geen enkel contact met aarde. Plus: dat is beveiligd tegen lekstromen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 04 maart 2015 - 18:07:09
Gaat om de hoogte van het amperage inderdaad, de stroomsterkte dus. Maar ik geloof geen pest van dat schokverhaal. De wagens staan op rubber dus geen enkel contact met aarde. Plus: dat is beveiligd tegen lekstromen.
Volgens de geruchten hebben alle andere fabrikanten 5 beveiligingen en Honda maar 3. Maar goed, ik geloof het ook niet meer, maar ik zou ook niet verbaasd zijn als het wel zo zou zijn.

0634

En drie beveiligingen is niet genoeg? Mijn huis hier heeft maar één aardlek. Bovendien, rubber banden en dus geen contact met de aarde en dus geen schok. Als je zwevend je vinger in het stopcontact steekt voel je ook niks (moet je wel je vinger in 1 gat steken, niet in allebei ;))

Jozef

Citaat van: Jeroen op 04 maart 2015 - 22:45:41moet je wel je vinger in 1 gat steken, niet in allebei ;)

Precies, en dus kun je ook in een auto een schok krijgen in theorie.

0634

True. Maar de kans is dus wel heel klein he alles bij elkaar genomen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 04 maart 2015 - 22:45:41
En drie beveiligingen is niet genoeg? Mijn huis hier heeft maar één aardlek. Bovendien, rubber banden en dus geen contact met de aarde en dus geen schok. Als je zwevend je vinger in het stopcontact steekt voel je ook niks (moet je wel je vinger in 1 gat steken, niet in allebei ;))
hehe. Dan is het dus Alonso's fout omdat hij 2 vingers in zijn Mclaren heeft gestoken. :P
Nee, maar ik heb geen idee wat genoeg is en wat niet. Er word niet voor niets gewaarschuwd op te passen als ze een gestrande auto moeten weg duwen. Moeten ze zelfs niet wachten tot een teamlid aanwezig is? Of iets dergelijks?

0634

Bensons verhaal. Alles duidt op een normale crash, wind, fout Alonso. Medici hebben niks van een schok of iets anders gevonden. Mijn indruk is nog steeds dat er idd teveel van wordt gemaakt.  Ook het missen van AUS is compleet terecht volgens Doc Hartstein.

http://m.bbc.com/sport/formula1/31732315

Leroy

Citaat van: FolkertE op 05 maart 2015 - 08:13:11
Citaat van: Jeroen op 04 maart 2015 - 22:45:41

hehe. Dan is het dus Alonso's fout omdat hij 2 vingers in zijn Mclaren heeft gestoken. :P
Nee, maar ik heb geen idee wat genoeg is en wat niet. Er word niet voor niets gewaarschuwd op te passen als ze een gestrande auto moeten weg duwen. Moeten ze zelfs niet wachten tot een teamlid aanwezig is? Of iets dergelijks?

nee dat klopt!

(oja... ik verkoop accu's batterijen en alles wat met mobiele energie te maken heeft...)

een monteur staat op het aard oppervlak en is dus een geleider naar de grond... tevens zijn de zolen van de monteurs en marshals veel te dun om een hoog voltage schok terug te sturen...
de banden daarentegen wel... en het frame is daarentegen een goede "bliksemafleider"

Citaat van: Jeroen op 04 maart 2015 - 22:45:41
En drie beveiligingen is niet genoeg? Mijn huis hier heeft maar één aardlek. Bovendien, rubber banden en dus geen contact met de aarde en dus geen schok. Als je zwevend je vinger in het stopcontact steekt voel je ook niks (moet je wel je vinger in 1 gat steken, niet in allebei ;))

nee allebei krijg je de volle fase...

nog een leuk voorbeeld... de schapen wei met stroomdraden... pak je buurman vast en het draad en spring ter gelijke tijd... de gene die je beet hebt... krijgt de volle schok en jij voelt enkel dat je een geleider bent... maar OWEEE als je de grond eerder raakt dan dat jij los gelaten hebt  ::) ;D :D

Pancake Shield

http://nos.nl/artikel/2022839-na-de-crash-dacht-alonso-dat-het-1995-was.html

het orginele artikel: http://deportes.elpais.com/deportes/2015/03/04/actualidad/1425497733_743825.html

Dat zal dan toch wel een goeie klap geweest zijn zeg. En als je dat leest is het misschien nog wel begrijpelijker dat de doctoren zeggen van: 'het beste is als je nog even wacht'
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock