De mooiste helm van 2015

Gestart door Miguel, 02 februari 2015 - 22:51:01

« vorige - volgende »

Wie heeft de mooiste helm van 2015?

Sebastian Vettel
2 (66.7%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Sebastian Vettel
1 (33.3%)
Sebastian Vettel
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 3

Miguel

Citaat van: Fietser op 03 februari 2015 - 22:43:31Vergelijk het met hippe ringtones: kitscherig, opvallend maar al snel irritant en boring.
Inderdaad! Daarom heb ik gewoon het Soviet volkslied: klassiek, opvallend en met karakter!

Helm van Ericsson is inderdaad ook erg mooi, maar ook deze heeft amper rare lijnen dus daar ga je al.
Peace out yo.

Matthijs

Ik hoop dat Vettel vanaf nu met een duidelijk herkenbare helm blijft rijden, want dat 'is hij aan zijn stand verplicht'.

Senna, Hill, Hakkinen, Schumacher (zowel oude als nieuwe helm), als je een foto ziet, dan zie je in een split second welke coureur het is. Bij Vettel heb ik dat nooit gehad, deels komt dit door de eenheidsworst van Red Bull, maar vooral ook omdat Vettel daar zelf aan bijgedragen heeft door steeds van helm te wisselen. Door de verhoogde cockpitranden is het steeds moeilijker om coureurs van elkaar te onderscheiden, als je een duidelijke helm hebt (zoals de rode van Schumacher in deze eeuw) dan blijf je direct zichtbaar.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 04 februari 2015 - 08:59:35
Ik hoop dat Vettel vanaf nu met een duidelijk herkenbare helm blijft rijden, want dat 'is hij aan zijn stand verplicht'.

Senna, Hill, Hakkinen, Schumacher (zowel oude als nieuwe helm), als je een foto ziet, dan zie je in een split second welke coureur het is. Bij Vettel heb ik dat nooit gehad, deels komt dit door de eenheidsworst van Red Bull, maar vooral ook omdat Vettel daar zelf aan bijgedragen heeft door steeds van helm te wisselen. Door de verhoogde cockpitranden is het steeds moeilijker om coureurs van elkaar te onderscheiden, als je een duidelijke helm hebt (zoals de rode van Schumacher in deze eeuw) dan blijf je direct zichtbaar.
De gele helm van Lewis vond ik daarom erg gaaf. Maar zijn witte helm vind ik ook niet verkeerd. Met koeieletters 44 er op. Maar Verstappen, Hill, Schumacher en Hakkinen hadden in mijn ogen allemaal gave helmen. Die van Kimi vond ik altijd erg mooi.
De helm van verstappen (max) vind ik niet eens zo heel  erg lelijk. Maar wel lastig te herkennen.

Perton

Ik heb die rode helm van Schumacher persoonlijk altijd verschrikkelijk gevonden, eerlijk gezegd. Zijn eerste design was in mijn ogen veel mooier.

Die van Alesi (wat natuurlijk gewoon eigenlijk die van De Angelis is) vond ik ook altijd mooi. Net als die van Vettel lekker simpel.

Matthijs

Citaat van: Perton op 04 februari 2015 - 12:57:16
Ik heb die rode helm van Schumacher persoonlijk altijd verschrikkelijk gevonden, eerlijk gezegd. Zijn eerste design was in mijn ogen veel mooier.
Ik vond de rode helm van Schumacher ook niet mooi. Maar hij viel wel op en dat was het punt dat ik wou maken.

FolkertE

Citaat van: Perton op 04 februari 2015 - 12:57:16
Ik heb die rode helm van Schumacher persoonlijk altijd verschrikkelijk gevonden, eerlijk gezegd. Zijn eerste design was in mijn ogen veel mooier.

Die van Alesi (wat natuurlijk gewoon eigenlijk die van De Angelis is) vond ik ook altijd mooi. Net als die van Vettel lekker simpel.
Ik vond zijn orginele ontwerp niks omdat mij dat altijd aan nederlagen deed denken ;D

Maikel0230

De helm van Vettel zou dan toch misschien een subtiele hint/tribute naar Schumacher zijn



Schumi reed namelijk in de jaren 80 met een gelijkaardig ontwerp rond.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Nee. Vettel had al gezegd dat dat niks mee te maken heeft

Maikel0230

Tja dat wist ik niet, heb het vandaag toevallig zien voorbij komen op twitter.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Moeilijk voor te stellen dat het toeval is...

Perton

Tsja het is daarentegen ook niet een bijzonder creatief ontwerp. Een witte helm met de vlag van je land erop. Ik zeg niet dat het absoluut 100% toeval is, maar het zijn nou ook geen ontwerpen waarvan ik denk: nou, daar is heel veel inspiratie uit Schumacher zijn design voor nodig geweest.