Jerez testtopic

Gestart door gloudiesaurus, 29 januari 2015 - 22:07:44

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 05 februari 2015 - 09:27:31STR kan zometeen zo maar het laatste team zijn op de grid.
Inderdaad. Sterker nog, ik acht het niet onwaarschijnlijk.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 05 februari 2015 - 09:48:36
Citaat van: Tuesday op 05 februari 2015 - 09:27:31STR kan zometeen zo maar het laatste team zijn op de grid.
Inderdaad. Sterker nog, ik acht het niet onwaarschijnlijk.
alle hoop is gevestigd op FI en Marussia ;)

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 05 februari 2015 - 09:48:36
Citaat van: Tuesday op 05 februari 2015 - 09:27:31STR kan zometeen zo maar het laatste team zijn op de grid.
Inderdaad. Sterker nog, ik acht het niet onwaarschijnlijk.
Ook achter Sauber? Ik weet het niet hoor, STR ziet er best goed uit en ik heb hier en daar gelezen dat de auto er ook niet slecht uit zag tijdens de test. Een vergelijk met 2014 is helemaal zo gek nog niet, toen ging het totaal niet en toch finishte Kvyat en Vergne regelmatig in de punten.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 05 februari 2015 - 10:05:33
Citaat van: Matthijs op 05 februari 2015 - 09:48:36
Citaat van: Tuesday op 05 februari 2015 - 09:27:31STR kan zometeen zo maar het laatste team zijn op de grid.
Inderdaad. Sterker nog, ik acht het niet onwaarschijnlijk.
Ook achter Sauber? Ik weet het niet hoor, STR ziet er best goed uit en ik heb hier en daar gelezen dat de auto er ook niet slecht uit zag tijdens de test. Een vergelijk met 2014 is helemaal zo gek nog niet, toen ging het totaal niet en toch finishte Kvyat en Vergne regelmatig in de punten.
afgezien van 2014 was Sauber elk jaar beter dan STR. Dit jaar lijken ze er weer een stuk beter voor te staan, dus best kans dat ze STR weer voorbij gaan. Lotus zal STR ook wel weer voorbijgaan verwacht ik en het gat met FI was vorig jaar behoorlijk groot, dus dat kon ook nog wel eens een lastig verhaal worden. Dus ze zouden idd zo maar eens het laatste team kunnen zijn. Maar goed, met maar 18 auto's, kleine verschillen en her en der wat mindere coureurs zie ik Max echt wel een paar keer punten scoren. Maar goed, het is nog een beetje nattevingerwerk allemaal nu natuurlijk, maar STR als laatste team op de grid is zeker niet ondenkbaar.

Matthijs

Ik denk dat Sauber en Toro Rosso gaan uitmaken wie rode lantaarndrager wordt, samen eventueel met Force India, maar dat komt meer door de vertraging die ze nu oplopen, niet door de potentie die ze hebben. Kortom, ik weet het niet, maar het is niet onrealistisch dat Toro Rosso achteraan rijdt.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 05 februari 2015 - 11:14:16
Ik denk dat Sauber en Toro Rosso gaan uitmaken wie rode lantaarndrager wordt, samen eventueel met Force India, maar dat komt meer door de vertraging die ze nu oplopen, niet door de potentie die ze hebben. Kortom, ik weet het niet, maar het is niet onrealistisch dat Toro Rosso achteraan rijdt.

Zo zou maar kunnen. Maar vergeet niet dat STR in Jerez met de oude voor - en achtervleugel reed. Die niet gebouwd zijn voor de STR10. Dus ze gaan nog wel wat winnen als het team met die nieuwe onderdelen komt. In Australiƫ zullen ze in ieder geval zeker op de auto zitten.

Sauber reed veel op medium banden maar is dichterbij gekomen. En Lotus maakt ook een sprong. De verschillen zullen kleiner zijn en het veld zal competitief zijn. Zou zomaar kunnen dat Toro Rosso dan de rode lantaarn krijgt. Maar met kleine verschillen moet scoren nog mogelijk zijn voor Max.

Overigens stond Force India in 2014 voor STR, de voorbereiding van STR zal dit jaar beter zijn. Dus wellicht dat ze die wel kunnen passeren.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Ik lees overal toch dat Ferrari een serieuze sprong gaat maken. Ze schijnen de die tijden toch met volle tank te hebben gereden (Volgens Leroy, ik heb het zelf niet kunnen terug vinden, maar zou kunnen. ) Maar ik verwacht niet dat ze boven Mercedes staan. Maar wie weet, misschien verrassen ze ons en hebben we iig 2 teams voor de winst.
En er gaan ook geruchten dat de Mclaren gewoon erg snel is en de motor erg krachtig.

gloudiesaurus

Mercedes schijnt vooral lange runs gemaakt te hebben, en hierbij snelle tijden te hebben neergezet.
Dat Mercedes in 2015 weer vooraan meedoet lijkt me een zekerheidje.

