Test 2 CIRCUIT DE CATALUNYA

Gestart door Leroy, 17 februari 2015 - 09:53:49

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Sabai op 22 februari 2015 - 17:39:57
Citaat van: Jeroen op 22 februari 2015 - 17:34:15
Zo Rosberg knalt er even wat tijden uit zeg, op mediums.  Laat even Mercs spierballen zien.

Niet echt bijzonder toch? Gewoon weinig brandstof aan boord. Temperatuur is nu ook hoger.

Nou niet echt bijzonder. .. de hoeveelheid benzine is onbekend,  maar Pirelli stelde dat de ssbanden 2 sec sneller zijn dan mediums. Rosberg was 0.2 sec langzamer dan Grosjean op ssbanden. Dus tel maar uit je winst.

Tel daarbij op dat Vettel de eerstvolgende is die zn snelste tijd op mediums reed en die was 1,9 sec trager. En die zal toch ook niet iedere ronde helemaal volgetankt hebben rondgereden.

Vond het het meest indrukmakende rondje van alle acht de testdagen.


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 februari 2015 - 19:36:26
Citaat van: Sabai op 22 februari 2015 - 17:39:57
Citaat van: Jeroen op 22 februari 2015 - 17:34:15
Zo Rosberg knalt er even wat tijden uit zeg, op mediums.  Laat even Mercs spierballen zien.

Niet echt bijzonder toch? Gewoon weinig brandstof aan boord. Temperatuur is nu ook hoger.

Nou niet echt bijzonder. .. de hoeveelheid benzine is onbekend,  maar Pirelli stelde dat de ssbanden 2 sec sneller zijn dan mediums. Rosberg was 0.2 sec langzamer dan Grosjean op ssbanden. Dus tel maar uit je winst.

Tel daarbij op dat Vettel de eerstvolgende is die zn snelste tijd op mediums reed en die was 1,9 sec trager. En die zal toch ook niet iedere ronde helemaal volgetankt hebben rondgereden.

Vond het het meest indrukmakende rondje van alle acht de testdagen.
moet wel bij aangetekend worden dat de coureurs vandaag erg veel last van de wind hadden, maar dat er net 5 minuten voordat Rosberg zn snelle ronden deed werd gemeld dat de wind volledig was gaan liggen. http://www.f1today.net/nl/live/2015/02/22/circuit-de-catalunya Dat kan ook een deel van het verschil verklaren. Daarnaast reed Ferrari/Kimi eerder deze week al een 1:25.1 op mediums, dus die snelste tijd van Vettel vandaag lijkt me sowieso niet van belang.

0634

Mja, als je vandaag al begint over meer of minder wind dat kan schelen, dan kan je natuurlijk helemaal niet veel zeggen over tijden die op andere dagen werden gereden ;).

Maar goed, ik ben het met je eens dat het allemaal lastig te beoordelen is, de precieze verhoudingen, maar als ik van alles wat we in twee testweken nu hebben gezien bij elkaar optel is de enige (voorzichtige) conclusie dat het mij heel sterk lijkt dat in de eerste startrij in Melbourne niet alvast gereserveerd is door de heren Rosberg en Hamilton (of andersom).


0634

Overigens lees ik dat Rosberg het maar een matig rondje vond en verwacht had dat hij veel sneller zou gaan.

0634

Weinig problemen deze week overigens voor de Renault-teams. Hebben flink wat kms gemaakt. Verstappen de meeste van allemaal trouwens.

Jozef

Citaat van: robbert op 22 februari 2015 - 18:43:51
voila, de ware snelheden worden stilletjesaan getoond. Mercedes staat terug vooraan. Lotus was deze week al meerdere keren de snelste (wellicht met hulp van de mercedesmotor). Ferrari niet zo snel meer als vorige testweek. Nu kan je pas zien dat mercedes terug de grote kanshebbers zijn, met Lotus die ook in de gaten moeten gehouden worden. Ferrari mag beginnen dromen van podiumplaatsen

Lotus? Forget it. Die waren vorig jaar zowat het zevende-achtste team op de grid. Ze hebben wat met de supersofts gespeeld in Barcelona (net als Toro Rosso), Pirelli denkt zelf dat die banden 2 seconden sneller zijn dan de mediums waarop ROsberg z'n snelste tijd heeft gereden.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 februari 2015 - 19:54:12
Mja, als je vandaag al begint over meer of minder wind dat kan schelen, dan kan je natuurlijk helemaal niet veel zeggen over tijden die op andere dagen werden gereden ;).

