FIA verbiedt meerdere helmen per seizoen

Gestart door Franky R., 19 februari 2015 - 01:50:32

« vorige - volgende »

Wat vinden jullie van het regel dat coureurs hun helmen niet meer mogen wijzigen?

Bizar, heeft de FIA niets beters te doen?
6 (37.5%)
Betuttelend...
5 (31.3%)
Ik vind het een goed idee. Verhoogd echt de herkenbaarheid
5 (31.3%)
Weet niet/ geen mening
0 (0%)
Anders...[gaarne aangeven in topic].
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 26 februari 2015 - 01:50:32

Franky R.


In een vergadering met de FOM, vertegenwoordigd door Bernie Ecclestone en de Formule 1 teams, zou zijn overeengekomen om coureurs niet langer toegestaan om tijdens het seizoen wijzigingen aan het ontwerp van hun helm aan te brengen.


De maatregel zou het bevorderen van de herkenbaarheid van de coureurs moeten betreffen. Waar men vroeger gedurende hun loopbaan met dezelfde helmdesign reed, is het de laatste tien jaar gemeengoed geworden om regelmatig wijzigingen aan de kleurstelling van het 'potje' aan te brengen.


Wat vinden jullie van het regel dat coureurs hun helmen niet meer mogen wijzigen?


0634

Nutteloos. Dat vooral. Ik hou niet van steeds wisselende helmen maar wat mij betreft mag iedereen daar anders over denken. Van de FIA dus niet.

Leroy

grappig... zouden ze vettel volgen??

die bezit het helmen "cartel"

hij riep begin winter namelijk dat hij bij ferrari misschien maar 1 helm gaat dragen...

Kootje

Ik vind het bizar dat de FIA zich hiermee bezighoud. Nog even en ze verplichten iedereen dezelfde helm te dragen, slechts in 'n ander kleurtje. Het laatste stukje individualiteit wordt de coureur op deze wijze ontnomen en dat vind ik echt 'n slechte zaak. Als ze de herkenbaarheid willen vergroten, stel dan eisen aan plaats, formaat, kleur en fond van het startnummer zodat die duidelijk in beeld komen bij het zien van de auto. Lijkt me 'n stuk beter werken dan de verplichting het gehele jaar exact dezelfde helm te dragen, want wat als 2 teamgenoten 'n gelijkende helm hebben zoals bij Schumi en Rubinho het geval was toen ze bij Ferrari gingen samenwerken? Of de beide gele helmen van Rosberg en Hamilton? Zonder deze bizarre regel kon 'n coureur er dan tenminste nog voor kiezen om 'n ander design te nemen, zo verving Schumi zijn blauwe bovenkant voor rood, en zich zo weer onderscheiden van z'n teamgenoot. Kan dus straks niet meer.  :-\ ::)

Franky R.

Ik vind het enigszins dubbelop....want hadden we niet eerder de vaste nummers voor de rijders?
Kunnen ze beter eisen dat die nummer beter zichtbaar zijn, op de achtervleugel of zo.


Bij sommigen moet je nog zoeken naar de startnummer...

Tuesday

Citaat van: Kootje op 19 februari 2015 - 11:01:19
Ik vind het bizar dat de FIA zich hiermee bezighoud. Nog even en ze verplichten iedereen dezelfde helm te dragen, slechts in 'n ander kleurtje. Het laatste stukje individualiteit wordt de coureur op deze wijze ontnomen en dat vind ik echt 'n slechte zaak. Als ze de herkenbaarheid willen vergroten, stel dan eisen aan plaats, formaat, kleur en fond van het startnummer zodat die duidelijk in beeld komen bij het zien van de auto. Lijkt me 'n stuk beter werken dan de verplichting het gehele jaar exact dezelfde helm te dragen, want wat als 2 teamgenoten 'n gelijkende helm hebben zoals bij Schumi en Rubinho het geval was toen ze bij Ferrari gingen samenwerken? Of de beide gele helmen van Rosberg en Hamilton? Zonder deze bizarre regel kon 'n coureur er dan tenminste nog voor kiezen om 'n ander design te nemen, zo verving Schumi zijn blauwe bovenkant voor rood, en zich zo weer onderscheiden van z'n teamgenoot. Kan dus straks niet meer.  :-\ ::)
dat kun je dan toch gewoon voor het seizoen aanpassen? Verder interesseren helmen mij niet echt, maar voor de herkenbaarheid is dit natuurlijk een prima regel dat mooi aansluit bij de vaste nummers. k ben beniewd of ze in deze regelgeving nog mazen gaan vinden ;)

FolkertE

Enige reden die ik kan bedenken is dat het marketing technisch moeilijk word als coureurs hun helmen blijven veranderen. Een schaalmodel van een Ricciardo in de RBR in Bahrein, is niet meer het zelfde als een Schaal model van Singapore. Of zo. maar verder vind ik het allemaal maar onzin, laat de coureurs het lekker zelf uit zoeken.

Al vond ik al die designen van Vettel per race wel wat overdreven. Maar stoorde me er niet echt aan.

