Jerez testtopic

Gestart door gloudiesaurus, 29 januari 2015 - 22:07:44

« vorige - volgende »

Niels_

Alonso toch 32 ronden kunnen rijden maar na de middag blijkbaar problemen. Toch vind ik 32 ronden al een hele prestatie als je ziet waar Renault vorig jaar stond.

robbert

ja inderdaad. En weer een ferrarimotor die de snelste is vandaag. Deze keer sauber. Ben benieuwd wanneer mercedes hun ware snelheid zal laten zien...

FolkertE

Volgens scolborough? Is de achterkant van de mclaren 1van de strakste op dit moment en ziet het aerodynamische pakket er wel godd uit. Ik schrijf Mclaren zeker niet uit voor podia.

Maikel0230

De eerste twee testweken zou ik de tijden maar met een serieuze korrel zout nemen. Het is pas in de laatste testweek dat teams al eens het achterste van hun tong laten zien, en zelfs dan nog is het vaak gissen.

Dat Ferrari goed uit de startblokken is geschoten is duidelijk maar ik blijf op mijn hoede.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

ja inderdaad, maar welk team heeft nog altijd de meeste rondes per testdag? Juist Mercedes. Die gaan zeker weer een seconde nemen op ferrari. Die laten gewoon hun ware snelheid nog niet zien. Zou toch extreem zijn, moest ferrari opeens de snelste zijn of nog maar in de buurt komen van mercedes, terwijl ze vorig seizoen nog amper mee konden met redbull

Maikel0230

Uiteraard blijft Mercedes de 'cream of the crop' maar het zou toch mooi zijn moesten de anderen dit jaar wat meer weerwerk bieden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: FolkertE op 03 februari 2015 - 17:48:11
Volgens scolborough? Is de achterkant van de mclaren 1van de strakste op dit moment en ziet het aerodynamische pakket er wel godd uit. Ik schrijf Mclaren zeker niet uit voor podia.

Dat klopt wel. Ik las ergens dat Alonso zijn tijd weliswaar langzaam was maar hij reed onder mindere omstandigheden en toen die beter werden viel hij stil. Naar het schijnt lapte hij niet veel langzamer dan Rosberg op dat moment deed. Maar goed, ik heb het zelf niet gezien, dus ga af op wat ik las op twitter.

NielsD

Jammer dat F1 fanatic geen grafiekjes online plaatst van de tests. Kun je mooi het verloop zien... en dus weten of Alonso inderdaad dezelfde tijden reed als Rosberg.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230

Die McLaren is echt wel ontzettend strak ontworpen vanachter, in vergelijking met de Ferrari zie je het heel goed



Excuses voor de grootte, kon het niet verkleinen zonder dat de gif niet meer werkte >:(

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: NielsD op 03 februari 2015 - 22:21:47
Jammer dat F1 fanatic geen grafiekjes online plaatst van de tests. Kun je mooi het verloop zien... en dus weten of Alonso inderdaad dezelfde tijden reed als Rosberg.

Hij reed niet dezelfde tijden, maar wel tijden die niet veel minder waren dan die van Rosberg, zeker in acht nemend dat ze tot op dat moment eigenlijk 0 hadden gereden.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 03 februari 2015 - 23:17:33
Citaat van: NielsD op 03 februari 2015 - 22:21:47
Jammer dat F1 fanatic geen grafiekjes online plaatst van de tests. Kun je mooi het verloop zien... en dus weten of Alonso inderdaad dezelfde tijden reed als Rosberg.

Hij reed niet dezelfde tijden, maar wel tijden die niet veel minder waren dan die van Rosberg, zeker in acht nemend dat ze tot op dat moment eigenlijk 0 hadden gereden.
Volgens mij reed Alonso 1 keer de snelste secotortijd voor hij stil viel. Maar of dat ook op he tmoment was dat Nico zijn snelste tijd neer zette weet ik niet.

FolkertE

Citaat van: Maikel0230 op 03 februari 2015 - 23:02:02
Die McLaren is echt wel ontzettend strak ontworpen vanachter, in vergelijking met de Ferrari zie je het heel goed



Excuses voor de grootte, kon het niet verkleinen zonder dat de gif niet meer werkte >:(
Is er ook een plaatje van alle auto's? Die Mclaren is wel heel erg slank. Ik snap al die heisa om Mclaren niet zo eigenlijk. Ja de testen gaan nu wat moeilijk, maar dit zijn de eerste 3 dagen pas.  Genoeg tijd om nog wat te kunnen doen. En beter nu de problemen tegen komen en oplossen dan tijdens de kwalificatie of race. Ik zie Mclaren nog wel goed doen.

0634

Precies. Zoiets kan wel 3 jaar duren maar bij McLaren mag het nog geen 3 tests duren.

FolkertE

Dat bedoelde ik nog niet eens, maar precies. Nieuwe combinatie, nieuwe techniek. Ik denk dat Mclaren dit jaar competitief wilt zijn, maar als ze dat niet zijn
zullen ze dat wel verwacht hebben.
Ik doelde meer op het feit dat de eerste race nog niet gereden is en Renault vorig jaar nog minder had gereden. Ik zal me meer zorgen maken als ze VT1 en 2
overslaan door problemen. 

robbert

mclaren zal er heus wel staan hoor. Honda heeft een sterke motor. Ik zie ze nog de strijd aangaan met mercedes om het winnen van races