DTM 2015

Gestart door janke, 30 januari 2015 - 22:04:11

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

CitaatIn het weekend van 10, 11 en 12 juli komt het spectaculaire DTM-kampioenschap in actie op Circuit Park Zandvoort. Een recordaantal van 24 krachtige DTM bolides met elk een vermogen van 500 pk, geprepareerd door Audi, Mercedes-Benz en BMW, komt in actie op het Zandvoortse asfalt. Het evenement belooft nog spectaculairder te worden, nu het weekend twee races telt.

De DTM staat voor spectaculaire toerwagensport met indrukwekkende bolides, aangedreven door 500 pk sterke vierliter V8-motoren. De wervelende wedstrijden op Circuit Park Zandvoort zijn al veertien jaar populair bij racefans uit binnen- en buitenland. Om de fans tijdens de vijftiende DTM-verjaardag op Zandvoort nog meer entertainment te bieden, verschijnen de donderende DTM kanonnen dit jaar nog vaker op het circuit. De belangrijkste verandering is dat ook op zaterdag een volwaardige kampioenschapsrace verreden zal worden. Het nieuwe format zorgt daarmee voor dubbel zoveel spektakel, nu er op beide weekenddagen een race op het programma staat.

Het weekend op Circuit Park Zandvoort kent ook een andere noviteit. Nog niet eerder kwamen er 24 gelijkwaardige DTM bolides aan de start. Waar Audi acht exemplaren van de verbeterde Audi RS 5 DTM inzet, opteert BMW Motorsport voor even zoveel bolides, maar dan van de compleet nieuwe BMW M4 DTM. Ook Mercedes-Benz blijft niet achter en zet een gelijk aantal Mercedes-AMG C63 DTM's in. Daarnaast mag het DRS-systeem, waarbij de DTM bolides voor korte tijd minder luchtweerstand ervaren – en daarmee hogere snelheden kunnen bereiken, dit seizoen drie maal per ronde gebruikt worden. Het aantal inhaalacties zal hierdoor verder toenemen.

Dit is ook wel leuk. Een DTM-race op zaterdag en zondag op Zandvoort  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

-Nino-

Voor de toeschouwers die er een heel weekend zijn is het prachtig, twee races of meer per weekend.
Persoonlijk ben ik er niet zo'n fan van als de races of meerdere dagen verdeeld zijn; ik vind het daardoor juist allemaal moeilijker te volgen. Dan vind ik het bij de Superbikes of WTCC nog wel beter dat de races na elkaar plaatsvinden.

Jehoentelaar

Zeker een positieve zaak. Wel een gek tijdstip op de zaterdag maar daar maal ik niet om.

SDG

Ik zal aanwezig zijn op zondag.

-Nino-

Complimenten aan Sport1 voor het uitzenden van alle races op de Norisring: Audi TT Cup; Porsche Carrera Cup; DTM en Formule 3 op de Norisring.

Jehoentelaar

Duinkaart met paddocktoegang voor zaterdag en zondag is binnen.

janke

Eindelijk, BMW op pole!!!! Farfus start vooraan, andere M3's volgen. Jammer dat ik alleen maar morgen ga. :-[
Some things are too important to be left in the past.

janke

BMW laat alles en iedereen de hoeken zien op Zandvoort. Slechte start van Farfus, laat direct drie plekken liggen. Wittmann komt de Tarzan uit als eerste en blijft eerste. Bij de vlag was alles BMW. Paffett en Green probeerde nog wat maar dat was gewoon niet genoeg. BMW zal zich de ogen uitkijken wat hier vanmiddag gebeurde. Dominatie, niks meer, niks ....
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Leuke race gezien bij de Tarzanbocht. Sowieso een lekker sfeertje op het circuit, mede geholpen door de dagplanning die de racesfeer naar een climax bracht met de DTM rond etenstijd. Morgenochtend weer vroeg uit de veren om m'n favoriete klasse (de Porsches) nog in actie te kunnen zien.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 11 juli 2015 - 22:57:48
Leuke race gezien bij de Tarzanbocht. Sowieso een lekker sfeertje op het circuit, mede geholpen door de dagplanning die de racesfeer naar een climax bracht met de DTM rond etenstijd. Morgenochtend weer vroeg uit de veren om m'n favoriete klasse (de Porsches) nog in actie te kunnen zien.

Heb de race gezien op TV. Zag er leuk uit. Leuke race ook. Wat wel opvalt is dat Zandvoort wel een beetje een mickey mouse-baan is voor de DTM. Inhalen valt niet mee.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Inhalen is bijna niet te doen inderdaad. Vandaag in race 2 duurde het ook even voor er wat acties kwamen en voorin bleef het een uur lang min of meer in formatie rijden. Al durf ik wel te beweren dat daarin ook meespeelt dat het allemaal BMW's waren.

Zandvoort is stiekem iets te klein voor de DTM, maar ik klaag niet en de duizenden Duitsers die jaarlijks komen opdraven ook niet. Heb bijna geen Nederlands gehoord rondom de Tarzan.

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 12 juli 2015 - 23:13:38
Citaat van: Jehoentelaar op 11 juli 2015 - 22:57:48
Leuke race gezien bij de Tarzanbocht. Sowieso een lekker sfeertje op het circuit, mede geholpen door de dagplanning die de racesfeer naar een climax bracht met de DTM rond etenstijd. Morgenochtend weer vroeg uit de veren om m'n favoriete klasse (de Porsches) nog in actie te kunnen zien.

Heb de race gezien op TV. Zag er leuk uit. Leuke race ook. Wat wel opvalt is dat Zandvoort wel een beetje een mickey mouse-baan is voor de DTM. Inhalen valt niet mee.
Da's toch ook geen verrassing? A1GP en F3 Masters (2009, althans, toen was ik er) hadden er ook alleen maar optochten. A1GP redde het een beetje door de regen en de successen die Bleekemolen daarin haalde, maar droog was het ook niet zoveel aan. Dat krachtige DTM-machines dan ook niet kunnen inhalen, verbaast me nauwelijks.

gloudiesaurus

True. Maar DTM op Zandvoort is sowiezo een feestje.
Er komt ook genoeg volk op af, dat is op een aantal circuits in Duitsland wel anders..
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Dat klopt, ben één keer verplicht bij DTM geweest. Niks van meegekregen overigens, want ik was er voor de F3.

Jehoentelaar

En een uurtje die auto's over het circuit zien razen is ook gewoon wel leuk.

Overigens doen de GT3's het over het algemeen wat beter qua race-actie. ADAC GT en Blancpain Sprint komen nog langs.