0634

Ik ook niet. Ik vind die Red Bull helmen van Max en Sainz ook gruwelijk en 13 in een dozijn, maar wat maakt het verder uit. Uiteindelijk is het een helm, niks meer dan dat.

Als ze nou eens het overdreven gebruik van zonnebrillen aanpakken... ;D

Matthijs

Citaat van: Kootje op 19 februari 2015 - 11:01:19
Ik vind het bizar dat de FIA zich hiermee bezighoud. Nog even en ze verplichten iedereen dezelfde helm te dragen, slechts in 'n ander kleurtje. Het laatste stukje individualiteit wordt de coureur op deze wijze ontnomen en dat vind ik echt 'n slechte zaak. Als ze de herkenbaarheid willen vergroten, stel dan eisen aan plaats, formaat, kleur en fond van het startnummer zodat die duidelijk in beeld komen bij het zien van de auto. Lijkt me 'n stuk beter werken dan de verplichting het gehele jaar exact dezelfde helm te dragen, want wat als 2 teamgenoten 'n gelijkende helm hebben zoals bij Schumi en Rubinho het geval was toen ze bij Ferrari gingen samenwerken? Of de beide gele helmen van Rosberg en Hamilton? Zonder deze bizarre regel kon 'n coureur er dan tenminste nog voor kiezen om 'n ander design te nemen, zo verving Schumi zijn blauwe bovenkant voor rood, en zich zo weer onderscheiden van z'n teamgenoot. Kan dus straks niet meer.  :-\ ::)

Het gaat natuurlijk nergens over, maar verder lijkt het me een storm in een glas water. Ten eerste zijn de coureurs wel vrij om tussen twee seizoenen met een andere helm te komen, ten tweede zal er vast wel een loophole zijn als je met een geldig excuus je helm wil wijzigen (bijvoorbeeld als jouw helm bijna identiek is aan die van je teamgenoot of als je voor charity eens een andere helm opzet).

Tuesday

wel grappig trouwens dat de FIA hier weer op aangekeken wordt.

0634

Citaat van: Matthijs op 19 februari 2015 - 15:03:49
Citaat van: Kootje op 19 februari 2015 - 11:01:19
Ik vind het bizar dat de FIA zich hiermee bezighoud. Nog even en ze verplichten iedereen dezelfde helm te dragen, slechts in 'n ander kleurtje. Het laatste stukje individualiteit wordt de coureur op deze wijze ontnomen en dat vind ik echt 'n slechte zaak. Als ze de herkenbaarheid willen vergroten, stel dan eisen aan plaats, formaat, kleur en fond van het startnummer zodat die duidelijk in beeld komen bij het zien van de auto. Lijkt me 'n stuk beter werken dan de verplichting het gehele jaar exact dezelfde helm te dragen, want wat als 2 teamgenoten 'n gelijkende helm hebben zoals bij Schumi en Rubinho het geval was toen ze bij Ferrari gingen samenwerken? Of de beide gele helmen van Rosberg en Hamilton? Zonder deze bizarre regel kon 'n coureur er dan tenminste nog voor kiezen om 'n ander design te nemen, zo verving Schumi zijn blauwe bovenkant voor rood, en zich zo weer onderscheiden van z'n teamgenoot. Kan dus straks niet meer.  :-\ ::)

Het gaat natuurlijk nergens over, maar verder lijkt het me een storm in een glas water. Ten eerste zijn de coureurs wel vrij om tussen twee seizoenen met een andere helm te komen, ten tweede zal er vast wel een loophole zijn als je met een geldig excuus je helm wil wijzigen (bijvoorbeeld als jouw helm bijna identiek is aan die van je teamgenoot of als je voor charity eens een andere helm opzet).

Tuurlijk is het een storm in glas water. Het is een regel van niks en ook om niks, daardoor boeit het ook niet echt. Persoonlijk zie ik alleen het nut totaal niet.


Kootje

#12
Citaat van: Tuesday op 19 februari 2015 - 15:06:05
wel grappig trouwens dat de FIA hier weer op aangekeken wordt.

Zij maken de regels nu eenmaal. Ik zou het vreemder vinden als men Bernie hier verantwoordelijk voor zou houden, iets wat men doorgaans doet bij alles wat er bedacht/besloten word. Maar als jij weet wiens idee het dan wel was, prima ... dan vind ik het 'n bizar idee van hem/haar/hen.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 19 februari 2015 - 17:28:51
Citaat van: Tuesday op 19 februari 2015 - 15:06:05
wel grappig trouwens dat de FIA hier weer op aangekeken wordt.

Zij maken de regels nu eenmaal. Ik zou het vreemder vinden als men Bernie hier verantwoordelijk voor zou houden, iets wat men doorgaans doet bij alles wat er bedacht/besloten word. Maar als jij weet wiens idee het dan wel was, prima ... dan vind ik het 'n bizar idee van hem/haar/hen.
veel regels worden in samenspraak gemaakt. Van wie het idee oorspronkelijk was weet ik ook niet, maar van wat ik gelezen heb lijkt het toch bij de teams zelf vandaan te komen. De FIA moet de regel nog goedkeuren.

0634

Het was de F1 Commissie.  Wie het voordroeg zou ik niet weten.