Maar Ferrari heeft me verrast. Over 1 ronde in Jerez supersnel, over de lange runs leveren ze nog wat in tegenover Mercedes.
Maar Ferrari is zeker dichterbij gekomen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Ach Jerez... Eerst maar eens zien wat ze in Barcelona doen.

rafael25

Ik maak me zorgen om McLaren Honda. Weinig ronden terwijl ze er alle dagen waren en de snelste tijd bijna 7 sec te langzaam :(

Ik geloof echt dat ze wel beter worden. Ze hebben nu alle tijd om in de fabrieken te werken aan verbeteringen. De volgende tests zullen ze waarschijnlijk sneller gaan en meer rondes rijden. 2015 wordt zeker een building jaar voor hun.

robbert

Citaat van: Matthijs op 05 februari 2015 - 13:22:51
Ach Jerez... Eerst maar eens zien wat ze in Barcelona doen.
ja inderdaad. Het zijn nog altijd ma testen. Ze kunnen al de testen domineren en dan weer tijdens het seizoen weer moeite hebben om een podium te halen. Alhoewel ik nu wel denk dat ferrari gewoon een podiumklant zal zijn. Voor de strijd om titels moeten we wachten tot 2016, zoals ze zelf al enkele weken geleden al gezegd hebben

Sabai

Dit zijn de gemiddelde tijden van de longruns van elk team over alle dagen. (bron BBC)


1 Ferrari 1:23.873
2 Red Bull 1:25.214
3 Williams 1:25.286
4 Mercedes 1:25.309
5 Sauber 1:26.053
6 Toro Rosso 1:26.105
7 Lotus 1:26.564
8 McLaren 1:28.382

Ferrari staat er gewoon goed voor  :)

Tuesday

Citaat van: Sabai op 05 februari 2015 - 14:54:52
Dit zijn de gemiddelde tijden van de longruns van elk team over alle dagen. (bron BBC)


1 Ferrari 1:23.873
2 Red Bull 1:25.214
3 Williams 1:25.286
4 Mercedes 1:25.309
5 Sauber 1:26.053
6 Toro Rosso 1:26.105
7 Lotus 1:26.564
8 McLaren 1:28.382

Ferrari staat er gewoon goed voor  :)
In hetzelfde artikel staat ook onderstaande quote en volgens mij klopt dat precies;

A clue to what might be going on was in Ferrari's run plan - where Mercedes were generally doing 30- or 40-odd laps at a time, rare was the run on which Ferrari did more than 10.

Leroy

#148
Red Bull schijnt rond barcelona... net als TR op 850PK te gaan lopen (dit heeft renault zelf naar buiten gebracht in diverse interviews... wat er van waar is weet ik niet... maar die schijnen veel progressie geboekt te hebben en in barcelona met de volledig set up te komen.)

Honda schijnt ook in Jerez niet alles open gegooid te hebben omdat ze nu voor het eerst de externe componenten gingen synchroniseren (vandaar de onbetrouwbaarheid...)spreekt natuurlijk voor zich...

dan verscheen er op Ted's notebook (1 van de vele shot's die extra gemaakt zijn... zijn via sky enkel met een proxy te bekijken die vanuit de GB ingestelt staat) een aantal interessante ontwikkelingen:  onder andere dat Lauda interesseert is in de stappen die Ferrari gemaakt hebben... en dat Vettel met een vrij volle tank en een medium band bij een lagere temperatuur een tijd kon klokken van 1.20.981 (kimi zijn brandstof was schijnbaar ver op...)

mercedes en williams hebben enkel gewerkt aan aerodynamisch vlak en hebben net als renault en honda een aangepaste "Test Motor" gebruikt om de voornaamste kinderziektes te verhelpen ... oftewel die zullen de lakens uit gaan delen in het nieuwe seizoen...

of ferrari moet ook met een speciale aangepaste motor gereden hebben... en nu kei hard aan het lachen zijn...


0634

Citaat van: Matthijs op 05 februari 2015 - 11:14:16
Ik denk dat Sauber en Toro Rosso gaan uitmaken wie rode lantaarndrager wordt, samen eventueel met Force India, maar dat komt meer door de vertraging die ze nu oplopen, niet door de potentie die ze hebben. Kortom, ik weet het niet, maar het is niet onrealistisch dat Toro Rosso achteraan rijdt.

Tel daar Lotus maar bij op. Kan ook zomaar ergens achteraan rijden. McLaren? Ik zie op dit moment geen reden om een team aan te wijzen dat bij voorbaat achteraan zal gaan starten.