Maar goed, ik ben het met je eens dat het allemaal lastig te beoordelen is, de precieze verhoudingen, maar als ik van alles wat we in twee testweken nu hebben gezien bij elkaar optel is de enige (voorzichtige) conclusie dat het mij heel sterk lijkt dat in de eerste startrij in Melbourne niet alvast gereserveerd is door de heren Rosberg en Hamilton (of andersom).
dat ben ik op zich met je eens. Maar afgezien van de wind waren de omstandigheden prima vandaag en in de loop van de dagen komt er natuurlijk steeds meer rubber op de baan. De eerste startrij in Melbourne is wat mij betreft al maanden gereserveerd voor Mercedes, het is vooral de vraag wat daarachter komt en hoe ver daarachter. Daar in heb ik mijn verwachting wel bijgesteld. Bv dat Ferrari gaat meedoen om het podium en de hele top 10 binnen een seconde (afhankelijk van het circuit natuurlijk). Ben wel benieuwd wat we vorige week nog gaan zien en natuurlijk helemaal wat er in Melbourne gaat gebeuren. Over 3 weken zit de eerste GP er alweer op

FolkertE

Slecht is de tijd ook niet. Als de ssoft 2 seconden sneller zouden zijn dan de mediums, dan zijn ze denk ik(beetje nattevingerwerk, maar goed dat hoort bij de winter.) dat de softs een seconde langzamer zijn dan de ssofts. Dan is de 8 tiende verschil op Kyat niet eens heel slecht. Niet dat ze zomaar voor Red bull staan, maar Lotus zou ook nog wel een leuke verrassing kunnen brengen. Al vind ik nog steeds dat ze niet echt 2 top rijders hebben.

@Tuesday: Ik denk dat de eerste startrij aankomende race al vorig jaar bekend was. Ik zie tot 2017 geen strijd om de titel tussen 2 of meer teams. En misschien zelfs niet eens een strijd tussen 2 coureurs.

Perton

Citaat van: Jeroen op 22 februari 2015 - 15:22:35
Maar ook bij niet-superduperkeiharde crashes kan je je flink blesseren.
Klopt, maar zoals Tuesday al aangaf had Folkert het erover dat Alonso het ziekenhuis in ging DUS was het een harde klap. En die conclusie is wat mij betreft simpelweg niet waar. Dat hij net verkeerd de bandenstapel kan raken, is dan inderdaad een ander verhaal. AS omschrijft de crash overigens ook letterlijk als "niet hard" ;)

Marca heeft het er overigens ook over dat het leek alsof hij de auto ging parkeren. Verder niks over geëlektrocuteerd worden zoals ik in een post voorbij zag komen, maar wel dit: "Una vez se detuvo el McLaren, el piloto estuvo 10 minutos sin salir del coche pese a que los comisarios golpeaban su casco para preguntarle por su estado." Alonso zat dus tien minuten in de auto zonder te reageren op de marshals die op zijn helm zaten te tikken.

0634

Hij moet ook een hele nacht blijven, begrijp ik. Dus er was inderdaad wel iets meer aan de hand dan 'alleen een check-up'.

NielsD

Er gaan zoveel geruchten rond over Fernando Alonso, laten we maar gewoon afwachten wat er bevestigd wordt door het team of hemzelf. Ben wel benieuwd of hij volgende week überhaupt in actie komt.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Nou, dat is een nacht moet blijven lijkt mij gezien de vele bronnen die dat melden op twitter wel zeker.

Nu zeggen ze op Grand Prix radio overigens dat hij een hersenschudding heeft.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 22 februari 2015 - 21:18:38
Nou, dat is een nacht moet blijven lijkt mij gezien de vele bronnen die dat melden op twitter wel zeker.

Nu zeggen ze op Grand Prix radio overigens dat hij een hersenschudding heeft.

Dat is ook bevestigd door Boullier.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Tuesday

tja, al die verklaringen, ik weet het niet; ze zeiden ook al dat Alonso niks mankeerde, nu is heeft ie ineens een hersenschudding. Zn manager zegt dat ie door een windvlaag van de baan is geraakt, maar dat lijkt me nogal sterk, met die snelheid en met zo'n ervaren coureur. Als ik allles bij elkaar optel dan lijkt het toch wel dat er iets met Alonso aan de hand was voordat hij de muur raakte.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 22 februari 2015 - 21:10:09
Hij moet ook een hele nacht blijven, begrijp ik. Dus er was inderdaad wel iets meer aan de hand dan 'alleen een check-up'.
Wat ik dus al eerder zei, er gaan geruchten dat hij buiten bewuste raakte in de auto en daarom van de baan reed. En volgens andere geruchten kwam dat omdat hij werd geëlektrocuteerd. Maar goed, het kan, maar hoe dat dan kan?

Overigens had ik het niet over een harde klap, maar een behoorlijke ;) (Perton).  En ja, ik was het die dat zei over het elektrocuteren. Is ook maar een wild gerucht en is ook nergens bevestigd. maar als hij inderdaad niet reageert op de marshals, zou dat nog best een logische verklaring kunnen zijn. Al werd er ook wel gezegd dat hij zich die ochtend niet helemaal lekker voelde. Dus misschien heeft hij te veel van zich zelf gevraagd en is gewoon nokkie gegaan.